Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grimdark - studie výskytu a aplikace nového podžánru v moderní fikci
VITEK, Michal
Tématem práce bude grimdark, uchopený jako nový subžánr fikce, spojovaný především s universem Warhammer 40 000. Práce se zaměří primárně na rozbor otázky možností smysluplného definování tohoto subžánru, sledování způsobů aplikace těchto vymezení směrem k universu Warhammer 40 000 a vývoj rysů, které přispívají k vymezování subžánru v časové ose fikčních světů. S reflexí médií, ve kterých jsou prezentovány. Tato problematika subžánrového vymezování bude zasazena do rámce standartních estetických kategorií a naratologie. Dále bude práce řešit výskyt daných subžánrových rysů ve vybraných jiných universech. Jak v literární, tak audio, filmové či videoherní podobě, se snahou odstínit subžánrové vymezení grimdarku od jiných podžánrů a analyzovat možnosti přidat pod křídlo grimdark i fikce dosud tímto termínem neoznačené.
Jizva
Sláma, Matěj ; Nytra, Martin (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce Jizva je koncipována jako krátký film představující fiktivní historii nalezeného „monumentu“. V animovaném filmu prozkoumávám souvislosti a význam „monumentu“ ve virtuálním prostředí, které jsem vytvořil na základě obrazové dokumentace a mapováním konkrétních míst, které jsem poznal při mých expedicích městskou krajinou Brna a Haagu. Jedná se především o „ztracené” prostory (označované také jako vágní terén nebo území nikoho), jejichž podobnosti ilustruji pomocí vlastní vizuální mapy. Východiskem práce je tedy osobní žitá zkušenost, na niž jsou jako další vrstvy kladeny obrazové dokumentace míst, mnou vytvořené 3D objekty a 3D skeny prostorů s prvky počítačových her. Ve výsledném snímku divák sleduje prohlídku virtuálního prostředí, kde se objektivní skutečnost záměrně prolíná s fiktivním světem vystavěným na autorské imaginaci.
Interpretace pohádky Alenka v říši divů
KADLECOVÁ, Milena
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na vysvětlení pojmu arteterapie, dále pak na téma osobní identity a jejího vývoje. Práce se rovněž zaměřuje na funkci fantazie a její uplatnění ve snech a imaginaci. Součástí teoretické části je kapitola o symbolech a archetypech, jejich vysvětlení a využití v souvislosti s námětem pohádky Alenka v říši divů, nechybí ani porovnání knižní a zfilmované podoby příběhu. Praktická část je zaměřena na rozbor a interpretaci obrázků na téma Alenka v říši divů, zpracovaných členy skupin tří různých věkových kategorií. Cílem je zjistit, jaká osobní témata může pohádka Alenka v říši divů klientům otevírat, jak lze uplatnit aktivní imaginaci a jaké symboly jsou při výtvarném zpracování příběhu užívány.
Imaginace a realita v díle J.R.R. Tolkiena a Neila Gaimana
ŠIMMEROVÁ, Alena
Bakalářská práce si klade za cíl zkoumat vybrané práce J. R. R. Tolkiena a Neila Gaimana jako typické představitele žánru fantasy literatury. Příběhy Tolkienova Hobita a Pána Prstenů a Gaimanovy Coraliny a The Graveyard Book budou srovnány a analyzovány na teoretickém pozadí přechodových rituálů. Jejich klíčovým konceptům se tak dostane dostatečné představení, aby bylo možné vytvořit spolehlivý základ navazující analýzy. Důraz bude kladen zejména na koncept liminality, jelikož právě ona představuje stav, v němž dochází k dramatickým změnám jedincova charakteru. Do centra zájmu pronikne vztah mezi fantastickým dobrodružstvím jako liminální fází děje a jeho preliminální a postliminální fází, které jsou více či méně spojeny s realistickými prvky. Vlastní analýza se zaměří především na kontrast mezi fantastickou zápletkou, spojenou s motivem cesty a zkoušky, a jejím rámcem tvořeným úvodem a závěrem dobrodružných příběhů. Kromě toho část předkládané práce zohlední definici fantasy žánru jako takového a přiblíží životní zkušenosti obou autorů. Závěrečná část bude uzavřena tématikou smrti jakožto liminální zkušenosti, v níž se schází imaginace a realita.
Čtení jako psychoterapie a úloha imaginace v díle Catherine Storr
FIALOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je podrobná analýza díla Marianne Dreams autorky Catherine Storr, zaměřená na psychologický význam a terapeutickou úlohu dětské literatury. Teoretická část práce propojuje problematiku fantastické literatury a psychologie s ohledem na úlohu psychoterapie, která souvisí s únikem z reality, s vysvobozením prostřednictvím imaginace, a dále i s tématy jako cestování v čase a sny. Zvláštní pozornost je věnována osobní, literární a pracovní zkušenosti spisovatelky a psycholožky Catherine Storr. Vlastní analýza díla, soustředěná na vztah mezi skutečností a fantazií, se zabývá následujícími okruhy: charakteristika dětských a dospělých postav, vztahy mezi dětmi, úloha konkrétních motivů (jízdní kolo, jednooké kameny, mříž apod.) a témat (nemoc, vysvobození apod.). Závěr analýzy shrnuje ztvárnění traumatické zkušenosti, uzdravení a oživení, i etický význam příběhu. Součástí práce je vlastní dotazníkový výzkum, týkající se předčítání rodičů dětem, který je inspirován myšlenkami Catherine Storr a souvisí s důležitostí předávání literatury dětem. Tento online dotazník je zpracováván prostřednictvím grafů.
