Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimenty pro výuku chemie na střední škole - motivace a osvojování učiva
Maca, Ondřej ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Feltl, Tomáš (oponent)
Název Práce: Experimenty pro výuku chemie na střední škole - motivace a osvojování učiva Abstrakt: Tato práce se věnuje chemickým experimentům a jejich využití v jednotlivých fázích výuky - tedy ve fázi motivační, osvojovací, upevňovací a kontrolní. Na souboru prověřených experimentů ukazuje jejich možné využití ve výuce ve fázi motivační a osvojovací. Každý experiment je doplněn návodem, vysvětlením, poznámkami k jeho provedení a zařazení do výuky a fotografiemi. Pro použití ve fázi osvojovací byly vytvořeny pracovní listy, které na základě experimentu mají za úkol napomoci osvojení učiva.
Komparace pedagogických modelů EUR a 5E
Oktábcová, Jitka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací dvou schémat pro plánování výuky. Těmi jsou, třífázový model učení E-U-R, jehož části se nazývají Evokace, Uvědomění si významu a Reflexe. Druhým je pětifázový model učení 5E, jehož části se nazývají anglicky Engage, Explore, Explain, Elaborate a Evaluate. Porovnání modelů bylo provedeno metodou akčního výzkumu na Základní škole Magic Hill v Říčanech v rámci souvislé pedagogické praxe v roce 2017. Výzkum probíhal po dobu dvou týdnů a byly do něj zapojeny dvě třídy čtvrtého ročníku s celkovým počtem 31 žáků. Výuka v rámci výzkumu probíhala paralelně v obou třídách. Každé téma bylo vždy rozpracováno a vyučováno dvojím způsobem: ve třídě 4. A proběhla hodina metodou E-U-R a ve třídě 4. B pak metodou 5E. Vyučovanými předměty byly český jazyk a matematika. Výzkum ukázal, že porovnávané pedagogické modely jsou si velmi podobné, ačkoli se liší svou strukturou a zejména počtem fází. Model E-U-R je vhodnější pro kratší učební jednotky, naopak model 5E vyžaduje větší časovou dotaci, aby mohl být efektivní. Oba modely lze podle potřeb učitele, žáků, tématu apod. modifikovat, přičemž hlavním jejich přínosem je důraz na konstruktivistické pojetí výuky.
Experimenty pro výuku chemie na střední škole - motivace a osvojování učiva
Maca, Ondřej ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Feltl, Tomáš (oponent)
Název Práce: Experimenty pro výuku chemie na střední škole - motivace a osvojování učiva Abstrakt: Tato práce se věnuje chemickým experimentům a jejich využití v jednotlivých fázích výuky - tedy ve fázi motivační, osvojovací, upevňovací a kontrolní. Na souboru prověřených experimentů ukazuje jejich možné využití ve výuce ve fázi motivační a osvojovací. Každý experiment je doplněn návodem, vysvětlením, poznámkami k jeho provedení a zařazení do výuky a fotografiemi. Pro použití ve fázi osvojovací byly vytvořeny pracovní listy, které na základě experimentu mají za úkol napomoci osvojení učiva.
Interaktivní tabule ve výuce fyziky na druhém stupni ZŠ
DRN, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá podporou výuky v hodinách fyziky na 2. stupni základní školy pomocí využívání interaktivní tabule. Zaměřuje se na metodu a formu začlenění této pomůcky do vyučování. Dále na evaluaci již vytvořených výukových materiálů pro tuto pomůcku, které jsou k dispozici na internetových portálech zabývajícími se touto problematikou a na ty výukové materiály, které používají samotní pedagogové. Tato práce je podpořená výzkumem provedeným na vybraných základních školách jihočeského regionu. Práci doplňují videa se vzorovou výukou hodiny fyziky, kde je tato technologie využívána a vlastní digitální výukové materiály.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.