Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyprošťování osob z dopravních prostředků při likvidaci následků hromadných neštěstí.
GABRIŠKA, Michael
Abstract Tato práce přináší pohled na vyprošťování osob při dopravních nehodách a následnou likvidaci následků hromadných neštěstí. První část práce je zaměřena na současný stav nehodovosti v české republice. Druhá část se zabývá metodikou, kterou lze použít u jednotek PO a ostatních složek IZS a následné likvidaci mimořádných událostí v dopravě. V bakalářské práci je zpracován návrh situací pro provádění nácviků a soutěží při vyprošťování osob z havarovaných vozidel, z kterých lze vycházet při skutečném zásahu u dopravních nehod.
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.
Vývoj a struktura dopravní nehodovosti na okrese Prachatice způsobený abúzem alkoholu
VEBER, Luděk
Práce je zaměřena na problematiku dopravní nehodovosti způsobené abúzem alkoholu na okrese Prachatice za období 1996 {--} 2006. Cílem práce je provést analýzu dostupných policejních statistik jak Policejního prezídia České republiky, tak i Krajského ředitelství policie Jihočeského kraje, Územního odboru vnější služby, Dopravního inspektorátu v Prachaticích. V úvodní části této práce je provedena charakteristika alkoholu, jeho metabolismus v lidském organismu a následné jeho odbourávání a vylučování. Dále je popsána závislost na alkoholu a zdravotní dopady při jeho nadměrném požívání. Při řízení motorového nebo nemotorového vozidla pod vlivem alkoholických nápojů se řidič dopouští protiprávního jednání. V práci je rozebrána aktuální právní legislativa týkající se řízení vozidla pod vlivem alkoholických nápojů. Na základě zpracovaných statistických údajů byl proveden rozbor a vývoj dopravní nehodovosti způsobené abúzem alkoholu v období 1996-2006, dále rozbor struktury dopravní nehodovosti způsobené abúzem alkoholu v období 1996-2006 dle věku pachatelů, typu nehod a trestního stíhání. Ze zjištěných statistických údajů byly vypracovány grafy a tabulky pro další porovnávání. V práci bylo vypracováno celkem 22 grafů a stejný počet tabulek, kdy na základě těchto shromážděných statistických údajů pak byla provedena analýza dopravní nehodovosti na okrese Prachatice v období 1996-2006. Jednou z hlavních otázek analyzovaných v této práci je neuspokojivé a společensky velmi nebezpečné chování řidičů motorových vozidel, kteří usedají za řízení svých vozidel pod vlivem alkoholických nápojů a tím bezprostředně ohrožují životy a zdraví ostatních účastníků silničního provozu.
Prevence dopravních nehod v provozu na pozemních komunikacích z hlediska dopravně inženýrského.
ONDRUŠKA, Jiří
Účastníkem silničního provozu se v současné době stává každý z nás, a to téměř po celou dobu svého života. Snahou všech zainteresovaných organizací v bezpečnosti silničního provozu je zejména snížit počet dopravních nehod a jejich následků. Současným trendem společnosti je víc se zaměřit na preventivní opatření k předcházení vzniku dopravních nehod než jen na represivní postih těch účastníků, kteří pravidla porušují. Preventivní opatření se na jednu stranu skládá z různých besed, přednášek a školení od malých účastníků silničního provozu až po tzv. řidiče profesionály. Na druhou stranu začíná mít velký význam soubor různých opatření přímo na pozemních komunikacích, kdy je záměrem, aby navrhovanými stavebními úpravami nebo změnou osazení dopravního značení respektive dopravního zařízení došlo ke skutečnému poklesu následků při dopravních nehodách a větší ochraně jednotlivých účastníků silničního provozu. Cílem práce je zjistit skutečný stav v bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a následcích dopravních nehod s ohledem na fakta z minulých let, najít nedostatečně chráněná místa a navrhnout optimální způsob úpravy.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel.
KUTLÁKOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá analýzou člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu motorových vozidel. Provádí analýzu rizik, škod a úrazů v dané oblasti, a to zejména silničních vozidel, na nichž se podílí řidič. Na tomto základě vypracovává opatření ve prospěch snížení počtu úrazů v České republice. V diplomové práci je přihlíženo k dosavadním opatřením, která byla v této oblasti provedena. Soustředí se zejména na subjekt "řidič" a na jeho roli při dopravních nehodách.
Součinnost složek integrovaného záchranného systému při dopravních nehodách silničních dopravních prostředků hromadné přepravy osob
KROUPA, Martin
Diplomová práce se zabývá problematikou součinnosti integrovaného záchranného systému, při koordinaci zásahů jeho složek u rozsáhlejších dopravních nehod, konkrétně u dopravních nehod autobusů s větším počtem zraněných a usmrcených osob. V práci jsou porovnávány dvě významnější dopravní nehody a součinnostní cvičení složek integrovaného záchranného systému v rozmezí uplynulých pěti let. Z analýzy lze vysledovat stoupající úroveň jak technického a materiálního vybavení jednotlivých složek, tak i stoupající úroveň koordinace jejich činnosti. Hlavním cílem práce je zhodnocení současné úrovně součinnosti složek integrovaného záchranného systému při větší dopravní nehodě, případně navržení možné úpravy nebo doplnění v současnosti již používaných typových činností složek integrovaného záchranného systému.
