Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Srovnání imunitního systému novorozenců a dospělých
Dusilová, Adéla ; Zajícová, Alena (oponent) ; Hrdý, Jiří (vedoucí práce)
Ve srovnání s imunitním systémem (IS) dospělých jedinců je možné IS novorozenců obecně charakterizovat jako nezralý. Z klinického pohledu novorozenci vykazují zvýšenou náchylnost k infekcím. Kojení může přispívat ke snížení výskytu onemocnění, neboť dodává do intestinálního slizničního systému protilátky z krve matky, důležité živiny a další imunoregulační komponenty. Mateřské mléko nahrazuje v krvi novorozence specializované imunoglobuliny - zejména IgA, jehož koncentrace dosahuje hodnot dospělých jedinců nejdříve za dva roky, ale i déle (až období puberty). Ostatní třídy protilátek se v pupečníkové krvi nacházejí pouze sporadicky s výjimkou IgG, který je přenášen transplacentárně. Omezená schopnost B lymfocytů produkovat protilátky je způsobena nedostatečnou expresí kostimulačních signálů na povrchu Th2 buněk. T lymfocyty obecně vykazují mnohem menší schopnost reagovat na nízké dávky stimulátorů (polyklonálních aktivátorů - rostlinných lektinů: ConA nebo PHA), vážících se na receptory T buněk v komplexu s CD3 a proliferovat v odpovědi na anti-CD3 monoklonální protilátky. Většina T lymfocytů v pupečníkové krvi vykazuje "naivní" fenotyp CD45RA. V průběhu intrauterinního vývoje dochází ke styku IS novorozence s IS matky, a jelikož by prozánětlivá buněčná odpověď Th1 mohla vést k potratu, je...
Motivace dospělých k celoživotnímu vzdělávání
NĚMCOVÁ, Simona
Práce se zabývá charakteristikou celoživotního vzdělávání a vztahu dospělé populace k motivaci. Teoretická část poskytne ucelený přehled o dospělosti, celoživotním vzdělávání dospělých a motivaci. Nejprve definujeme dospělost po stránce vývojové a profesní a dále poskytujeme přehled o celoživotním vzdělávání dospělých, kam lze řadit základní terminologii, přehled o celoživotním vzdělávání, školskou soustavu ČR a další typy celoživotního vzdělávání. V neposlední řadě vymezíme pojem motivace, který úzce spojíme s teorii Maslowa a přiřadíme ji k významu k celoživotnímu vzdělávání, kde se zaměříme např. na systém odměn a zisků, který je blízce spojen s celoživotním vzděláváním. Praktická část je postavena na vyhodnocení kvantitativní výzkumné metody. Pomocí dotazníku jsme zkoumali v dospělé populaci participaci na celoživotním vzdělávání. S tím spojenou motivaci a upřednostňovaný druh celoživotního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.