Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Shakespearovské inscenace Jana Mikuláška
Lásková, Petra ; HRDINOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
V této bakalářské práci se snažím postihnout základní principy tvorby režiséra Jana Mikuláška. Na konkrétních příkladech ukázat jejich charakteristické rysy a jejich úskalí ve vztahu k dramatickému textu. Práce se zaměřuje na rozbor shakespearovských inscenací Jana Mikuláška: Hamleta v Divadle Husa na provázku a Macbetha v Divadle v Dlouhé. Základním zdrojem informací pro mou práci jsou kritické reflexe inscenací, rozhovory s tvůrci, odborná literatura, videozáznamy inscenací a v neposlední řadě mé vlastní divadelní zážitky a texty divadelních her Williama Shakespeara: Hamlet v překladu Zdeňka Urbánka a Macbeth v překladu Jiřího Joska.
Místo dramaturgie v autorském typu divad la
Pola, Petr ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dramaturgie autorského divadla. V první části provádíme analýzu vybraných představení divadla Anička a letadýlko se záměrem popsat konkrétní způsoby participace dramaturgie jako autorské, koncepční a reflektující činnosti na procesu vzniku jednotlivých představení i na profilaci a směřování divadla jako celku. V druhé části se zbýváme dramaturgií autorského divadla ve smyslu určitého způsob užití a organizace znaků v divadle. Cílem této části práce je vymezit teoretická východiska autorského divadla takovým způsobem, aby otevírala prostor pro širokou škálu dramaturgií autorského typu divadla.
Teorie avantgardy jako základ divadelní praxe
Ryabets, Olga ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Abstrakt práce vymezuje některé klíčové aspekty divadelní avantgardy - sice práce Richarda Foremana, Marie Overlie a Stanisława Ignacy Witkiewicze - ve vztahu k uměleckému vývoji autora během posledních dvou let s podrobnými příklady praktické činnosti (Vodní Slípka, The Foreman Notebooks Workshop a Zkažené dítě Dong prodává svou matku).
Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénáře
Teheux, Sophie ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (oponent)
Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.
Tvorba Davida Jařaba a Dušana D. Pařízka v Divadle Komedie
Fleyberková, Klára ; SCHLEGELOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; AUGUSTOVÁ, Zuzana (oponent)
Tématem této práce je tvorba Davida Jařaba a Dušana D. Pařízka, dvou vůdčích osobností Divadla Komedie v letech 2002-2012. Autorka se zaměřuje pouze na jejich práci na této scéně a snaží se popsat některé principy, které oba tvůrci uplatňují. Po krátkém nastínění historie budovy a Pražského komorního divadla rozebírá jeho dramaturgické směřování, volbu témat obou tvůrců a jejich nakládání s textovou složkou díla. Posléze je pozornost přesunuta k formálním prvkům v jejich inscenacích - práce se postupně soustředí na scénografii, kostýmy, hudbu a různé vizuální efekty. Poslední část pak hovoří o některých společných a specifických prvcích výsledného inscenačního tvaru obou tvůrců, o jejich přístupu k herectví a ke kooperaci prostoru a textu. Nakonec je věnován prostor úvahám o fenoménu Divadla Komedie pod vedením Pražského komorního divadla, autorka se snaží pojmenovat možné důvody, proč právě tyto dvě osobnosti stvořily tak ceněnou scénu. Cílem této diplomové práce je z několika hledisek popsat tvorbu Davida Jařaba a Dušana D. Pařízka pro Divadlo Komedie a přiblížit tak principy jejich práce a společné působení na jedné scéně.
Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu Havelka
Kubák, Ivo Kristián ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.
Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaci
Van Wagenenová, Kateřina ; MUSILOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.
Scénografie jako dramaturgie představení Ekvipáž
Sléhová, Tereza ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
V práci mluvím o postupech v představení Ekvipáž, kde jsem použila výtvarnost jako složku komunikace. Tedy scénografie, fungující i jako dramaturgie. Představení pak působí komplexně a práce všech lidí na představení je založená na spolupráci. Výtvarná podoba je tak povýšená na větší význam, než je jen vizuál a promlouvá k divákovi. Kominikace s divákem je velice důležitá a napojení na jeho zkušenost a jazyk se dá prohloubit i přes vizuální složku .
Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.