Drogy a činnosti, při nichž by mohl být ohrožen život nebo zdraví nebo poškozen cizí majetek
HANDSCHUHOVÁ, Silvie
Cílem této práce je shrnout účinky drog, zejména kanabinoidů a amfetaminů, a vyhodnotit, která z těchto látek může vést k největšímu riziku u činností, které mohou ohrozit lidský život, zdraví nebo poškodit cizí majetek. Jednou z těchto činností je řízení pod vlivem návykové látky. Řízení motorových vozidel vyžaduje určitou kombinaci dovedností, jako psychomotorické dovednosti, schopnost rychle se rozhodovat aj. Užívání drog ovlivňuje mozkové funkce a mentální procesy, a proto ovlivňuje schopnost řídit. Řízení pod vlivem návykových látek patří mezi vysoce rizikové činnosti, kdy řidič neohrožuje pouze sebe, ale také svoje okolí. Za posledních několik let zaznamenala Česká Republika nárůst počtu osob řídích dopravní prostředky pod vlivem drog. Jedná se především o užívání kanabinoidů u mladých řidičů. Kanabinoidy negativně ovlivňují řízení svojí schopností změnit vnímání prostoru a času a ovlivněním reakčního času. Dalšími látkami negativně ovlivňujícími řízení jsou stimulanty na bázi amfetaminů. Amfetaminy jsou často vyhledávané profesionálními řidiči, zejména v Západní Evropě, pro své stimulační účinky. V České republice se mnohem častěji zneužívá methamfetamin, neboli pervitin. Intoxikace je charakteristická zvýšenou bdělostí, zvýšenou tělesnou aktivitou, zrychleným dýcháním a rychlou srdeční akcí. Rizikové účinky na řízení jsou především přecenění vlastních možností a nesoustředěnost. Po odeznění akutní fáze přichází únava a vyčerpání. Další látkou ze skupiny amfetaminů je metylendioxymethamfetamin, MDMA neboli extáze. Tato látka je nebezpečná díky své schopnosti regulovat tělesnou teplotu. V některých případech může u uživatele vyvolat prudký nárůst tělesné teploty, který může vést k selhání ledvin a kardiovaskulárního systému. Může také vyvolávat halucinace. Všechny běžné drogy jsou snadno zjistitelné jednoduchými jednorázovými orientačními testy, které v současné době zavádí do praxe i česká policie. Tyto testy se běžně používají ve státech Západní Evropy, a to i při běžných dopravních kontrolách. Česká republika právě zavádí tyto testy do běžné praxe dopravní policie a připravuje legislativu pro jejich použití. Využití těchto testů během dopravních kontrol by mohlo snížit počet dopravních nehod a řidičů řídících pod vlivem návykových látek.
Profesionální řidiči a první pomoc
KŘÍŽOVÁ, Radmila
Bakalářská práce na téma {\clqq} Profesionální řidiči a první pomoc `` je věnována problematice znalostí profesionálních řidičů o poskytování první pomoci a vzdělávání profesionálních řidičů v této oblasti. Podle statistik dochází každé 3 minuty k dopravní nehodě a každých 8 hodin při nehodě umírá člověk. V případě této akutní situace jsou pro záchranu života rozhodující první okamžiky. Během svého profesního života je řidič pravidelně vzděláván v oblasti dopravních předpisů a nařízení, ale zdravotní příprava v těchto školeních zpravidla není zahrnuta nebo je zahrnuta pouze okrajově. Jednalo se kvantitativní výzkum, byly stanoveny cíle a hypotézy. Metodou sběru dat byl anonymní dotazník, který obsahoval 29 otázek. Dotazníky byly rozdány profesionálním řidičům několika dopravních společností v okresech Jihlava a Znojmo. Výzkumný soubor obsahoval 112 respondentů a ve výzkumu převažují řidiči nákladních vozidel. Z výsledků výzkumu vyplývá, že řidiči znají tísňová čísla. Výzkumem bylo také zjištěno, že profesionální řidiči sice mají znalosti o poskytování první pomoci, ale nejsou dostatečně seznámeni s novinkami, které jsou zejména v oblasti postupů neodkladné resuscitace. Většina řidičů se domnívá, že by pravidelné školení v oblasti poskytování první pomoci mělo být součástí pravidelného profesního školení a také, že vzdělávání řidičů není dostatečné. Pro praxi z tohoto výzkumu vyplývá nutnost, zvýšit vzdělávání v problematice poskytování PP nejen u profesionálních řidičů, ale i u ostatní veřejnosti.
Návrh všeobecných opatření ke snížení nehodovosti a úrazovosti v provozu dopravních prostředků na základě analýzy systému "člověk - technika - prostředí".
MIKULÁŠEK, Jan
V diplomové práci je provedena analýza rizik, škod a úrazů v oblasti provozu dopravních prostředků a na jejím základě vypracován návrh změn ve prospěch snížení počtu havárií a úrazů v České Republice.
Nehodovost cyklistů
TOMANDL, Petr
V souladu s celosvětovým trendem i u nás roste zájem o cyklistiku. Tento sport se stává módní záležitostí a začíná patřit neodmyslitelně k životnímu stylu. Současná situace s sebou nese jak pozitivní, tak i mnoho negativních důsledků. Hlavním a nejzávažnějším bezprostředním negativním jevem je stále se zvyšující dopravní nehodovost, při které dochází nejen ke značným ekonomickým ztrátám jednotlivců i celé společnosti, ale zejména ke škodám na zdraví a ztrátám na životech. Cílem mé práce bylo shromáždit počty dopravních nehod s účastí cyklisty v okrese České Budějovice v období od dubna 2006 do října 2006 a vyhodnotit jaká zranění cyklisté při nehodách utrpěly. Tímto výzkumem bylo zjištěno, že ve zkoumaném souboru došlo k poranění hlavy u cyklisty u 60 % nehod. Toto zranění tvoří 35% všech zranění cyklistů ve zkoumaném souboru. Za zraněním hlavy následuje zranění nohy u 40% nehod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.