Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finská krajinářská fotografie se zaměřením na Helsinki School
Bureš, Mojmír ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Ve své bakalářské diplomové práci se zabývám tématem fotografie krajiny v podání předních finských fotografických autorů. Pokusím se rozklíčovat politické a kulturní vlivy, které ovlivnily estetické uvažování nad vnímáním snímané krajiny. Dále bych se rád zabýval vlivem výtvarného umění, které formovalo a inspirovalo finské autory a porovnal je s přístupy zahraničních, ale i českých umělců. Jako například Dieseldorfská škola fotografie (Bernd and Hilla Becher, Andreas Gursky), japonská fotografie (Hiroshi Sugimoto, Rinko Kawauchi), čeští umělci (Josef Sudek, Josef Koudelka) a další. Rejstřík autorů Into Konrad Inha, Caj Breme, Ismo HÖLTTÖ, Arno Rafael Minkkinen, Ilkka Halso, Maija Savolainen, Eeva Karhu, Kalle Kataila, Jyrki Parantainen, Elina Brotherus, Maanantai Collective, Mikko Rikala, Sandra Kantanen, Tiina Itkonen, Jorma Puranen, Susanna Majuri, Petri Juntunen, Eija-Liisa Ahtila, Nanna Hänninen, Pentti Sammallahti, Karl Emil Stahlberg, Riitta Päiväläinen, Marja Pirilä, Ritva Kovalainen, Sanni Seppo, Juha Suonpää
Fenomen helsinské školy
Zahradníčková, Kateřina ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; Vančát, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl čtenáře seznámit s fenoménem Helsinské školy a to především s těmi méně známými fakty . Velká míra pozornosti je zde věnována historickému vývoji výuky fotografie ve Finsku, která tomuto fenoménu předcházela. Tato kapitola je pro přehlednost chronologicky řazena od počátků až do současnosti. Další důležitá část je věnována charakteristice pojmu Helsinská škola a Timothymu Personsnovi jako zakladateli. Poslední a tedy třetí kapitola je věnována výběru šesti umělců Helsinské školy. jejich práce je zde popsána formou monografie. Po přečtení této práce by měl mít čtenář jasnou představu o tom co předcházelo vzniku Helsinské školy, co je pro ní charakteristické a jací členové jí tvoří. Chtěla bych čtenáři toto téma přiblížit z co nejvíce možných úhlů, které svým propojením dají celistvý obraz Helsinské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.