Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Faktoring jako nástroj řízení pohledávek
Jochová, Eva ; Chaloupka, Tomáš (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje faktoring jako jeden z nástrojů aktivního ovlivňování úvěrového rizika, který vytváří nové možnosti přístupu dodavatele k finančním zdrojům. Práce ověřuje výhodnost tohoto moderního způsobu financování ve vybrané společnosti. Přičemž výhodnost je hodnocena porovnáním nákladů faktoringu s jeho přínosy. Na závěr jsou navrhnuty další možné způsoby zlepšení současného stavu řízení pohledávek ve společnosti, které by přispěly k celkovému ztransparentnění správy a inkasa pohledávek.
Ochrana klienta finančních služeb
Blumental, Eva ; Kohajda, Michael (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
Název: Ochrana klienta finančních služeb Klíčová slova: klient, spotřebitel, finanční služba, vklady, úvěry Abstrakt Tato práce se věnuje ochraně klienta finančních služeb, představuje relevantní právní úpravu a analyzuje, v jaké míře jednotlivé právní předpisy a instituty tuto ochranu klientům finančních služeb poskytují. V úvodu práce jsou vysvětleny motivy pro výběr tohoto tématu, jež byly hodně ovlivněny v současnosti probíhající debatou ohledně podoby některých druhů finančních služeb, stejně jako nastíněna metoda zpracování práce a zdroje, z nichž je čerpáno. První kapitola se věnuje důkladnému vymezení pojmu "klient" a "finanční služby" v kontextu této práce. Klient je v této práci chápán jako spotřebitel, přičemž první podkapitola přináší porovnání pojmu spotřebitele tak, jak jej vymezují jednotlivé právní předpisy. Otevírá také prostor pro polemiku, zda by se stejné míry ochrany nemělo dostávat např. také živnostníkům a přináší argumenty, proč by se srovnatelná ochrana měla vztahovat i na ně. Druhá část kapitoly se věnuje rámcovému vymezení finančních institucí a dvou konkrétních druhů finanční služby - přijímání vkladů a poskytování úvěrů. Ve druhé kapitole jsou vymezeny jednotlivé právní předpisy, jejichž hlavní dělení v této práci je na sektorové a průřezové. Pozornost je věnována též relevantní...
Ochrana klienta finančních služeb
Blumental, Eva ; Kohajda, Michael (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
Název: Ochrana klienta finančních služeb Klíčová slova: klient, spotřebitel, finanční služba, vklady, úvěry Abstrakt Tato práce se věnuje ochraně klienta finančních služeb, představuje relevantní právní úpravu a analyzuje, v jaké míře jednotlivé právní předpisy a instituty tuto ochranu klientům finančních služeb poskytují. V úvodu práce jsou vysvětleny motivy pro výběr tohoto tématu, jež byly hodně ovlivněny v současnosti probíhající debatou ohledně podoby některých druhů finančních služeb, stejně jako nastíněna metoda zpracování práce a zdroje, z nichž je čerpáno. První kapitola se věnuje důkladnému vymezení pojmu "klient" a "finanční služby" v kontextu této práce. Klient je v této práci chápán jako spotřebitel, přičemž první podkapitola přináší porovnání pojmu spotřebitele tak, jak jej vymezují jednotlivé právní předpisy. Otevírá také prostor pro polemiku, zda by se stejné míry ochrany nemělo dostávat např. také živnostníkům a přináší argumenty, proč by se srovnatelná ochrana měla vztahovat i na ně. Druhá část kapitoly se věnuje rámcovému vymezení finančních institucí a dvou konkrétních druhů finanční služby - přijímání vkladů a poskytování úvěrů. Ve druhé kapitole jsou vymezeny jednotlivé právní předpisy, jejichž hlavní dělení v této práci je na sektorové a průřezové. Pozornost je věnována též relevantní...
Faktoring jako nástroj řízení pohledávek
Jochová, Eva ; Chaloupka, Tomáš (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje faktoring jako jeden z nástrojů aktivního ovlivňování úvěrového rizika, který vytváří nové možnosti přístupu dodavatele k finančním zdrojům. Práce ověřuje výhodnost tohoto moderního způsobu financování ve vybrané společnosti. Přičemž výhodnost je hodnocena porovnáním nákladů faktoringu s jeho přínosy. Na závěr jsou navrhnuty další možné způsoby zlepšení současného stavu řízení pohledávek ve společnosti, které by přispěly k celkovému ztransparentnění správy a inkasa pohledávek.
Leasing - porovnání dle předpisů České republiky a dle mezinárodních účetních standardů - dopad na výsledek hospodaření podniku
DĚDIČOVÁ, Jana
Cílem práce je porovnání nákladů na leasing podle Českých účetních předpisů (dále jen ČÚP) a podle Mezinárodní účetních standardů. Úpravy dle Mezinárodních účetních standardů jsem rozložila dle délky trvání jednotlivých smluv, v několika krocích {--} po jednotlivých letech, až do ukončení placení splátek dle splátkových kalendářů. Jedná se o úpravu účetních operací a hospodářského výsledku v letech 2002-2009. K porovnání jsem si vybrala ze své praxe standardní smlouvu na nákladní automobil, smlouva je na 3 roky. V roce 2005 je uzavřena smlouva a zaplacena první navýšená splátka a splátky se platí rovnoměrně po dobu 36 měsíců. Smlouva je ukončena v roce 2008. Dále jsem si k porovnání vybrala zpětný leasing - lease-back na stavbu. Smlouva je na 144 měsíců, je zaplacena první navýšená splátka v roce 2002 a splátky budou ukončeny v roce 2009. Navýšená splátka pokryje téměř 100% cenu pořízení najatého předmětu. Navýšení ve smlouvě je finanční odměna leasingové společnosti za umožnění daňových úspor spojených s leasingem.
Analýza akviziční marketingové strategie mBank
Zejda, Vladimír ; Jablonský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá rozhodovací proces spotřebitele na trhu finančních služeb. Kombinací poznatků z oborů marketingu, financí, psychologie, ekonomie, sociologie a chování spotřebitele představuji komplexní model kupního rozhodovacího procesu klienta finančních služeb. Ve druhé části potom model aplikuji na případ vstupu nové banky na český retailový bankovní trh -- mBank v roce 2007. S jeho pomocí pak vysvětluji nárůst klientské báze banky.
Segmentace ve finanční instituci
Gasiorovičová, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kovářová, Hana (oponent)
Práce se zaměřuje na složitý trh finanční služby. Základní zaměření klade na pojišťovnický trh a produkt pojištění z provozu vozidla, kde se na reálném trhu v posledních 3 letech silně projevily snahy o větší míru segmentace. Práce mapuje přístup k segmentaci jednotlivých subjektů na trhu a vysvětluje konsekvence. Dále zhodnocuje přístup pojišťoven k segmentaci a doporučuje best practice z praxe i návody z teorie pro další rozvoj. Následně porovnává přístup segmentace na pojišťovnickém trhu se segmentací v bankovnictví, které se potýká s významně složitější službou a zároveň využívá pouze základní segmentace. Práce poukazuje na základní chyby v přístupech k segmentaci a bere z nich ponaučení pro další segmentační rozvoj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.