Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Člověk, smysl a volný čas
HRUDKOVÁ, Jana
Diplomová práce je postavena na teoretickém výzkumu s využitím odborných textů. Metodou dedukce byly porovnány myšlenky jednotlivých autorů, kteří se zabývají popisem soudobé (postmoderní) společnosti, zkoumají otázku životního smyslu a představují náročné životní události, které mohou zapříčinit jeho ohrožení či ztrátu. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž každá obsahuje dílčí podkapitoly. První část pojednání poukazuje na člověka v postmoderní společnosti. Je zde charakterizována současná společnost, výzvy nové doby, přibývání nových požadavků na člověka a s tím spojené problémy. Druhá kapitola navazuje na problematiku kapitoly první. Došlo zde k popisu vybraných náročných životních událostí a jejich dopadu na člověka, na jeho smysl žití v určitých obdobích života. Využity byly zejména myšlenky psychoterapeutů, kteří se věnují práci s člověkem v krizovém stavu. V návaznosti na předchozí kapitoly se poslední část práce zabývá otázkou volného času, vymezením kategorie volný čas a poukázáním na jeho význam pro současného člověka. Důraz byl kladen na tzv. pedagogizaci volného času pomocí vhodných volnočasových aktivit jako nástroje pro nalézání bohatšího a smysluplnějšího života člověka v určitých náročných životních událostech postmoderní společnosti. V neposlední řadě také došlo k vysvětlení souvislosti volného času a náboženství.
Alternativní pedagogika a její principy využitelné v pedagogice volného času
KOVÁŘOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá alternativní pedagogikou a jejími principy, které je možno uplatnit v oblasti pedagogiky volného času. Z oblasti alternativní pedagogiky je zaměřená na dva u nás největší alternativní pedagogické systémy, a to na pedagogiku Marie Montessori a waldorfskou pedagogiku. V obecné rovině představuje zakladatele a vznik obou směrů s jejich stručnou charakteristikou nutnou pro uvedení do tématu. Hlavním zaměřením práce jsou základní principy obou směrů, které lze využít jako základ pro pedagogickou práci v oblasti pedagogiky volného času, zejména výchovy mimo vyučování. V pohledu těchto principů zároveň zdůrazňuje význam vztahu mezi pedagogem a dítětem se zdůrazněním úcty a respektu k osobnosti dítěte.
Adolescence, její volný čas a hodnotová orientace
TRAJER, Tomáš
Diplomová práce se zabývá adolescencí jakožto svébytným životním obdobím člověka. Za cíl si klade analýzu tohoto období života v souvislosti s volným časem. Dále se snaží poukázat na vliv hodnotové orientace jedince odražený právě v jeho volném čase. To vše je dáváno do souvislosti se stavem společnosti a doby, která je nazývána postmoderní. Zabývá se vlivem konzumní kultury, které vytváří tlak na dospívající a projevy tohoto působení. Pokouší se upozornit na problematiku krize tzv. tradičních hodnot a rozporu toho v co lidé věří s tím co činí. V závěru se snaží poukázat na možnosti pedagogiky volného času, která disponuje metodami, jež mohou účinně redukovat problematické aspekty, které současná doba přináší.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.