Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 442 záznamů.  začátekpředchozí422 - 431dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.
"Prožívání agresivních projevů osob s demencí u příbuzných nemocných"
KRZOKOVÁ, Silvie
Dané téma jsem si vybrala nejen proto, že tuto problematiku považuji za důležitou a závažnou, ale také proto, že většina laických rodinných pečovatelů starajících se o osoby s demencí s projevy nevhodného chování, včetně agresivity, prožívají převážně negativní emoce. Z hlediska pečujících je pak důležité jak péči o agresivního člena rodiny vnímají, prožívají a jaký má péče dopad a vliv na jejich psychickou zátěž. V úvodní části této práce jsou shrnuty současné poznatky o dané problematice. V jednotlivých kapitolách se zabývám definicí {\clq}qdemence``, epidemiologií demence, diagnostikou a vyšetřovacími metodami demence, terapií demence, klasifikací demence, stádii demence a klinickými příznaky demence. V další kapitole popisuji agresivní projevy chování u syndromu demence, v souvislosti s tím dále pak věnuji pozornost emocím pečujících, jejich prožívání a v neposlední řadě se zabývám rolí pečovatelů a možnými riziky a dopady na jejich zvýšenou psychickou zátěž. Následující kapitoly přinášejí výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak příbuzní osob s diagnózou demence prožívají agresivní projevy svých blízkých. V rámci této práce jsem zvolila kvantitativní výzkum, který kombinuje postupy kvalitativní a kvantitativní metodologie. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazování, technikou sběru dat byl anonymní dotazník, který posloužil ke stanovení hypotéz. Získané údaje byly zpracovány a vyhodnoceny v grafické podobě, a tímto byly ověřeny stanovené hypotézy. V závěru bakalářské práce bylo provedeno shrnutí a zhodnocení výsledků šetření.
Cestovní ruch a rekreace ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří
STODOLOVÁ, Veronika
Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnocení současného stavu cestovního ruchu v oblasti Lipenska. Na základě získaných sekundárních dat z literárních a internetových zdrojů jsem posoudila na daném území diverzifikovanou strukturu předpokladů cestovního ruchu a nerovnoměrné rozmístění těchto předpokladů. Pomocí získaných primárních dat z dotazníkového šetření jsem taktéž zhodnotila strukturu současných návštěvníků a rozdíly v návštěvnických charakteristikách mezi skupinami návštěvníků. Na základě provedených výzkumů nabídky a poptávky cestovního ruchu ve sledované oblasti jsem identifikovala témata vhodná k optimalizaci využití území cestovním ruchem a rekreací.
Zjišťování motivace žáků a studentů
KŮSOVÁ, Markéta
Pro práci jsou charakteristické dvě volně na sebe navazující části. V první části jsou vymezeny frekventované pojmy často užívané v tematice motivace ve škole. V druhé části práce, v opoře o Boekaertsovou, jsou uvedeny vývoj a charakteristiky jejího On-line motivačního dotazníku. Souhlasíme s Boekaertsovou, že nejlepší způsob, jak zaznamenat pocity žáků, je dát jim důvěrně známé učební aktivity a požádat je, aby podali informace o svém poznání a pocitech během učebního úkolu. Studie podporují závěr, že On-line motivační dotazník je metoda odběrů vzorků, která může spolehlivě zachytit poznávání a pocity žáků ve vztahu ke specifickým učebním úkolům bez toho, aby je vyrušovala v jejich pozornosti při úkolu. Jako takový může tento dotazník otevřít nové způsoby studia motivace ve školní třídě. Dotazník také může hrát významnou roli v získávání informací o různých důvodech, proč nejsou žáci ochotni investovat úsilí do daného úkolu ve třídě. Kromě toho může On-line motivační dotazník poskytnout cennou informaci o vlivech, které působí na pocity žáků, jejich zapojení se do úkolu a na celkovou duševní pohodu ve třídě. Ve shodě se zadáním, česká verze On-line motivačního dotazníku je připravena pro empirické ověřování v našich podmínkách.
Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku
TURKOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a její základní principy porovnává se současnými poznatky z oblastí biologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Představuje teorii sociálních reprezentací a uvádí výzkumy sociálních reprezentací emocí a násilí u předškolních dětí. Jedná se v ní o získání poznatků, zda a jak je možné modifikovat sociální reprezentace u předškolních dětí, a o potenciálu Montessori pedagogiky být jednou z možností zvýšení jejich výskytu a zlepšení jejich kvality a aplikace u předškolních dětí.
Rozvíjíme emoční inteligenci dítěte předškolního věku
SOUKUPOVÁ, Yvona
Bakalářská práce se zabývá tématikou rozvoje emoční inteligence dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu emoční inteligence a seznámení s některými autory známých publikací, které se touto tématikou zabývají. Praktická část poukazuje na možnosti práce s dětmi, a to konkrétně v rámci realizace projektu na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky pozorování s grafickým zpracováním.
Emocionalita v práci sestry
HLACHOVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem "Emocinalita v práci sestry", se zabývá citovým doprovodem sestry, který je součástí prožívání v její pomáhající profesi. V průběhu každého všedního i nevšedního dne prožívá člověk širokou škálu nejrůznějších emocí nejenom ve svém běžném životě, ale také ve své profesi. Profese sestry patří do profese pomáhající, a proto by v očích nemocných měla být sestra vždy tím, kdo má pochopení pro jejich problémy v nemoci, a kdo je pomáhá s velkou dávkou tolerance a laskavosti řešit. Sestra se ve své práci musí bránit emocionální únavě, opotřebovanosti a deformaci, vedoucí až ke stavu otrlosti, které vedou k neúměrně zjednodušenému pohledu na nemocného a jeho problémy. Posláním sestry je, kromě její práce, umět dobře pečovat o nemocné a nikdy nezapomenout na to, že pacient je především člověk, jehož ochránkyní zájmů by měla být právě ona. Literatura se zmiňuje o tom, že je důležité si uvědomit, že sestra nepracuje pouze pro nemocného, ale pracuje především s ním - což tato bakalářská práce jenom potvrzuje. Teoretická část práce je zaměřena na emocionalitu, jako součást prožívání; emoce, na náplň práce zdravotní sestry, na její vztah k pacientovi, empatii; dále se zabývá možnými riziky, ohrožujícími sestru z psychologického hlediska; sebeovládáním a metodami pro udržování duševního zdraví sestry. Druhá část práce je částí výzkumnou. Práce má stanovené dva cíle. Cílem prvním je zjistit, jak sestry reagují po emocionální stránce na problémy pacientů; cílem druhým je zjistit, jaké faktory pozitivně ovlivňují vhodné emocionální reakce sester na problémy pacientů. Na základě cílů byly stanoveny tyto výzkumné otázky: 1)Jak reagují sestry po emocionální stránce na problémy pacientů? a 2)Jaké faktory pozitivně ovlivňují vhodné emocionální reakce sester na problémy pacientů? Pro naplnění cílů této bakalářské práce jsem použila formu kvalitativního výzkumného šetření. Šetření je uskutečněno technikou nestandardizovaného rozhovoru, který byl poskytnut sedmi sestrám, pracujícím v Domově důchodců "Dobrá Voda".
Cestovní ruch a rekreace ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří
PIŠNOVÁ, Lucie
Tato práce se věnuje oblasti Jižního Prachaticka. Hlavním cílem bylo zhodnotit současný stav cestového ruchu ve vybrané oblasti. Práce se zabývá posouzením struktury předpokladů cestovního ruchu. Pro toto posouzení byla zjištěna nabídka jednotlivých atraktivit. Dotazníkovým šetřením na vybraných lokalitách bylo provedeno zhodnocení současných návštěvníků. Pro toto hodnocení byla zjišťována image jednotlivých lokalit, intenzita pocitů, které zde návštěvníci zažívají, vnímání lokalit, provozované aktivity a motivace k návštěvě dané oblasti. Posledním cílem bylo posouzení možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu v zájmové oblasti.
