Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti aplikace geografických informačních systémů v podnikové praxi
Ratičák, Milan ; Novotný, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem problematiky využití víceúčelových geografických informačních systému (GIS) v oblasti komerční sféry v podmínkách České republiky. Vzorem při této analýze jsou pak především možnosti geografického informačního systému ArcGIS 9 na našem území distribuovaným společností ArcData Praha s.r.o. Práce se snaží analyticky posoudit možnosti aplikací GIS ve vybraných odvětvích podnikání ve vztahu k v oblastech podpory marketingu, dopravních aplikací, analýzy rizik, správě majetku, optimalizace a plánování, kartografie, 3D vizualizace či využití coby mapového serveru. Účelem tohoto zhodnocení je pak vytýčení potenciálu, a také možností jednotlivých zkoumaných odvětví k využití geografických informačních technologií, jenž mohou spolu s uvedenými návrhy posloužit jako podklad pro rozšíření distribuce systémů na bázi GIS i do oblasti podnikové praxe.
Možnosti aplikace geografických informačních systémů v podnikové praxi
Ratičák, Milan ; Novotný, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem problematiky využití víceúčelových geografických informačních systému (GIS) v oblasti komerční sféry v podmínkách České republiky. Vzorem při této analýze jsou pak především možnosti geografického informačního systému ArcGIS 9 na našem území distribuovaným společností ArcData Praha s.r.o. Práce se snaží analyticky posoudit možnosti aplikací GIS ve vybraných odvětvích podnikání ve vztahu k v oblastech podpory marketingu, dopravních aplikací, analýzy rizik, správě majetku, optimalizace a plánování, kartografie, 3D vizualizace či využití coby mapového serveru. Účelem tohoto zhodnocení je pak vytýčení potenciálu, a také možností jednotlivých zkoumaných odvětví k využití geografických informačních technologií, jenž mohou spolu s uvedenými návrhy posloužit jako podklad pro rozšíření distribuce systémů na bázi GIS i do oblasti podnikové praxe.
Návrh a využití modelů pro podporu geomarketingu v komerční sféře
Klika, Pavel ; Jašek, Pavel (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá moderním způsobem segmentace trhu, konkrétně tvorbou a implementací modelů využívajících statistické metody, interní data a veřejně dostupné informace. Modely by měly sloužit komerčnímu využití ve vztahu Business to Customer. Výstupem práce je analýza datových zdrojů, stavba logiky a aplikace modelů pro podporu rozhodování a segmentaci trhu ve společnosti nabízející internetové připojení. Cílem práce je ověření, zda jsou takovéto modely vhodným nástrojem pro podporu rozhodování, získání konkurenční výhody a indikaci rizikových aktivit z různých pohledů.
Moderní podpora prodeje pomocí mobilních technologií
Žabka, Michael ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní aplikace pro podporu prodeje v maloobchodních řetězcích. Mobilní aplikace je ztvárněna na základě navržené služby pro podporu prodeje, jejíž předmět a návrh je v této práci taktéž popsán. Mobilní aplikace využívá nejmodernější technologie, které jsou v současné době dostupné v mobilních zařízeních. Jedná se o technologie, zajišťující identifikaci zákazníka v prodejně, sdělování marketingových informací zákazníkovi a některé další možnosti, získávající detailní informace o nákupním chování zákazníka. Díky těmto datům je možné analyzovat zákazníka různými metodami, které jsou v práci taktéž popsány, a na základě těchto analýz zefektivňovat prodeje, nákupy a jiné procesy maloobchodů. Cílem práce je vytvořit použitelnou mobilní aplikaci, která podporuje prodej v maloobchodních řetězcích. Teoretická část práce se zabývá nejprve popisem běžného marketingu, na jehož základě je popsán analytický marketing neboli marketing řízený daty. Pro zanesení tématu práce do odvětví maloobchodu je tento tzv. retail definován, jsou popsána jeho specifika a text je pozvolna přenesen do moderního technologického zázemí. Konkrétní možnosti moderních technologií jsou představeny v poslední kapitole teoretické části, která je primárně zaměřena na vývoj mobilních aplikací v prostředí IBM Worklight. Praktická část práce je rozdělena do dvou kapitol, kde první se zabývá popisem navrhované služby pro podporu prodeje. Popis se skládá ze schémat architektur, datových toků a návrhů komunikačních rozhraní. Na základě této služby je popsán návrh mobilní aplikace v kapitole druhé, a to od uživatelského rozhraní po technologickou architekturu. Tato mobilní aplikace je následně v praktické části vyvinuta a poskytnuta jako opensource se všemi zdrojovými kódy a online spustitelnou demo verzí aplikace. Hlavním výstupem práce je právě zmíněná mobilní aplikace, která je v závěru praktické části popsána a uveden odkaz na její online dostupnou verzi. Mobilní aplikace obsahuje různorodou funkcionalitu pro zákazníka, jejímž cílem je otestovat použitelnost možností v praxi.
Geomarketing
Dupač, Viktor ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
V této bakalářské práci se zaměřuji na geomarketing. Pomocí ankety mezi náhodně vybranými vysokými školami a společnostmi zjišťuji, jak využívají, nevyužívají geomarketing, případně jsou-li informace ochotny vůbec sdílet. Dále uvádím využití geomarketingu na modelových situacích, kde představuji situace, za kterých je možné využít geomarketing vlastními silami nebo outsorcingem. U modelových situací popisuji výhody geomarketingu oproti některým používaným metodám a popisuji, jak funguje outsorcování jednoho mobilního operátora nebo jak je možné využít Foursquare k v lepším případě propagaci. Nakonec představuji dvě pomůcky pro podporu geomarketingu ze softwarového a internetového světa. Celá tato práce má za cíl seznámit čtenáře se současnými možnostmi a využitím geomarketingu.
Implementace nástroje pro analýzu dat o pohybu osob
Matějka, Martin ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty analytického nástroje vyvíjeného Ondřejem Funiokem, Vilémem Kalusem, Tomášem Rosenbergerem a Martinem Matějkou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem bylo vyvinout nástroj, který by umožnil analýzu pohybu osob v rámci daného prostoru (např. plochy maloobchodní prodejny) a který by dokázal využít tradiční zákaznické údaje jako je věk, pohlaví nebo profese za účelem obohacení výstupů prováděné analýzy. Nástroj má zároveň za účel poskytnout novou segmentaci těchto zákazníků na základě jejich pohybu. Díky poskytovaným informacím by např. mohli marketéři přesněji cílit své kampaně a využívat dostupný prostor efektivněji. Práce obsahuje krátký úvod do problematiky Location Intelligence, do které vyvíjený nástroj spadá. Na tento úvod navazuje rešerše existujících akademických prací, článků apod., stejně jako i obdobných produktů existujících na trhu. Jelikož se dokumentace aplikačního rozhraní (webových služeb) v průběhu vývoje ukázala být důležitým nástrojem, obsahuje práce rešerši a srovnání podpůrných řešení. Čtvrtá a pátá kapitola jsou již orientovány praktickým směrem -- první z nich se zabývá celkovým návrhem a architekturou vytvářeného nástroje, zatímco pátá kapitola detailně popisuje využívané aplikační rozhraní a jeho dokumentaci spolu s nejdůležitějšími aspekty backendové komponenty -- takzvaného ,,GA-Serveru``.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.