Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kameramani českého dokumentárního filmu
Šuster, Jan ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Ulver, Stanislav (oponent)
V diplomové práci se zabývám především pohledem kameramanů, jako profesionálů, ale i jako lidí na problematiku filmového obrazu v dokumentárním filmu. Snažím se hledat a stavět pohled na dobu a život české kinematografie skrze oči čtyř kameramanů čtyř různých věkových generací. V úvodu procházím stručnou historií českého dokumentárního filmu. Po ní se dostávám k rozhovorům s kameramany, které jsem vybral na základě jejich dlouhodobých zkušeností s obrazem v dokumentárním filmu. Každý z nich je výraznou osobností a každý svou prací posouval nebo stále posová kupředu kvalitu české kameramanské profese. Všem posléze kladu stejné otázky a snažím se tak získat vícegenerační pohled na problematiku české dokumentární kinematografie a zároveň na kameramany osobně. V závěru práce shrnuji obecné a vzájemně porovnávám různorodé postoje. Vstupuji do závěru i svým vlastním pohledem a tak se konfrontuji s názory jak poslední, pátý a nejmladší z kameramanů.
Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmu
Polčák, Martin ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.
Atom Egoyan's Films
Šperkerová, Magdaléna ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
Téma drog v českém filmu
Mikulková, Anna ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám českým filmem s drogovou tematikou. Porovnávám tvůrčí přístup jednotlivých autorů, který se týká především zpracování hlavních postav. Práce obsahuje analýzu několika najznámějších českých filmů. V začátku nahlížím do historie drogové problematiky v Čechách a dále se věnuji jednotlivým filmovým dílům. Porovnávám mezi sebou použití humoru. Způsob využití i jeho funkci v příběhu. Zamýšlím se nad vývojem, vnitřním příběhem postav. Filmy jsem zařadila jak populární, tak méně známe a hledám jejich rozdíly i určitého společného jmenovatele. Z nekomerčních filmů jsem vybrala film začínajícího autora, nízkorozpočtový film a známý díl ještě známějšího televizního seriálu. Celá diplomová práce ukončena stručným souhrnem.
Projekce artových filmů v multikině Cinestar Anděl
Kafuňková, Martina ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce "Projekce artových filmů v multikině Cinestar Anděl" se zabývá rolí artových filmů v programu multikina Cinestar Anděl. V teoretické části jsou vymezeny pojmy artový film, multikino a filmový festival a popsány možnosti promítání artových filmů. Zohledněna je i otázka vlivu digitalizace na distribuci artových filmů. Praktická část je zaměřena na aktuální příklady projekcí artových filmů v Cinestar Anděl, konkrétně na Febiofest a projekt Europa Cinemas. Závěr práce je zodpovězením otázky, zda je vhodné slučovat nesourodé prvky hollywoodských blockbusterů a evropské či jiné artové kinematografie v prostoru daného multikina.
Distribuční společnost Aerofilms: Případová studie
Jarčičová, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na oblast filmové distribuce, která tvoří jeden ze tří článků kinematografického průmyslu, a zasazuje dané téma do širších souvislostí historických i legislativních. V české filmové distribuci rozlišuje artový a komerční proud. Praktická část předloží detailní profil a popis fungování filmové distribuční společnosti Aerofilms s.r.o. V závěru se soustředí na současné trendy, z nichž vyzdvihuje fenomén digitalizace audiovizuálního průmyslu, a zabývá se také aktuální hrozbou rozrůstajícího se filmového pirátství.
České filmové produkční společnosti a jejich specifika
Hlůšková, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá fungováním filmových produkčních společností na českém trhu. Nejprve jsou vymezeny termíny jako filmová produkční společnost a jsou popsány právní formy podnikání, kterých tyto společnosti nabývají. Následně jsou charakterizovány filmové žánry, které mohou být předmětem produkce těchto společností. Práce je zejména zaměřena na možnosti financování filmové tvorby produkčních společností. Je zde uvedeno několik způsobů financování filmu. V praktické části byly na příkladu vybraných filmových produkčních společností ukázány různé způsoby financování. Nakonec v závěru došlo k potvrzení hypotézy stanovené v úvodu, a to té, že způsoby financování filmu závisí na typu filmové produkce.
Thin Functional Films of TiO2 Nanoparticles
Morozová, Magdalena ; Klusoň, Petr ; Hejda, S. ; Kment, Štěpán ; Šolcová, Olga
Magnetron Sputtering and the Modulated Hollow Cathode Plasma Jet Sputtering. As chemical method the sol-gel process carried out in the templating environment as dip-coating and piezo-jet printing was employed. The produced films differed in many structural characteristics and also in their photoelectrochemical behaviour, as the primary sought function. The produced layers were described by means of atomic force microscopy, scanning electron microscopy, X-ray diffraction, X-ray photoelectron spectroscopy, ultraviolet-visible spectroscopy, Raman spectroscopy, ellipsometry and profilometry. Then the films were used as electrodes in photoelectrochemical experiments.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Research February 1946 ÚVVM: Cinema. B7
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Výzkum se zajímá o oblibu zvukového týdeníku, který předcházel hlavnímu filmu v kině. Dotazuje se na konkrétní snímky i na obecné kategorie témat.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.