Vliv a způsoby využívání Lovecraftova hororu v soudobé kulturní produkci
VITEK, Michal
Téma bakalářské práce stojí na kosmickém hororu, pod-žánru fantasy vytvořeném Howardem Phillipsem Lovecraftem. Práce započíná seznámením s autorem, řečeným hororem, ikonickými charaktery, lidmi a médii. Většina práce rozebírá příklady různorodé formy moderní produkce, které buď adaptují originální díla Lovecrafta, jsou jimi inspirovány, či na jeho tvorbu ve vybraných náznacích referují. Čtenář bude seznámen se škálou mnohých zpracování, která jsou dnes klíčovými díly internetové, hororové a fikční popkultury, čímž mu budou představeny vliv a způsoby využívání Lovecraftova hororu v soudobé kulturní produkci.
The Borders of Fantastic Spaces in Children's Literature
VRTALOVÁ, Blanka
Práce se bude zabývat koncepcemi fantastických prostorů v současné britské dětské literatuře, z nich některé jsou založeny na konceptu klasické pohádky (Neil Gaiman, Hansel and Gretel) a jiné svou hranicí přesahují do žánru gotických příběhů a hororové fantastické tvorby, přestože se jedná o literaturu určenou dětskému čtenáři. Práce se pokusí srovnat literární adaptace pohádek a původní tvorbu současného autora dětské a fantastické literatury Neila Gaimana s cílem soustředit se na hranice uvedených prostor a přesahu jednotlivých žánrů.
Bylo nebylo aneb pohádkové motivy v Zaklínači
HRADECKÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá fantasy cyklem Zaklínač, jehož autorem je polský spisovatel Andrzej Sapkowski. Práce poukazuje na pohádkové motivy, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval u světově známých spisovatelů, jako byli bratři Grimmové, Hans Christian Andersen či Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Motivy, jimiž se Sapkowski u spisovatelů inspiroval, jsou zobrazeny především v povídkové části cyklu. Práce se zaměřuje jak na povídky, ve kterých jsou jednotlivé pohádkové motivy velmi patrné, tak i na ty, kde motivy spatřujeme jen okrajově. Jako výchozí materiál, ze kterého bakalářská práce čerpá, jsou použity klasické pohádky, povídky Andrzeje Sapkowského a odborné publikace definující žánr fantasy a pohádky. Oběma literárním žánrům je věnována první část práce, kde je nastíněna jejich obecná charakteristika. Bakalářská práce slouží jako základní obraz pohádkových motivů v Zaklínači, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval v klasických pohádkách a zakomponoval je do konkrétních příběhů.
Motiv snu a snění ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
ČERNÁ, Daniela
Diplomová práce Sen a snění ve výtvarně projektové výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje tematice spojené s běžně zakoušenými změněnými stavy vědomí a jejich využitím ve výtvarných činnostech s žáky mladšího a středního školního věku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a projektovou. Teoretická část práce se zabývá snem z hlediska psychologie. S využitím odborných zdrojů se pokusíme nahlédnout na význam snění a vysledovat cesty vzniku tohoto specifického stavu vědomí. Představíme si, jakým způsobem se sny a snovými procesy pracovali nejznámější psychologové a jakými způsoby se je snažili interpretovat. Zároveň si vymezíme jednotlivé typy snů, se kterými se nejčastěji můžeme setkat. Druhá kapitola je věnována využitím snové obraznosti ve výtvarném umění. Zabývá se tvorbou vybraných autorů, českých i zahraničních, kteří byli tématem snu natolik inspirováni, že se jej rozhodli do své tvorby zařadit. Další část práce rozvíjí didaktický pohled na problematiku a naznačuje směry a způsoby, kterými je možné s tématem snu a snění pracovat na 1. stupni základních škol. Projektová část pak čtenáře provede praktickou aplikací vybrané tematiky - šesti lekcemi výtvarné řady s názvem O snech a snění, které reflektují práci s různými náměty souvisejícími se snem a sněním ve výtvarné výchově na malotřídní škole na 1. stupni základní školy.
Wise wizards and wicked witches? An Analysis of Magic Users in Terry Pratchett's Discworld
SEDLÁKOVÁ, Anna
Náplní této diplomové práce je prozkoumat několik prací ze série Úžasná Zeměplocha od sira Terence Davida Johna Pratchetta, se zřetelí na magii a postavy ji používající. Práce začíná prozkoumáním čarodějů a čarodějnic v Anglické tradici. Také zahrnuje magii a jak je nahlížena v populární literatuře skrz dvacáté století. Hlavní náplň práce spočívá v analýze magického systému, čarodějů, čarodějek a stereotypů s nimi spojených v pracích Terryho Pratchetta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.