Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emoční inteligence v období vynořující se dospělosti a výchovné styly rodičů
Svobodová, Pavlína ; Jardin Kocourek, Renata (vedoucí práce) ; Širancová, Katarína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem emoční inteligence a výchovných stylů v rodině u lidí ve věku vynořující se dospělosti. Literárně přehledová část shrnuje současné poznatky o konceptu emoční inteligence, jejích složkách, nástrojích měření a jejím významu ve vývoji člověka. Dále práce charakterizuje období vynořující se dospělosti dle Arnetta a jeho specifika. Následně se zabývá výchovnými styly rodičů, především dle modelu devíti polí podle Čápa a Mareše. V poslední řadě práce shrnuje dosavadní poznatky o vztahu mezi emoční inteligencí a rodičovskou výchovou. Návrh výzkumného projektu si klade za úkol zjistit pomocí Dotazníku pro zjišťování způsobu výchovy v rodině a testu emoční inteligence MSCEIT, souvislost mezi výchovným stylem rodičů a emoční inteligencí adolescentů ve věku 18-22 let. Hlavní otázky, které si výzkum bude klást, se zaměřují např. na vztah mezi zjištěnou mírou emoční inteligence u adolescentů s příznivými/optimálními styly výchovy oproti těm s méně příznivými styly výchovy; či na rozdíly v emoční inteligenci u respondentů reflektujících u svých rodičů kladný nebo záporný emoční vztah a různé formy vedení (slabé, rozporné, střední a silné).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.