Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Eseje o ekonomii sportu
Lahvička, Jiří ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent) ; Pertold Gebická, Barbara (oponent)
Předložená dizertace se skládá z pěti článků z oblasti ekonomie sportu. První tři články zkoumají různé druhy nejistoty výsledku a jejich vztah k návštěvnosti utkání, zatímco zbylé dva články testují efektivnost trhu sportovních sázek. První článek představuje novou metodu výpočtu důležitosti utkání. Tato metoda, na rozdíl od předchozích přístupů v literatuře, nevyžaduje ex-post informace a lze ji aplikovat na jakýkoliv typ výsledku sezóny. Druhý článek ukazuje, že zažazení vyřazovací části v české hokejové Extralize snižuje pravděpodobnost, že nejsilnější tým získá mistrovský titul, a tedy zvyšuje sezónní nejistotu. Třetí článek demonstruje, že rozporné výsledky v literatuře ohledně vztahu mezi nejistotou v utkání a poptávkou po návštěvnosti mohou být vysvětleny špatně specifikovanými regresemi, navrhuje nový přístup k analýze dopadu nejistoty v utkání a ukazuje, že poptávka po návštěvnosti je největší, když proti sobě hrají týmy obdobné kvality. Čtvrtý článek zkoumá tzv. "favorite-longshot bias" v kontextu sázek na tenisové zápasy. Článek ukazuje, že vychýlení sázkových kurzů je konzistentní s bookmakery chránícími se jak proti lépe informovaným insiderům, tak proti veřejnosti využívající nové informace. Pátý článek zkoumá údajně ziskovou strategii sázení na remízy ve fotbale podle Fibonacciho posloupnosti. Tato strategie je testována na simulovaném trhu i reálných datech a ve všech případech vychází jako ztrátová.
Je trh sportovních sázek v ČR efektivní?
Dlabiková, Lucie ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato práce zjišťuje, zda je trh fotbalových sázek v ČR efektivní. Používá historická data z let 1996 až 2011 o zápasech 1. a 2. fotbalové ligy a kurzech pěti velkých sázkových kanceláří působících na českém sázkovém trhu -- Fortuna, Chance, Sazka, Synot Tip a Tipsport. Na tomto trhu byly prokázány dvě anomálie, které způsobují neefektivitu, a to podceňování favoritů a podceňování domácích týmů, což znamená, že očekávané výnosy všech sázkových příležitostí nejsou stejné, tudíž trh není silně efektivní. Na základě tohoto zjištění byly nalezeny strategie, které výrazně snižují ztráty sázení. Největší návratnost sázky se prokázala u strategie sázek pouze na domácí tým, který je zároveň mírným favoritem. Při vsazení 100 Kč je průměrná návratnost 98,79 Kč. Slabá efektivita nebyla vyloučena, jelikož ani nejlepší otestovaná strategie nebyla zisková. Další testovanou hypotézou bylo, zda se s rozšiřováním informačních technologií, a tedy poklesem transakčních nákladů, zvyšuje efektivita trhu v čase. Bylo prokázáno, že se kurzy jednotlivých sázkových kanceláří k sobě v čase skutečně přibližují, čímž se snižují příležitosti k arbitrážím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.