Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Kraví hora - rodinné stříbro VUT
Davčíková, Gabriela ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem zadání diplomové práce je řešení studie areálu VUT na Kraví hoře a navázání na práci předchozího semestru. Cílem bylo propojit zájmy města Brna a VUT. Vytvořit jednotné území, do něhož by byly vneseny zajímavé parkové plochy pro širokou veřejnost a reprezentační prostory pro propagaci VUT a další aktivity, které VUT prozatím postrádá. V současné době vytváří zahrádkářská kolonie jistou bariéru, která není průchozí pro veřejnost. Proto bylo hlavním cílem návrhu otevřít území. Celý areál VUT je proto propojen s okolím a vytváří množství veřejných prostor pro relaxaci. Nové objekty budou VUT sloužit k představení jeho historie, současnosti i budoucího směřování; další fakultní objekty k prezentaci studentských prací jako náborové středisko. V návaznosti na nynější zástavbu zde budou prostory pro absolventy kreativních oborů, kteří si zde budou moci pronajmout své první ateliéry. Nové budovy jsou zasazeny do terénu tak, aby nenarušovaly přírodní charakter parku a aby s lehkostí zapadly do krajiny. Jako další zajímavost je zde navržena rozhledna, která využije potenciál místa a nabídne návštěvníkům výhledy do širokého okolí.
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Kraví hora - rodinné stříbro VUT
Davčíková, Gabriela ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem zadání diplomové práce je řešení studie areálu VUT na Kraví hoře a navázání na práci předchozího semestru. Cílem bylo propojit zájmy města Brna a VUT. Vytvořit jednotné území, do něhož by byly vneseny zajímavé parkové plochy pro širokou veřejnost a reprezentační prostory pro propagaci VUT a další aktivity, které VUT prozatím postrádá. V současné době vytváří zahrádkářská kolonie jistou bariéru, která není průchozí pro veřejnost. Proto bylo hlavním cílem návrhu otevřít území. Celý areál VUT je proto propojen s okolím a vytváří množství veřejných prostor pro relaxaci. Nové objekty budou VUT sloužit k představení jeho historie, současnosti i budoucího směřování; další fakultní objekty k prezentaci studentských prací jako náborové středisko. V návaznosti na nynější zástavbu zde budou prostory pro absolventy kreativních oborů, kteří si zde budou moci pronajmout své první ateliéry. Nové budovy jsou zasazeny do terénu tak, aby nenarušovaly přírodní charakter parku a aby s lehkostí zapadly do krajiny. Jako další zajímavost je zde navržena rozhledna, která využije potenciál místa a nabídne návštěvníkům výhledy do širokého okolí.
Pražská univerzita od založení do husitství (Naplněný sen Václava II.)
Čornej, Petr
Toto shrnutí sleduje vývoj pražské univerzity od jejího založení v roce 1348, přes rozdělení na univerzitu sestávající ze tří fakult a právnické univerzity, až po šok způsobený husitstvím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.