Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv psychologických a etických aspektů reklamy na psychiku člověka
Kaliánková, Jana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výzkum vlivu psychologických a etických aspektů reklamy na psychiku člověka. V teoretické části seznamuje čtenáře s tím, jak psychologie přispívá k tvorbě účinné reklamy, popisuje jednotlivé formy reklamy a psychologickou teorii motivace. Stěžejním tématem této části je etika v reklamách, etická samoregulaci reklamy, je zde také vymezena úloha Etického kodexu. Cílem výzkumu je za pomoci metody moderovaných rozhovorů odhalit faktory, které ovlivňují recepci (vnímání) reklamy. Moderované rozhovory jsou prováděny na vzorku deseti lidí. Na vybrané respondenty se nevztahují žádná předem definovaná kritéria. Práce současně také poskytuje přehled o tom, co považují oslovení lidé za etické v reklamách a jakým způsobem vnímají tuto problematiku. Jejím přínosem je odkrytí názorové různorodosti lidí, co se týká etických aspektů v reklamách.
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.