Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Malířství francouzského císařského dvora 19. století
Kšinská, Anna ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nastínit tvorbu francouzského malířství 19. století v období vlády císaře Napoleona I. a porozumět mu v souvislosti s historickým kontextem doby. Před tím, než charakterizujeme období císařství, tak se v první části zmíníme o podobě předešlého období - francouzské monarchie a také období od Velké francouzské revoluce do vzniku císařství s jejimi estetickými a ideály. Takto lépe porozumíme nově vzniklé estetice malířství císařství nazývané jako empír. Empír charakterizujeme v druhé části práce a zároveň si představíme jeho konkrétní malíře. Malířství u dvora císaře Napoleona I. porovnáme s malířstvím na dvoře monarchy Ludvíka XIV. Jelikož s osobností Napoleona nebyla spaja vždy obliba, seznámíme se v poslední kapitole teoretické části s tvorbou karikatur císaře. V praktické části se budeme zabývat nejprve konkrétními motivy empíru a ukážeme je na tvorbě malířů. Porovnáme portrétní vyobrazování panovníků na obrazech z doby monarchie a císařství. Přesněji portrét Ludvíka XIV. s portrétem Napoleona I. Nakonec si představíme konkrétní díla tvůrců karikatur. KLÍČOVÁ SLOVA císařský dvůr, estetické ideály empíru, obrazy empíru, malířství monarchie, karikatury
Malířství francouzského císařského dvora 19. století
Kšinská, Anna ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nastínit tvorbu francouzského malířství 19. století v období vlády císaře Napoleona I. a porozumět mu v souvislosti s historickým kontextem doby. Před tím, než charakterizujeme období císařství, tak se v první části zmíníme o podobě předešlého období - francouzské monarchie a také období od Velké francouzské revoluce do vzniku císařství s jejimi estetickými a ideály. Takto lépe porozumíme nově vzniklé estetice malířství císařství nazývané jako empír. Empír charakterizujeme v druhé části práce a zároveň si představíme jeho konkrétní malíře. Malířství u dvora císaře Napoleona I. porovnáme s malířstvím na dvoře monarchy Ludvíka XIV. Jelikož s osobností Napoleona nebyla spaja vždy obliba, seznámíme se v poslední kapitole teoretické části s tvorbou karikatur císaře. V praktické části se budeme zabývat nejprve konkrétními motivy empíru a ukážeme je na tvorbě malířů. Porovnáme portrétní vyobrazování panovníků na obrazech z doby monarchie a císařství. Přesněji portrét Ludvíka XIV. s portrétem Napoleona I. Nakonec si představíme konkrétní díla tvůrců karikatur. KLÍČOVÁ SLOVA císařský dvůr, estetické ideály empíru, obrazy empíru, malířství monarchie, karikatury

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.