Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zážitkové aktivity jako edukativní nástroj v muzejních programech
SOKOLOVÁ LOSKOTOVÁ, Gabriela
Diplomová práce se zabývá využíváním zážitkových aktivit a výchovy a vzděláváním skrze zážitku, jako edukačního nástroje při plánování i realizaci edukačních programů Husitského muzea v Táboře. Zjišťuje, jaké faktory ovlivňují spokojenost návštěvníků, případně opakovanou účast. Popisuje používané metody a formy práce v edukaci v Muzeu.
Podpora zájmu dětí o historii jejich regionu v doprovodných programech Husitského muzea v Táboře
NIMRICHTROVÁ, Kateřina
Předmětem bakalářské práce jsou možnosti muzejní edukace při utváření pozitivního vztahu dětí a mládeže k historii místa, ve kterém žijí, potažmo k dějinám jako takovým. Cílem je popsat vybrané aktivity Husitského muzea s ohledem na jejich možnosti podpořit zájem dětí o historii svého regionu a budovat vztah ke kulturnímu dědictví. Úvodní kapitola je věnována seznámení s edukačním potenciálem muzeí a galerií a vymezení pojmu kulturně historické dědictví. Ve druhé části je zhodnocen současný stav muzejní edukace v Husitském muzeu. Třetí část se zabývá popisem jednotlivých doprovodných programů Husitského muzea s důrazem na jejich cíle, metody a obsahy, kterými lze podpořit a rozvinout zájem účastníků těchto programů o historii regionu, ve kterém žijí
Možnosti uplatnění metod osobnostně sociální výchovy ve střediscích volného času s využitím edukačních technologií
Šimeček, Karel ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce didaktického charakteru předkládá využití konkrétních navržených metod osobnostně sociální výchovy v prostředí středisek volného času, prostřednictvím metodických karet propojených s edukačními technologiemi. Tyto metodické karty byly zhotoveny a prakticky ozkoušeny realizátorem diplomové práce spolu s pedagogy volného času a následně kriticky zhodnoceny. Použitými výzkumnými metodami byla komparace mých osobních zkušeností s metodickými kartami a zkušeností jednotlivých účastníků výzkumu, kde se minimálně tři pedagogové vyjadřují k jedné metodické kartě, dále polostrukturovaný rozhovor vytvořený a realizováný kvalitativní metodou, jež zjišťoval možnosti a meze použití jednotlivých metodických karet a kvantitativní výzkumná sonda v podobě dotazníku, jež sloužila k získání přehledu potřeb volnočasových pedagogů na základě které, byl vytvořen podrobný návrh jednotlivých metodických karet. Výsledkem bylo, že všech 10 vytvořených a prakticky ozkoušených metodických karet je za specifických podmínek v praxi využitelné.
Vliv oddílových činností na zdraví dětí a mládeže v jihočeském regionu.
ČEJDÍKOVÁ, Martina
Tato práce zkoumá celkový přínos volnočasových organizací pro práci s dětmi a mládeží a jejich úlohu v dnešní době. Cílem práce je srovnání kvality zdraví v oblasti fyzické, duševní a sociální u dětí, které navštěvují pravidelnou oddílovou činnost s dětmi bez volnočasových aktivit. Výsledky práce ukazují, že vliv oddílových činností přináší svým členům takové hodnoty, které prospívají jejich kvalitě zdraví a zdravému životnímu stylu dnešní doby více, než je tomu u dětí bez volnočasových aktivit. Zároveň je v práci poukazováno na to, že jsou tyto hodnoty získané v oddílech využitelné i v jejich dalším životě. Práce se konkrétně zaměřuje na 1. středisko Zálesák v Českých Budějovicích. Výsledky práce mají výstupní podobu studijní opory pro studenty Katedry výchovy ke zdraví PF JČU, případně pro učitele ZŠ nebo rodiče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.