Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová synagoga Jablonec nad Nisou
Adamčíková, Barbara ; Štolfa, Jozef (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nové synagogy v Jablonci nad Nisou, která slouží nejen jako náboženský prostor, ale i jako společenské a komunitní centrum pro místní nejen židovskou komunitu. Cílem projektu bylo vytvořit multifunkční stavbu, která bude respektovat historický význam původního místa a zároveň poskytne moderní a funkční prostředí pro duchovní, kulturní a společenské aktivity. Architektonické řešení stavby využívá moderních materiálů a technologií, včetně provětrávané fasády s podsvícenými skleněnými deskami a nerezových ocelových prvků, které zajišťují estetický vzhled a dlouhodobou udržitelnost budovy. Kromě synagogy projekt zahrnuje kosher restauraci, komunitní prostory a společné podzemní parkoviště, což celkově přispívá k revitalizaci městského prostředí. U projektu byl kladen maximální důraz na začlenění stavby do historického kontextu města k abstraktnímu muzeu skla a bižuterie, které se nachází na vedlejším pozemku. Veliký důraz byl také kladen na jeho funkční propojení s okolním prostředím. Projekt byl vypracován s ohledem na specifické potřeby židovské komunity a zahrnuje prvky, které podporují duchovní a komunitní život, jako jsou modlitební prostory orientované směrem k Jeruzalému, samotné komunitní centrum s knihovnou a venkovní odpočinkové zóny. Tato práce představuje příklad, jak architektura může přispět k oživení městského prostředu a podpoře komunitního života, a to s použitím inovativních řešení a respektu k tradici a historii místa.
Kresba jako prostředek k zjištění znalostí žáků základní školy o stavbě lidského těla
ČURDOVÁ, Hana
Prezentovaná bakalářská práce vyhodnocuje kresby žáků základní školy ve vztahu k posouzení jejich znalostí z oblasti biologie lidského těla. Do výzkumu bylo zapojeno celkem 120 žáků - 60 žáků z 6. ročníku a 60 žáků z 8. ročníku. Pro získání dat byl použit dotazník s předtištěnou siluetou lidského těla, do které žáci měli zakreslit a popsat vnitřní struktury lidského těla, jež pokládají za důležité a funkčně je poté propojit do orgánových soustav. Následně si libovolně zvolili dvě orgánové soustavy, které zakreslili do dalších dvou siluet a detailně je popsali. Vyhodnocení bylo provedeno na základě předem stanovených kritérií, která byla založena na vyhodnocení kreseb v rámci výzkumu Reiss a Tunnicliffe (2001). Ve vytvořených kresbách byly také sledované vybrané miskoncepce žáků o stavbě lidského těla. Při zjišťování počtu zakreslených vnitřních struktur v první souhrnné kresbě dosahovali žáci šestých ročníků nejčastěji úrovně zahrnující 8 - 9 nakreslených vnitřních struktur, zatímco žáci osmých ročníků dosahovali v nejvyšší míře úrovně nižší, zahrnující zakreslení 6 - 7 vnitřních struktur. Při analýze všech vnitřních struktur se v kresbách obou ročníků nejčastěji objevoval zakreslený mozek a srdce. Z hlediska chybně umístěných vnitřních struktur obsahovala většina kreseb šestého ročníku více chybně zakreslených struktur než kresby žáků osmých ročníků. Při posouzení funkčního propojení vnitřních struktur do jednotlivých orgánových soustav bylo zjištěno, že žáci šestých a osmých ročníků ve velké většině nedokázali propojit vnitřní struktury tak, aby tvořily kompletní orgánové soustavy. Při výběru soustav v druhé části dotazníku se v šestém ročníku objevila nejčastěji soustava trávicí a dýchací, v osmém ročníku žáci volili soustavu dýchací a nervovou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.