Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikativní dovednosti u mladých lidí s mentálním postižením
Löffelmannová, Anna ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace u mladých lidí s mentálním postižením. V teoretické části diplomová práce vymezuje mentální retardaci. Představuje život mladého člověka s mentálním postižením. Ukazuje vzdělávací a pracovní možnosti těchto mladých lidí. Teoretická část se dále zabývá řečí osob s mentálním postižením. Podává informace o vývoji řeči a o jejich narušené komunikační schopnosti. Nastiňuje možnosti logopedické diagnostiky a intervence. V rámci praktické části diplomové práce byl vytvořen diagnostický test zaměřený na komunikaci mladých lidí s mentálním postižením ve vybraných situacích denního života. Na základě použití testu u žákyň vybrané praktické školy dvouleté, dostupných dokumentů a rozhovoru s třídní učitelkou žákyň byla řeč žákyň analyzována. Pro každou žákyni je vytvořen návrh na rozvoj komunikace využitelný při sestavování individuálního vzdělávacího plánu žákyně. Přínosem práce je vytvořený návrh opatření pro rozvoj komunikace žáků praktické školy dvouleté, který je v souladu s kurikulárními dokumenty. KLÍČOVÁ SLOVA Komunikativní dovednost, mentální postižení, praktická škola dvouletá, pragmatická jazyková rovina, dospělý člověk s mentálním postižením
Sociálně aktivizační služby pro dospělé osoby s mentálním postižením
MARKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá sociálně aktivizačními činnostmi pro dospělé s mentálním postižením. Teoretická část charakterizuje mentální retardaci, dospělost, sociální služby a aktivizační činnosti pro dospělé s mentálním postižením. Tito lidé potřebují pomoc a podporu při osvojování role dospělého člověka hlavně v otázkách bydlení, práce, plánování a trávení volného času. Praktická část obsahuje charakteristiku aktivizačních činností v pěti zvolených zařízení sociálních služeb pro dospělé s mentálním postižením. Služby jsou individuální, respektující a zaměřené na člověka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.