Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu
Horová, Eliška ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu Cíle: Cílem práce je zjistit, jaká je motivace ke sportu u moderních gymnastek na úrovni výkonnostního stupně v různých věkových kategoriích a jaké jsou vztahy mezi zaujetím a různými formami motivace. Na základě získaných výsledků vytvořit doporučení pro trenéry/ky. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí online dotazníkového šetření. Výzkumu se účastnilo 91 moderních gymnastek ze západočeské oblasti převážně vykonávající sportovní činnost na výkonnostní úrovni. Dotazníková baterie byla rozdělena do čtyř částí dle dílčích dotazníků. První měřil zaujetí sportovkyně ve sportu pomocí dotazníku "Athlete Engagement Questionnaire". Druhý dotazník se zabýval týmovou kohezí pomocí "The Youth Sport Enviroment Questionare". Třetí dotazník zjišťoval jaké je motivační klima vytvářené trenérem na základě ,,Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire-Coach". Poslední dotazník v této části měřil orientaci na cíl pomocí ,,Perception of Succes Questionnaire". Výsledky: Výsledky ukazují významné vztahy mezi motivačními konstrukty a motivačním klimatem a sportovním zaujetím moderních gymnastek - účastnic studie. Dle výsledných hodnot mají nejvyšší vztah k zaujetí tyto aspekty:...
Učení se češtiny v důchodovém věku
Drtinová, Simona ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
DRTINOVÁ, Simona. Učení se češtiny v důchodovém věku. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se z interdisciplinárního hlediska zabývá problematikou učení se cizích jazyků v důchodovém věku, jehož charakteristiky mohou být omezená ekonomická aktivita, větší množství volného času a možný výskyt určitých bariér způsobených věkem. Jako příklad učení se cizího jazyka bude sloužit případ cizinců důchodového věku v České republice, kteří se učí česky. V teoretické části je nejprve vymezeno stáří spolu se změnami, které k procesu stárnutí a stáří patří: změny jsou popsány na úrovni tělesné, kognitivní a sociální. Dále se v práci pojednává o procesu učení s důrazem na učení se cizích jazyků. V rámci pedagogicko-psychologické složky procesu učení jsou zde zmíněny jeho vybrané složky, konkrétně se jedná o motivaci k učení, různé formy výuky a roli učitele při výuce. Závěr teoretické části se zabývá nabídkou kurzů češtiny. Veškeré oblasti práce pojednávají o daném tématu vždy v obecné rovině a poté s důrazem právě na seniory. Praktická část této diplomové práce, provedená pomocí mnohočetné případové studie, se pokouší zodpovědět otázky týkající se motivace seniorů k učení se češtiny, průběhu a forem jejich učení, a to pomocí...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.