Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodovědné vycházky a exkurze - současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ
ZÁBRANSKÁ, Věra
Diplomová práce s tématem "Přírodovědné vycházky a exkurze současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ" má dvě základní části. První část vymezuje různé přístupy jednotlivých autorů k výchozímu tématu, tj. pojetí exkurzí a vycházek a s nimi spojených zásadních podtémat. Druhá část zahrnuje vyhodnocení vlastního (zrealizovaného) návrhu přírodovědné vycházky na základě analýzy dotazníkových šetření, které byly výchozí pro sběr dat. Při vypracování diplomové práce jsem vycházela ze studia odborné literatury, učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základní školy a vybraných podkladů ZŠ Horažďovice.
Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě
ŠPALOVÁ, Klára
Abstrakt: Cílem této práce bylo zpracování výzkumu, zaměřeného na zjištění úrovně znalostí problematiky výživy u žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu výživa, jejím významem, společenským významem výživy a doporučeným poměrem živin. Vymezuje a popisuje pojem pubescence, jak z hlediska biologických, tak psychických změn. Zmiňuje se také o stravování v rodinách a poruchách příjmu potravy. V neposlední řadě popisuje části Rámcově vzdělávacího systému, ale také programy a projekty podporující zdraví. V práci byl použit kvantitativní výzkum a sběr dat proběhl formou dotazníku. Ten je doplněn o vědomostní kvíz o výživě a správném stravování. Výzkumný soubor se skládá z žáků 9. ročníků základních škol, tedy probandů ve věku 14 - 16 let. Výzkum je zaměřen na oblast Českobudějovicka a Táborska.
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.
Míra popularity geologických věd mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií
BICANOVÁ, Laura
Bicanová L., 2013: Míra popularity geologických věd mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií, Bakalářská práce, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, Katedra biologie. Tato bakalářská práce vznikla v rámci projektu GA JU 065/2010/s. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo provést předvýzkum míry popularity geologických věd mezi žáky 9. tříd základních škol a kvart víceletých gymnázií. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu vzdělávací politika, charakteristikou Rámcového vzdělávacího programu Základní škola se zaměřením na obsah učiva o geologických vědách a metodologii výzkumu. Praktická část je věnována přípravě vlastního pedagogického výzkumu, tvorbě dotazníku a jeho vyhodnocování. Výsledky provedeného předvýzkumu na 197 respondentech v píseckém regionu ukazují, že neživá příroda opravdu patří mezi méně populární učivo mezi žáky ve věku 14 až 16 let. Rozdíly mezi pohlavím jsou zřetelné, děvčata projevila větší zájem o tuto sféru nežli chlapci a rozdíly mezi žáky ZŠ a SŠ byly pouze nepatrné. Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Simona Dvořáčková, Ph.D.
Sexuální výchova na základní škole
ČECHUROVÁ, Kateřina
Tématem mé diplomové práce je problematika sexuální výchovy na základní škole. Hlavním cílem této práce je analyzovat kurikulární dokumenty určené pro české školství a zejména dostupnou literaturu, která by mohla být nápomocná učiteli na základní škole při výuce sexuální výchovy. Diplomová práce se skládá ze dvou částí ? části teoretické a části výzkumné. V první kapitole teoretické části se nejprve zabývám otázkou, proč je vůbec sexuální výchova důležitá. Poté navazuji podkapitolami věnovanými obecným definicím a principům sexuální výchovy. V druhé kapitole se věnuji Národnímu programu rozvoje vzdělávání v ČR, neboli Bílé knize a zakotvení sexuální výchovy právě v tomto kurikulárním dokumentu. V druhé, výzkumné části této diplomové práce se zabývám analýzou dalšího kurikulárního dokumentu Rámcového vzdělávacího programu a jeho aktualizací pro rok 2013 z pohledu sexuální výchovy. Další bod ve výzkumné části tvoří vyhledání a primární analýza dostupné literatury z Internetových souborných katalogů. Posledním bodem je analýza šesti vybraných titulů z pohledu jejich didaktické vybavenosti a následné vyhodnocování výsledků.
Projektová výuka se zaměřením na informovanost žáků 1. stupně v oblasti ochrany volně žijících zvířat
MLČOCHOVÁ, Nela
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany volně žijících zvířat před obchodováním. Téma je zpracované pro využití na 1. stupni základních škol v rámci projektového vyučování. Dle obsahu je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je postihnuta problematika CITES, popsána vzdělávací činnost zoologických zahrad (včetně konkrétní vzdělávací nabídky Zoo Ohrada) a jsou vymezeny základní pojmy pro didaktickou povahu práce. Praktická část obsahuje dotazník, zkoumající přístup žáků ke zvířatům obecně; zhodnocení vzdělávacích aktivit nabízených zoologickou zahradou Ohrada (včetně zhodnocení dojížďky); a samotný projekt. Výsledkem práce je ověření využitelnosti projektu v praxi.
Socializace dítěte v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Miluše
Cílem mé bakalářské práce je popsat proces socializace dítěte v mateřské škole a pojmenovat prostředky, které mohou tento proces zkvalitnit. V teoretické části jsem definovala základní pojmy související se socializací dítěte v mateřské škole a poukázala na požadavky, které v této oblasti klade na předškolní vzdělávání Rámcový program pro předškolní vzdělávání. V části praktické jsem uvedla výsledky svého dlouhodobého pozorování procesu socializace v mateřské škole u čtyř dětí. Na základě tohoto pozorování a zkušeností z pedagogické praxe jsem navrhla prostředky podporující socializaci dítěte v mateřské škole.
Současný stav a perspektivy mediální výchovy na vybraných základních školách Jihočeského kraje (Analýza didaktických metod)
MÜLLEROVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá jedním z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy- mediální výchovou. Na konkrétních příkladech z vybraných škol Jihočeského kraje popisuje současnou realizaci důležitých témat mediální gramotnosti a ukazuje její klady a nedostatky, včetně příkladů dobré praxe. Cílem práce je podat hodnocení nového rozměru vzdělávání - mediální výchovy - v rámci daného regionu.
Věkové složení dětí ve třídách mateřských škol
RYKLOVÁ, Simona
Cílem a smyslem mé bakalářské práce je zmapovat názory učitelek mateřských škol na práci ve třídách heterogenních a ve třídách homogenních. Pojmenuji pozitiva a negativa obou variant. Klíčové otázky, na které chci najít odpověď: ? jaké je optimální složení třídy z pohledu učitelek MŠ z hlediska věku dítěte ? která z variant homogenní/heterogenní je učitelkami preferována a proč Teoretickou část věnuji socializaci předškolního dítěte v rodině jako primární sociální skupině a dále popíši problém socializace předškolního dítěte v institucionálních zařízeních. Problematiku věkového složení tříd přiblížím z pohledu RVP PV a alternativních vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zjištění názorů učitelek mateřských škol. K výzkumu bych ráda použila dotazník, který poté kvantitativně zpracuji a provedu pozorování jak ve třídách homogenních, tak i heterogenních. Zde se zaměřím na úroveň socializace dětí.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.