Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Galerijní a muzejní edukace Neslyšících
Marešová, Veronika ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
V této práci se zabývám galerijní a muzejní edukací neslyšících osob. Navštívila jsem inovativní a interaktivní expozici Głusza ve Slezském muzeum v Katowicích, věnovanou kultuře Neslyšících, která mi byla následně inspirací pro návrh edukačního programu zaměřený pro neslyšící i slyšící publikum. Následně jsem své poznatky porovnala s programy a možnostmi v Praze. Pokusila jsem se vytvořit návrh edukačního programu pro slyšící i neslyšící publikum. Cílem bakalářské práce je upozornit na problematiku, která je v rámci vzdělávání dosud okrajová, a dále zkoumat možnosti galerijní edukace pro neslyšící žáky a navrhnout vlastní projekt pro žáky 2. stupně základní školy. Z těchto poznatků a odborné reflexe jsem vytvořila doporučení, jak tvořit edukační programy pro neslyšící i slyšící publikum a jak zlepšit spolupráci galerií a muzeí s neslyšícími.
Galerijní výstava jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku
SUCHANOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na galerijní výstavu jako na prostředek rozvoje estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je charakterizovat galerijní výstavu jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti estetického vnímání a vytvořit třístupňový vzdělávací program galerijní edukace pro děti předškolního věku, který bude ověřen v praxi mateřské školy. Teoretická část se zabývá galerijní a muzejní edukací, věnuje se psychomotorickému vývoji u předškolního dítěte a dále se práce zaměřuje na estetickou výchovu a její vymezení v rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a především na estetické vnímání u předškolního dítěte. V praktické části je popsán třístupňový časový galerijní edukační model prostřednictvím výstavy Radka Pilaře, kdy se děti hravou formou seznamují s jeho ilustracemi. Součástí praktické části je i doplňkové dotazníkové šetření určené učitelkám a učitelům mateřských škol, které zjišťuje, zda a jakým způsobem učitelky a učitelé v mateřských školách navštěvují galerie a jaké přitom volí modely galerijní edukace.
Galerijní a muzejní edukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Bulková, Lucie ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zabývá hledáním pozice galerijní/muzejní edukace ve výtvarném vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. První část je věnována teoretickým východiskům tématu, objasňuje základní termíny (vizuální gramotnost, galerijní/muzejní edukace). Podstatná část je věnována výzkumnému šetření v oblasti galerijní/muzejní edukace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a snaží se popsat možnosti a meze dětí s handicapy během galerijních programů. Zároveň přináší podstatná zjištění o podobě výtvarné výchovy v konkrétní škole získané prostřednictvím analýzy příslušného kurikulárního dokumentu a rozhovorů s vyučujícími. Pro zpracování získaných dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Práce směřuje k návrhu konkrétních úprav školního vzdělávacího programu. Výtvarná část práce má podobu didaktické pomůcky.
Galerijní a muzejní edukace na prvním stupni ZŠ
Lišmanová, Aneta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aktuální pozici oboru galerijní a muzejní edukace, který je ovlivněn vědními disciplínami pedagogikou a muzeologií. Teoretická část na základě odborné literatury definuje pojmy spojené s tématem práce (galerijní/muzejní pedagogika a pedagog, pozice galerijního/muzejního pedagoga v rámci instituce, Rámcový vzdělávací program atd.). Hledá možnosti a meze spolupráce základní školy s galerií/muzeem jako institucí, která má vzdělávací potenciál. Didaktická práce je založena na kvalitativním výzkumu, jenž využívá především metod otevřeného kódování videonahrávek ze zrealizovaných programů. Cílem práce je porovnat rozdíly a shody při realizaci edukačních programů mezi 1. a 5. ročníkem. Na základě stanovených cílů hodnotí jejich naplnění v souladu se školními vzdělávacími programy, neboť jsou klíčové pro spolupráci galerie/muzea a školy. Diplomová práce je zaměřena především na koncepci, realizaci a reflexi třífázového edukačního programu. Didaktická část dále odhaluje možnou návaznost na mezipředmětové vztahy. Ve výtvarné části je zpracováno téma autorské knihy na motivy výstavy Květy Pacovské: Maximum Contrast.
