Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace klientů domácí péče v oblasti využití alternativních metod
PECHOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Úvodní (teoretická) část práce je věnována charakteristice nejčastěji využívaných alternativních metod, druhá část (praktická) je zaměřena na ty metody, jež nabízejí prostor k využití ošetřovatelské péče u klientů v agenturách domácí péče. V teoretické části bylo naším cílem podat komplexní informace týkající se definice základních možností dalších ozdravných a doplňujících alternativních metod, které může sestra využít v praxi nebo o nich klienta vhodným způsobem informovat, edukovat. Praktická část přináší výsledky zpracované formou kvalitativního šetření. V rámci výzkumného šetření byly stanoveny čtyři cíle. Hlavní cíl byl zaměřen na odkrývání jevů v oblasti edukace sester a klientů v souvislosti s využitím alternativních metod a s následnou spoluprací mezi sestrami a klienty. Cílem předkládané práce je zjistit, zda mají sestry dostatečné znalosti v oblasti využívání alternativních metod aplikovaných v ošetřovatelství a také to, zda je sestra schopna edukovat klienta o možnostech využití alternativních metod. Dalším naším cílem je zjistit, jestli klienti projevují zájem o alternativní ošetřovatelské postupy, o možnosti využití alternativní léčby a zároveň o využití těchto vědomostí a metod v praxi. Ke splnění cílů byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru se sestrami, který byl vzhledem ke kvalitativnímu přístupu nejvhodnější. Další námi navržená metoda - polostrukturovaný rozhovor s klienty - byla z důvodu nesouhlasu oslovených klientů zamítnuta. Výzkumný soubor tvořila skupina respondentek skládající se ze sester pracujících v agenturách domácí péče v Jindřichově Hradci, Prachaticích a Táboře. Polostrukturovaný rozhovor vedený se sestrami byl zaměřen na zjišťování a odkrývání jevů a edukačních schopností a využívání edukačních strategií sester v oblasti využití alternativních metod. Pro fixaci výsledků kvalitativního šetření byly pořízeny audionahrávka a psaný záznam. Následně byly výsledky podrobně zanalyzovány, přičemž byla použita metoda kódování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že sestry plně nevyužívají své edukační schopnosti, a to buď z toho důvodu, že nejsou dostatečně motivovány, anebo jim zaměstnavatel neumožňuje dostatečně se vzdělávat. Z analyzovaných výpovědí sester je patrné, že klienti projevují zájem o alternativní přístupy a jsou schopni v tomto ohledu se sestrou spolupracovat. Vzděláváním sester v oblasti užití alternativních metod v ošetřovatelské péči se dostává do popředí komplexní ošetřovatelské péče o klienta. Získané poznatky mohou vést k větší informovanosti sester, mohou jim přinést nové poznatky v povolání, které vykonávají, a ukázat jim i jiné možnosti spolupráce s klientem. Dále mohou otevřít prostor pro další výzkumná šetření.
Předpoklady pro práci sester v hospici
KNĚŽKOVÁ, Klára
Filozofií našich hospiců je lidský a profesionální přístup, také týmová práce všech pečujících. Zaměřuje se na zajištění kvality života u nevyléčitelně nemocných, až do jeho samého konce. Hospice se pomalu začínají dostávat do povědomí lidí, začínají být součástí péče o člověka. Obecný názor zdravotníků, také sester, je však stále ještě zkreslený. Často se říká, že do hospice nastupují převážně věřící sestry, nebo ty, které nemají dostatečný pocit uspokojení ve svém osobním životě. U těchto sester však mohl být pohled na umírání změněn vzděláním, hlubším studiem problematiky péče o umírající. Bakalářská práce je zaměřena na sestry v hospicové péči. Cílem práce bylo prověřit skutečnou motivaci sester, které se rozhodly pracovat v hospici. Druhým cílem bylo zjistit, jestli vzdělávání u sester ovlivňuje jejich postoj k péči o nevyléčitelně nemocné a umírající.Byly stanoveny hypotézy: H1 Náboženské přesvědčení je rozhodujícím faktorem pro výběr práce sestry v hospici. H2 Práce v hospici je sestrami vyhledávána v souvislosti s jejich osobním životním selháním. H3 Postoj sester k péči o terminálně nemocné klienty v hospici je závislý na jejich vzdělávání.Výzkumný soubor tvořilo 107 sester ze všech českých lůžkových hospiců (včetně sester manažerek). Byla využita forma kvantitavního šetření dotazníkovou metodou. Výsledky výzkumu lze využít pro pochopení vývoje role sestry paliativní a hospicové péče a k utváření modelu sester v hospicové péči. Dále může přispět k vytvoření standardu požadavků na sestry, které jsou do hospice přijímány.
