Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělanostní struktura obyvatelstva Česka v postsocialistickém období: prostorové vzorce a genderové rozdíly
Ouředníček, Radek ; Špačková, Petra (vedoucí práce) ; Korčák, Matěj (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením úrovně vzdělanosti v Česku a jejím vývojem v postsocialistickém období. Cílem práce bylo popsat a vysvětlit rozdíly v úrovni vzdělání a jejich vývoj na různých řádovostních úrovních v Česku s důrazem na odlišnosti podle genderu. Analýzy byly realizovány na měřítkových úrovních evropských států, celého Česka a na závěr českých mikroregionů SO ORP. K zodpovězení výzkumných otázek práce byla použita kvantitativní analýza sekundárních dat. Úroveň vzdělanosti a stav genderových nerovností Česka byly v evropském kontextu zhodnoceny jako podprůměrné. Výzkumem byl zjištěn nárůst úrovně vzdělanosti a obrat v genderové nerovnosti ve vzdělání české společnost. Kartografickou analýzou byly vymezeny prostorové shluky úrovně vzdělanosti. Nejvýraznější prostorové rozdíly byly zjištěny mezi socioekonomicky vyspělými jádrovými a suburbánními regiony a zaostávajícími, polohově a socioekonomicky znevýhodněnými oblastmi. Klíčová slova: vzdělání, úroveň vzdělanosti, územní diferenciace, genderové nerovnosti, postsocialistický vývoj, Česko
Comparison of map skills of students in Czechia and Slovakia
Kačo, Martin ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Práca sa zameriava na skúmanie miery dosiahnutých mapových zručností u žiakov slovenských základných škôl a gymnázií v troch vekových kategóriách (11-, 15- a 18-roční) a následným porovnaním výsledkov s výsledkami obdobného výskumu uskutočneného v Česku. Pri hodnotení výsledkov sa zameriava aj na jednotlivé charakteristiky (vek, pohlavie, známka), ktoré mali vplyv na celkové výsledky žiakov v teste mapových zručností. Práca v úvode opisuje teoretické pohľady na zručnosti a následne konkrétne na mapové zručnosti žiakov. Ďalej charakterizuje kurikulárne dokumenty Slovenska a porovnáva ich s kurikulárnymi dokumentmi Česka. Venuje sa aj opisu výsledkov obsahovej analýzy mapových zručností obsiahnutých v slovenských a českých kurikulárnych dokumentoch, uskutočnenej Hanusom, (2012). V nasledujúcich častiach špecifikuje didaktický test mapových zručností a venuje sa analýze respondentov. Výsledky vo výskume hodnotí z hľadiska viacerých ukazovateľov ako: pohlavie, vek, dosiahnutá známka, obľúbenosť predmetu geografia a typ školy. V praktickej časti opisuje použitý štatistický model, ktorým sa overovali získané dáta a venuje sa interpretácii získaných výsledkov a ich porovnaniu s výsledkami z Česka. Výsledky testovania preukázali, že mapové zručnosti sa vyvíjajú s vekom. Preukázala sa aj skutočnosť, že...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.