Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexuální obtěžování na českých vysokých školách z pohledu studujících
Štanclová, Kamila ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Jahodová, Dita (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je představit problematiku sexuálního obtěžování z perspektivy studujících českých vysokých škol. V teoretické části představuji stručnou historii fenoménu sexuálního obtěžování a jeho definice. Zabývám se mocenskými aspekty obtěžujícího chování a představuji jeho dopady na obtěžované osoby. Sexuální obtěžování také zasazuji do legislativního a výzkumného kontextu a věnuji se specifikům školního a českého prostředí. Empirická část je věnována mému výzkumu. Na základě kvalitativního výzkumu zjišťuji, jak studentky a studenti sexuální obtěžování definují, jakou s ním mají osobní i zprostředkovanou zkušenost, jaké strategie volí, mají-li se s tímto chováním vyrovnat, a jak ho hodnotí. Zaměřuji se na otázku, s kým sexuální obtěžování řeší, a představuji jejich návrhy řešení a prevence sexuálního obtěžování. Zabývám se i tím, jak hodnotí vztahy s vyučujícími.
Výskyt a vnímání sexuálního obtěžování na českých středních školách
Sedláčková, Jana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké jsou zkušenosti českých středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním ze strany vyučujících a jak tyto popsané formy problematického chování vnímají. V teoretické části popisuji historii vzniku pojmu sexuální obtěžování, a to jak v zahraničí, tak následně v České republice. Dále představím definice sexuálního obtěžování a českou právní úpravu tohoto jevu. Následně se pak čtenářstvo seznámí s teoriemi vzniku sexuálního obtěžování v akademickém prostředí a s výsledky několika zahraničních i českých výzkumů, které byly v nedávných letech na toto téma provedeny. V závěru své teoretické části se věnuji specifikám středoškolského prostředí, zdůrazňuji hlavní funkce vzdělávacích institucí a také upozorňuji na následky, se kterými se oběti sexuálního obtěžování ze strany vyučujících setkávají. Empirická část pak popisuje zvolenou metodu výzkumu - dotazníkové šetření - a její praktické využití. Následně jsou pak prezentovány a analyzovány zjištěné údaje. Kromě celkového výskytu sexuálního obtěžování na českých středních školách se také zaměřuji na porovnání vnímání tohoto fenoménu mezi chlapci a děvčaty a také mezi různými typy středních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.