Informovanost pacienta o anestezii před plánovaným chirurgickým výkonu, z pohledu pacienta a anesteziologických sester
HERMANNOVÁ, Blanka
Informovanost pacienta o anestézii před plánovaným chirurgickým výkonem z pohledu pacienta a anesteziologických sester Bakalářská práce je zaměřena na výzkum a hodnocení úrovně týkající se informovanosti pacienta o průběhu anestézie před plánovaným chirurgickým výkonem. Informovanost o průběhu anestézie je v obsahu posuzována z pohledu pacienta i z pohledu anesteziologické sestry. V obsahu práce je rovněž zahrnuta otázka správné komunikace s pacientem a význam získání jeho důvěry ke zdravotnímu personálu v průběhu celkové přípravy na chirurgický výkon i v průběhu pobytu v nemocnici.Vyjadřuje také představy pacienta o získání informací k průběhu anestézie, které by jistě zmírnily jeho obavy z chirurgického výkonu. Základem pro zpracování bakalářské práce je kvantitativní výzkum názorů pacientů a anesteziologických sester formou anonymních dotazníků, ve kterých se obě skupiny vyjadřují k zadaným hypotézám. Těžiště práce tvoří potvrzení hypotéz, podle kterých pacientům nejsou poskytované dostačující informace o průběhu anesteziologie, a to i přes jejich zájem o získání znalostí týkajících se anesteziologického postupu. Hypotézu 2 {\clq}qPacienti mají zájem o informace od anesteziologické sestry``, nelze potvrdit, jelikož pacienti dle provedeného výzkumu dávají přednost před informacemi od anesteziologických sester, získání informací od lékaře. Na základě výzkumu je v práci potvrzena hypotéza 1 {\clq}qPacienti nejsou informováni o průběhu anestézie anesteziologickou sestrou.`` O nízkém podílu anesteziologických sester na edukaci pacienta před plánovaným chirurgickým výkonem vypovídají názory dotazovaných anesteziologických sester, které se na edukaci pacientů podílí minimálně a to převážně krátce u přípravy před plánovaným chirurgickým výkonem až na operačním sále. U hypotézy 3 {\clq}qAnesteziologické sestry nemají zájem edukovat pacienta před plánovaným chirurgickým výkonem o průběhu anestézie``, je potvrzeno, že ze strany anesteziologických sester není zájem o provádění edukace pacientů z mnoha důvodů, kterými jsou zejména velké pracovní vytížení, nedostatek času, nedostačující motivace a neuspokojivé finanční ohodnocení. Jako možné řešení jsme vypracovali pro anesteziologické sestry návrh standardu k edukaci pacienta. Pro pomoc pacientům informační leták, který by mohl pacientovi nastínit představu o průběhu anesteziologické přípravy a o možnostech anestézie vůbec. Leták v žádném případě nemá suplovat fyzickou edukaci anesteziologickou sestrou, má pouze pacientovi posloužit jako návod na přípravu otázek, které by potřeboval před provedením výkonu objasnit.
Psoriáza jako stigma
SLÁDKOVÁ, Tereza
K vypracování mé diplomové práce jsem si zvolila téma: {\clqq}Psoriáza jako stigma``. Vzhledem k tomu, že v současné době se veřejnost zajímá o řadu onemocnění, ráda bych, aby i tomuto stigmatizovanému onemocnění byla věnována větší pozornost. Zaměření práce na stigmatizaci mě velmi zaujalo, jelikož vím od klientů s lupénkou, že v určitých oblastech opravdu pociťují řadu problémů. Má práce je zaměřena na dva celky a to teoretickou a empirickou část. První část teoretické práce se zabývá problematikou lupénky, jejími formami, spouštěcími mechanismy, projevy a způsoby léčby tohoto onemocnění. Druhá část teoretické části se zabývá stigmatem, vysvětlením pojmu stigma, jak se staví společnost k psoriatikům, jaké mají postavení v rodině, v zaměstnání apod. V empirické části bylo mým cílem zjistit, zda u lidí s lupénkou dochází ke stigmatizaci a v jakých oblastech života vnímají psoriatici svou nemoc jako stigma. Zda cítí omezení v partnerských, pracovních vztazích a v aktivitách volného času. Při kvantitativním výzkumném šetření byla použita technika sběru dat - dotazník. Dotazník byl určen klientům s psoriázou, kteří byli získáni především pomocí přímého kontaktu ze serveru www.lupenka.cz, dále příbuzní, známí a klienti Nemocnice a.s České Budějovice. Celkem bylo rozdáno 94 dotazníků. Dotazník se skládal z 34 otázek, které se vztahují k hypotézám. Největší omezení, uvedli klienti s psoriázou, v rámci aktivit volného času. V empirické části mě potěšilo, že všeobecná sestra a lékař mají velkou zásluhu v informovanosti psoriatiků o jejich onemocnění a pomáhají jim vyrovnat se s tímto onemocněním. Největší problém vidím v neinformovanosti veřejnosti o lupénce. Toto zjištění vede k zamyšlení nad zlepšením informovanosti veřejnosti o tomto onemocnění. Jako návrh řešení tohoto problému navrhuji větší informovat veřejnosti, v rámci které by se lidé měli možnost dozvědět více informací o lupénce nejen od lékařů a sester, ale i od samotných pacientů, kteří jsou tímto onemocněním postiženi. Výsledky z výzkumného šetření mohou dále sloužit jako podkladový materiál při dalším výzkumu této problematiky.
