Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní povaha nástrojů územního plánování
Petráš, Ondřej ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Právní povaha nástrojů územního plánování Abstrakt Práce se zabývá právními jevy v územně plánovací činnosti, zejména právní povahou nástrojů územního plánování. Těžiště práce leží ve zkoumání obecných nástrojů, zejména územně plánovací dokumentace, ale zabývá se také konkrétními nástroji, především územním rozhodnutím, případně jeho alternativami. Ke zkoumání jevů užívá logických metod a výkladu právních norem a judikatury. Stěžejní oporou jsou poznatky teorie správního práva. Zásadní část právní úpravy obsahuje stavební zákon, přičemž v době dokončení této práce je již přijatý také nový stavební zákon, který teprve vstoupí v účinnost. Práce se zabývá zejména stávající úpravou, novou úpravu ovšem nepomíjí. Kromě obou stavebních zákonů je pro zkoumanou materii podstatný správní řád, který zakotvuje obecné formy správní činnosti. U obsáhlých témat se nelze vyhnout obecným (neprávním) souvislostem a historii právní úpravy. Práce se také zabývá hmotněprávními a procesněprávními aspekty územního plánování a organizací veřejné správy na předmětném úseku. Územní plánování užívá mnoha různých forem správní činnosti. V rámci nástrojů územního plánování najdou uplatnění neregulativní úkony, a to v případě územně analytických podkladů a územní studie. Politika územního rozvoje jako nejvýše postavený nástroj územního...
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.