Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací koncepce regionálního muzea. Role regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání
Peštová, Petra ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je postihnout roli regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání. Na základě vlastní praxe v roli muzejního pedagoga jsem se pokusila popsat souvislosti vzniku vzdělávací koncepce malého muzea. Na základě srovnání tří příkladů konkrétních vzdělávacích programů s jasně vytyčenými specifiky jsem postavila akční participační průzkum, provedený formou zúčastněného pozorování. Rozborem jednotlivých případů a následným porovnáním dílčích hodnot se vytanula prospěšnost participace muzejního pedagoga na koncepci a uspořádání expozice. Dále byl potvrzen předpoklad, že komunikace muzea se školou je nezbytná a programy, které jsou konzultovány s vyučujícími, mají mnohem větší obsahový přesah, než programy nekonzultované. Výtvarného vzdělávání na půdě regionálního muzea zaujímá nenahraditelné místo. Umožňuje nejen setkání s artefaktem, který je součástí historie místa, kde žák/klient muzea žije, ale přináší také možnost uplatnit jiné způsoby vnímání a myšlení než pouze racionální. Má dispozice přesáhnout své oborové dimenze a stát se nad předmětovým.
Architektura školy jako vyjádření pedagogického konceptu
Chudá, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Jaké jsou moderní trendy v architektuře míst určených pro edukaci ve světě a u nás? Takto zní hlavní otázka práce propojující architektonický a pedagogický pohled na prostor určený pro vzdělávání. Toto téma je v české literatuře poměrně opomíjené, nicméně v praxi stále více aktuální. Práce přináší pohled jak na zahraniční, tak české školy, kde zkoumá problematiku současných projektů školních budov, jejich trendy, a zjišťuje, do jaké míry odráží pedagogický koncept dané školy. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s pojmy edukačního prostředí, pedagogického konceptu a vymezuje moderní trendy v architektuře škol. Analytická část představuje galerii deseti moderních zahraničních škol a zkoumá vztah architektonického pojetí budovy s pedagogickým konceptem školy. Ve výzkumné části čtenář nalezne devět školských projektů realizovaných v posledních letech. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování v osmi českých a jedné rakouské škole práce dochází k závěru, že většina zkoumaných škol reaguje na měnící se požadavky vzdělávání ve formě míst určených pro relaxaci a míst podporujících osobnostní a sociální rozvoj. Relativně málo zkoumaných architektonických projektů cíleně zohledňuje pedagogický koncept školy, naopak je to často pedagogický koncept, který se přizpůsobuje budově. KLÍČOVÁ...
Jazykové vzdělávání pro konkurenceschopnost absolventů ŠAVŠ - tvorba výukových modulů v německém jazyce s ohledem na soudobé trendy ve výuce odborného cizího jazyka
Žáčková, Martina ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Primárním záměrem této rigorózní práce bylo na základě studia odborné literatury a vlastních praktických zkušeností vypracovat nejefektivnější model výuky odborného cizího jazyka a jeho funkční uplatnění ve výuce. Součástí práce je zavedení a ověření nového koncepčního pojetí výuky vzhledem k specifickým cílům studijní skupiny, které vyplynuly z šetření na výzkumném vzorku respondentů studujících na Škoda Auto Vysoké škole (dále jen ŠAVŠ). Úvodní část práce tvoří báze teoretických východisek, která je nutná pro tvorbu výukového konceptu v odborném cizojazyčném vyučování. Jsou zde rozpracovány hlavní zásady vedení vyučovacího procesu, dále se tato část zabývá teoretickou rovinou výuky odborného jazyka a východisky tvorby sylabů pro danou výuku. Teoretická část je ukončena pojednáním o lingvodidaktických problémech při osvojování německého odborného jazyka. V praktické části jsou uvedeny návrhy nových metodických opatření, které vyplynuly z ověření a závěry empirického výzkumu, které zanalyzovaly požadavky potřeb praxe na jazykové znalosti nastupujících absolventů a nároky studentů ŠAVŠ na výukové materiály z hlediska motivačního v procesu učení se cizímu jazyku. V obou případech bylo použito dotazníkové šetření. Po shrnutí všech vstupů k dané problematice je nastíněn nový koncept výuky německého...
Vzdělávací koncepce regionálního muzea. Role regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání
Peštová, Petra ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je postihnout roli regionálního muzea ve výtvarném vzdělávání. Na základě vlastní praxe v roli muzejního pedagoga jsem se pokusila popsat souvislosti vzniku vzdělávací koncepce malého muzea. Na základě srovnání tří příkladů konkrétních vzdělávacích programů s jasně vytyčenými specifiky jsem postavila akční participační průzkum, provedený formou zúčastněného pozorování. Rozborem jednotlivých případů a následným porovnáním dílčích hodnot se vytanula prospěšnost participace muzejního pedagoga na koncepci a uspořádání expozice. Dále byl potvrzen předpoklad, že komunikace muzea se školou je nezbytná a programy, které jsou konzultovány s vyučujícími, mají mnohem větší obsahový přesah, než programy nekonzultované. Výtvarného vzdělávání na půdě regionálního muzea zaujímá nenahraditelné místo. Umožňuje nejen setkání s artefaktem, který je součástí historie místa, kde žák/klient muzea žije, ale přináší také možnost uplatnit jiné způsoby vnímání a myšlení než pouze racionální. Má dispozice přesáhnout své oborové dimenze a stát se nad předmětovým.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.