Dítě s obezitou - Edukace rodičů
MRZENOVÁ, Jindra
Dítě s obezitou {--} edukace rodičů Dětská obezita v posledních letech nabývá charakteru celosvětové epidemie. Tento trend je mimo jiné zapříčiněn změnou stravovacích návyků a změnou složení stravy, která je bohatá na tuky a sacharidy. Dále se na vzniku obezity podílí genový základ dítěte a životní styl, kdy se snižuje fyzická aktivita dětí a děti tráví svůj volný čas zejména u televize a počítače. Obezita jako taková zhoršuje zdravotní stav a kvalitu života dítěte, které následně trpí zdravotními i psychickými problémy. Tyto děti jsou často vystavovány výsměchu a šikaně od svých vrstevníků, což vede k jejich stahování do ústraní, pocitům úzkosti, z dětí se stávají samotáři a vše kompenzují ještě větším příjmem potravy. Obezita u dětí je velmi těžce léčitelná diagnóza. U celé řady z nich není boj s obezitou úspěšný a obezita přetrvá i v dospělosti. S tímto onemocněním souvisí i zdravotní komplikace, jako jsou onemocnění kloubů, diabetes mellitus, vysoký krevní tlak nebo různé srdeční potíže. Nezastupitelnou roli v péči o děti s obezitou hraje sestra. Pracuje spolu s lékařem na včasném odhalování dětí s obezitou a její preventivní zásahy mohou vést ke snižování rizik a komplikací spojených s dětskou obezitou. Sestra edukuje děti i rodiče o problematice obezity, o možných následcích a komplikacích spojených s touto diagnózou a poskytuje rady a emoční podporu při změnách životního stylu obézního dítěte a jeho rodiny. Bakalářská práce byla zpracována za využití kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou dotazníku. Zkoumaným souborem byli děti s obezitou - nadváhou a jejich rodiče. Dotazníky byly rozdány v ambulancích praktického lékaře pro děti a dorost a dětem hospitalizovaným ve Fakultní nemocnici Plzeň. Pro svou bakalářskou práci jsem zvolila dva cíle. Zjistit informovanost rodičů o problematice obezity a zjistit životní styl v rodině s obézním dítětem. Výzkumem jsme došli k závěru, že rodiče jsou informováni o problematice a komplikacích obezity, ale bohužel nedodržují zdravý životní styl. Dále jsem zvolila tři hypotézy. Rodiče jsou informováni o problematice obezity, která se potvrdila. Rodiče nejsou informováni o komplikacích v souvislosti s obezitou u svých dětí, tato hypotéza byla vyvrácena a děti s obezitou nedodržují zásady zdravého životního stylu, tato hypotéza se také potvrdila. Výsledky výzkumu bakalářské práce mohou sloužit jako studijní materiál a jsou nabídnuty rodičům, kteří se podíleli na výzkumu
Role primární sestry v prevenci obezity u dětí
PULZOVÁ, Alena
Obezita patří celosvětově k závažným zdravotním problémům a její prevalence neustále narůstá. Obezita u dětí představuje závažný problém nejen ve vyspělých státek světa. Česká republika se řadí na první místo v Evropě ve výskytu obezity u dětí. Boj s touto nemocí je složitý, avšak ne tak složitý, jak to na první pohled vypadá. Většinou stačí přikročit k celkem přijatelné a absolutně bezbolestné změně životního stylu, stravovacích návyků, pohybových aktivit a k léčbě této nemoci u lékaře. Mnohem snadnější je však této nemoci předcházet a právě sestra má v této prevenci nezastupitelnou roli. Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na současný stav dětské obezity. Další část této práce je věnována rozdělení dětského věku, výživě v dětském věku, definici, příčinám a komplikacím obezity u dětí. Poslední část teorie je zaměřena na úlohu sestry v prevenci, diagnostice a léčbě obezity u dětí. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika dotazníku. Otázky byly určeny pro zdravotní sestry v primární péči v Českých Budějovicích, Strakonicích, Prachaticích, Jindřichově Hradci, Písku a v některých menších městech. Prvním cílem této práce bylo zjistit, jaká je informovanost sester v primární péči o prevenci obezity u dětí. Druhým cílem bylo zjistit, zda se sestry aktivně podílejí na prevenci obezity u dětí. Oba tyto cíle byly splněny. První hypotéza měla potvrdit informovanost sester v primární péči o prevenci obezity u dětí. Druhá hypotéz a měla potvrdit, že sestry se aktivně nepodílejí na prevenci obezity u dětí. Obě tyto hypotézy byly rovněž potvrzeny. Bakalářskou práci na téma {\clqq} Role primární sestry v prevenci obezity u dětí jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a také proto, že mě zajímá, zda se sestry opravdu snaží tomuto onemocnění u dětí předcházet.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.