Prožívání leteckého transportu nemocnými
GROULÍKOVÁ, Markéta
Abstrakt Tématem bakalářské práce je prožívání leteckého transportu nemocnými. Není sporné, že každá změna týkající se zdravotního stavu představuje pro každého člověka výraznou změnu a má negativní dopad na psychiku člověka. Cílem mé práce bylo zjistit, jak pacienti prožívají letecký transport do nemocnice. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda jsou pacienti o leteckém transportu předem informováni. Zjistit, zda mají obavy ze vzletu nebo z přistání. Zjistit, co je pacientům během transportu nejvíce nepříjemné. Zjistit, zda palubní personál působí na pacienty profesionálně. Rovněž byly stanoveny hypotézy: H1 {--} strach z transportu se liší od strachu ze závažného zdravotního stavu, H2 {--} větší strach mají ženy než muži. Pro získání většího množství informací o daném problému, byli do výzkumného vzorku zařazeni muži i ženy v širším věkovém rozmezí. Výzkumný vzorek tvořilo deset respondentů. Jednalo se nejen o pacienty transportované mezi nemocnicemi- sekundární transport, ale dotazovaní byli také pacienty, kteří byli transportováni přímo z terénu do nemocničního zařízení. S každým respondentem byl veden polostrukturovaný rozhovor zaměřený na informace a pocity pacienta. Rozhovory probíhaly ve dvou fázích. První část rozhovoru se uskutečnila před transportem nemocného do nemocnice. Druhá část otázek byla pokládána po příletu na heliport. Výsledky rozhovorů byly zpracovány do deseti kazuistik. Hypotéza H1 byla potvrzena. Nepotvrdila se hypotéza H2. Cíle výzkumu byly splněny. Práce poukázala, že pacienti transportováni letecky do nemocnice mají největší strach o svůj zdravotní stav a také z dlouhodobé hospitalizace. Nemocní ze samotného letu mají strach menší. Výsledky práce dokazují, že pacienti jsou lékařem informováni o leteckém transportu. Pacienti od lékaře očekávají větší množství informací. S palubním personálem byli pacienti spokojeni, ale postrádali informace o době trvání letu. Bakalářská práce by mohla být využita jako informační zdroj pro lékaře, zdravotní sestry a záchranáře, kteří se dostávají do kontaktu s nemocnými, kteří jsou transportováni vrtulníkem do nemocnice. Podáním více informací týkajících se transportu vrtulníkem mohou napomoci pacientům zlepšit prožívání leteckého transportu.
Metafora ženských emocí
SCHULZOVÁ, Martina
Část teoretická bude věnována nejprve emocím obecně. Sledováno bude i postavení ženy ve společnosti z hlediska fylogenetického, způsob jejího emočního prožívání a možnosti vyjádření jejích agresivních pocitů v tomto vývoji. Zvláštní důraz bude kladen na agresi a její podobu v psychosomatice a ve výtvarném projevu. Zmíněn bude i význam mateřské role u ženy - její absence v barevné symbolice. V části praktické bude nejprve představen vlastní ateliér kreativních činností a posléze se budu zabývat otázkami: - Proč chtějí některé současné ženy malovat? - Jaké ženy chtějí malovat? - Proč tyto ženy malují právě u mne? - Proč a jaká témata či techniku si tyto ženy vybírají? Praktickou část budou doprovázet kasuistiky žen a barevné přílohy související s agresí ve výtvarném podobenství. V závěru práce bude pojednáno o uplatnění arteterapie v ateliéru, spočívajícím na bázi dobrovolné zájmové kreativní činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 442 záznamů.   začátekpředchozí422 - 431dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.