|
Nové trendy a materiály používané při konstrukci rámů jízdích kol
Jelínek, Vladimír ; Němec, Karel (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce ve své první části shrnuje vývoj jízdního kola od drezín až po nízká kola se zaměřením na materiál rámu daného bicyklu. Práce také v této části obsahuje přehled drobných konstrukčních úprav, kterými bylo kolo postupně osazováno, jako je například Bowdenova brzda nebo první typ převodového systému. Ve druhé částí práce je popsán princip funkce a druhy odpružených vidlic a kotoučových brzd. Dále je uveden přehled materiálů, které se v současné době používají pro rámy kol se zaměřením na výhody a nevýhody daného materiálů a jeho dalšího předpokládaného uplatnění.
|
|
Design železniční drezíny
Budík, Marek ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce prozkoumává úzkou kategorii železničních univerzálních montážních vozidel, tedy drezín. Specificky se zaměřením na dlouhou tradici českých modelů. Cílem práce je z těchto analýzou získaných poznatků syntetizovat nový design drezíny, který přinese mezi zavedené modely sadu specifických výhod, především z hlediska estetiky a uživatelského komfortu.
|
|
Design železniční drezíny
Budík, Marek ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce prozkoumává úzkou kategorii železničních univerzálních montážních vozidel, tedy drezín. Specificky se zaměřením na dlouhou tradici českých modelů. Cílem práce je z těchto analýzou získaných poznatků syntetizovat nový design drezíny, který přinese mezi zavedené modely sadu specifických výhod, především z hlediska estetiky a uživatelského komfortu.
|
|
Nové trendy a materiály používané při konstrukci rámů jízdích kol
Jelínek, Vladimír ; Němec, Karel (oponent) ; Juliš, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce ve své první části shrnuje vývoj jízdního kola od drezín až po nízká kola se zaměřením na materiál rámu daného bicyklu. Práce také v této části obsahuje přehled drobných konstrukčních úprav, kterými bylo kolo postupně osazováno, jako je například Bowdenova brzda nebo první typ převodového systému. Ve druhé částí práce je popsán princip funkce a druhy odpružených vidlic a kotoučových brzd. Dále je uveden přehled materiálů, které se v současné době používají pro rámy kol se zaměřením na výhody a nevýhody daného materiálů a jeho dalšího předpokládaného uplatnění.
|