Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekogramotnost žáků na vybraných středních odborných školách
Stojanová, Barbara
Bakalářská práce se zabývá environmentální gramotností u žáků středních odborných škol. Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Cílem teoretické části je vymezení základních pojmů, kterými jsou ekologie, ekologická výchova, environmentální výchova, ekogramotnost. Dalším cílem je popsání významu ekogramotnosti v životě současného člověka v souvislosti s poskytovaným vzděláním a na popsání a vymezení významu dotazníků. Pro zpracování teoretické části jsou využity metody analýza, srovnání a syntéza teoretických poznatků z odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit stav ekogramotnosti žáků dvou vybraných středních škol. Potřebná data budou zjišťována prostřednictvím dotazníku, jehož tvorba je založena na poznatcích získaných z odborných zdrojů. Získaná data budou zpracována deskriptivní statistikou a na základě zjištěných výsledků, které budou diskutovány, bude formulováno doporučení pro pedagogickou praxi a závěr.
Environmentální vzdělání a environmentální chování v rozvoji regionu
Trávníčková, Klára ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělání a environmentálního chování pro rozvoj Ústeckého kraje a navržení východiska k této problematice. Dílčím cílem je zjištění úrovně environmentálního vzdělávání na středních školách a mezi veřejností. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod analýzy, syntézy a komparace. Praktická část práce je založena na kvantitativním i kvalitativním sociologickém šetření. Kvantitativní šetření bylo provedeno prostřednictvím dotazníků mezi studenty středních škol a veřejností z Ústeckého kraje. Kvalitativní průzkum byl proveden mezi aktéry podílející se na environmentálním vzdělávání z téhož regionu. V závěru diplomové práce je zhodnocení environmentálního vzdělávání na středních školách a environmentálního chování mezi veřejností v regionu a navržena doporučení.
Vliv environmentální výchovy na utváření základů ekogramotnosti u dětí předškolního věku
ČÍŽKOVÁ, Andrea
Abstrakt Hlavním cílem práce bylo ověřit účinnost cíleně prováděné environmentální výchovy v mateřské škole, její vliv na utváření základů ekogramotnosti dětí v předškolním věku. Sledovány byly poznatky o přírodě, změny v chování a jednání dětí a postupné vytváření vztahů k životnímu prostředí. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy ekologie, environmentální/ekologická výchova, ekogramotnost, globální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji. V praktické části byl vypracován a realizován třídní vzdělávací program složený z šesti integrovaných tematických celků zaměřených na environmentální výchovu. Pozorováním a rozhovory s dětmi bylo zjištěno, že cíleně prováděná environmentální výchova měla kladný vliv na utváření vztahů k přírodě, podnítila zájem dětí o přírodovědné činnosti, rozšířila povědomí a znalosti o životním prostředí a vytvořila základy vhodných postojů a hodnot vedoucí k udržitelnému rozvoji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.