Edukace v regionální galerii jako součást vzdělávání žáků na prvním stupni základní školy
Kotýnková, Martina ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem galerijní a muzejní edukace. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část, které je vymezena na základě zpracování odborných zdrojů, se zaměřuje na propojení galerijní a muzejní edukace s kurikulárními dokumenty základních škol. Podstatná část je věnována přínosu třífázového edukačního modelu. Důraz je pak kladen zejména na konstruktivistický přístup ve výuce a na diskurzivní pole umění a jeho aplikace ve výuce. Praktická část se zaměřuje na ověření třífázového modelu v praxi. Výsledkem práce jsou návrhy a realizace dvou edukačních programů a jejich propojení s očekávanými výstupy dle rámcového vzdělávacího programu. Edukační programy byly uskutečněny v regionální galerii a muzeu s dětmi z 1. a 3. ročníku ZŠ.
Galerijní a muzejní edukace na prvním stupni ZŠ
Lišmanová, Aneta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na aktuální pozici oboru galerijní a muzejní edukace, který je ovlivněn vědními disciplínami pedagogikou a muzeologií. Teoretická část na základě odborné literatury definuje pojmy spojené s tématem práce (galerijní/muzejní pedagogika a pedagog, pozice galerijního/muzejního pedagoga v rámci instituce, Rámcový vzdělávací program atd.). Hledá možnosti a meze spolupráce základní školy s galerií/muzeem jako institucí, která má vzdělávací potenciál. Didaktická práce je založena na kvalitativním výzkumu, jenž využívá především metod otevřeného kódování videonahrávek ze zrealizovaných programů. Cílem práce je porovnat rozdíly a shody při realizaci edukačních programů mezi 1. a 5. ročníkem. Na základě stanovených cílů hodnotí jejich naplnění v souladu se školními vzdělávacími programy, neboť jsou klíčové pro spolupráci galerie/muzea a školy. Diplomová práce je zaměřena především na koncepci, realizaci a reflexi třífázového edukačního programu. Didaktická část dále odhaluje možnou návaznost na mezipředmětové vztahy. Ve výtvarné části je zpracováno téma autorské knihy na motivy výstavy Květy Pacovské: Maximum Contrast.
Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ
Kaločová, Lucie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
NÁZEV: Plocha a prostor ve výtvarných činnostech v MŠ AUTOR: Bc. Lucie Kaločová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá přechodem plošného a prostorového zobrazení v dílech vybra- ných umělců, která jsou východiskem pro didaktickou transformaci do výtvarných činností v MŠ v programu Začít spolu. Výzkumná část sleduje rozvoj prostorového a plošného vní- mání dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje současnému pojetí výtvarné výchovy a jejímu plnohodnotnému rozvojovému potenciálu v předškolním vzdělávání. Přibližuje roli učitele v plánování vý- tvarných činností a jeho možnosti zprostředkovat dětem svět kultury a umění v MŠ ve srov- nání s rolí galerijního pedagoga v prostředí galerie. Snaží se poskytnout teoretickou oporu pro výzkumnou část a realizovaný interdisciplinární projekt. Zabývá se rozvojem vybraných kognitivních schopností dětí předškolního věku, čitím a vní- máním spolu s možnostmi rozvoje prostorové inteligence i prostřednictvím procesu porov- návání ve výtvarných činnostech. Výtvarná výchova je uváděna do kontextu matematiky, resp. didaktiky matematiky pro předškolní vzdělávání. Klíčovým, společným pojmem pro obě oborové didaktiky je zde transformace, resp. transformační aktivity. Výzkumná část sestává z...
Galerijní a muzejní edukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Bulková, Lucie ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zabývá hledáním pozice galerijní/muzejní edukace ve výtvarném vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. První část je věnována teoretickým východiskům tématu, objasňuje základní termíny (vizuální gramotnost, galerijní/muzejní edukace). Podstatná část je věnována výzkumnému šetření v oblasti galerijní/muzejní edukace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a snaží se popsat možnosti a meze dětí s handicapy během galerijních programů. Zároveň přináší podstatná zjištění o podobě výtvarné výchovy v konkrétní škole získané prostřednictvím analýzy příslušného kurikulárního dokumentu a rozhovorů s vyučujícími. Pro zpracování získaných dat jsou využity metody kvalitativního výzkumu. Práce směřuje k návrhu konkrétních úprav školního vzdělávacího programu. Výtvarná část práce má podobu didaktické pomůcky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.