Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadelní festivaly v České republice
John, Petr ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice divadelních festivalů v České republice. Jejím prvním cílem je zjistit smysl jejich konání v obecné rovině. Práce se dále zaměřuje na tři profesionální mezinárodní divadelní festivaly, a to na Divadelní Floru Olomouc, Mezinárodní festival Divadlo evropských regionů v Hradci Králové a Mezinárodní festival Divadlo v Plzni. Prostřednictvím analýzy jednotlivých festivalových částí se snaží dojít k závěru, zda jednotlivé festivaly dodnes naplňují vizi, se kterou byly založeny. Díky získaným poznatkům práce zároveň poukazuje na nedostatky každého z nich a nabízí tak možnost k podrobnějšímu výzkumu v dané oblasti.
JOHAN -centrum pro kulturní a sociální projekty
Náhlíková, Petra ; VÁCLAVOVÁ, Denisa (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce si klade za hlavní cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování plzeňské neziskové organizace JOHAN - centra pro kulturní a sociální projekty - a to na základě případové studie sledující vývoj, historii, provoz, dramaturgii, finance a aktivity této organizace. Ukazuje, v čem se kulturně sociální centrum odlišuje od jiných kulturních center. Mapuje důležité aspekty nutné pro vznik takovéto instituce a pro zajištění jejího provozu. Poukazuje na to, jaké výhody a nevýhody přináší postupný rozvoj a nutná profesionalizace organizace. V neposlední řadě se také zabývá podrobněji ojedinělým prostorem bývalé budovy nádraží Plzeň Jižní Předměstí tzv. Moving Station, který vznikl jako jeden z prvních kulturních industriálních prostorů v České republice. Sleduje také, jaké přínosy vyplývají z členství JOHANu v kulturních sítích Trans Europe Halls a Nová síť. Práce by měla sloužit i jako inspirace, jak řešit provozní, finanční i produkční záležitosti v nově vznikajících typově obdobných organizacích v jiných lokalitách či městech.
Divadelní festivaly vysokých uměleckých škol v Evropě
Špačková, Lucie ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (oponent)
Bakalářská práce je výstupem výzkumu třech studentských divadelních festivalů v Evropě. Cílem práce bylo zmapovat odlišné přístupy a organizační strukturu na zvolených příkladech. Úvod je věnován tématu studentských festivalů a v souvislosti s tím i popisu pražského festivalu Zlomvaz a jeho historie. Těžištěm práce je podrobný popis fungování festivalů v Bělehradu, Londýně a Amsterdamu. Na příkladech jsou ukázány možnosti těchto akcí a specifika vzhledem k jejich organizaci a dramaturgii. Práce má ambice sloužit jako doplňující informativní materiál k budoucím ročníkům festivalu Zlomvaz. Větší rozhled v problematice studentských festivalů by mohl napomoct vývoji a směřování týmů organizátorů v nadcházejících letech.
Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.
Jiráskův Hronov organizační zázemí festivalu
Cajtlerová, Zuzana ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Předmětem zájmu mé bakalářské práce je festival amatérského divadla Jiráskův Hronov, který je nejdéle trvajícím festivalem amatérského divadla nejen u nás, ale i ve světě. Jiráskův Hronov je naprostým unikátem a svébytným fenoménem českého neprofesionálního divadla již po několik generací. Ráda bych na tento festival nahlédla z organizační stránky v jeho současné podobě a v kontextu širokého spektra celorepublikových postupových přehlídek, které mu předcházejí. Práce se bude zabývat produkční stránkou věci - jak v průběhu festivalu, tak v jeho přípravných fázích. Dalším výrazným aspektem práce bude zmapování jeho finanční situace během předešlých let a zejména v současné době, kdy je finanční otázka festivalu velmi aktuální a živá - v letošním roce vedla například i ke zkrácení festivalu jako takového. Kromě finančních změn došlo vzhledem k odchodu letitého ředitele festivalu Milana Strotzera a příchodu nové ředitelky Simony Bezouškové i k podstatným programovým změnám a vůbec změnám v samotném průběhu přehlídky. I jim se bude práce věnovat. Kromě cíle přinést ucelený obraz o organizačním zázemí významného českého festivalu, si práce klade i otázku po specifikách produkce amatérských přehlídek v kontextu k určitému fungování ochotnického divadla vůbec. Jako hypotéza práce se tedy nabízí otázka, zda-li zajištění takovéhoto festivalu nějaká a jaká specifika, vzhledem k profesionálnímu divadlu a jeho přehlídkám, má.
Město a (jeho) divadlo příběh královéhradeckého divadelního pah orku: od Elišky Rejčky k Annie Girardot, k novodobým tradicím městských Dionýsií
Gregar, Alexandr ; GAJDOŠ, Július (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Projekt doktorské práce ?Město a (jeho) divadlo? je pokusem zmapovat souvislosti mezi rozvojem města Hradce Králové a rozvojem divadla a divadelních činností na jeho území. V České republice je Hradec Králové v současné době - z hlediska vnímání divadelních aktivit - známý především novodobou tradicí mezinárodních divadelních festivalů, které mají podobu svátků, jakýchsi městských dionýsií, poutajících na sebe větší či menší pozornost divadelníků, umělců i kritiků, ale především místní společnosti. Ta právě tvoří, na rozdíl od jiných podobných akcí v České republice, zásadní objem návštěvníků tohoto festivalu (až 70 000 v deseti dnech), což lze považovat za mimořádný fenomén. Projekt si klade za cíl pojmenovat městotvorný aspekt divadla, a to především z hlediska jeho postavení ve veřejném prostoru ? proto také připomíná koncepční hledání místa pro divadelní budovu, zahrnující řadu námětů takových míst z hlediska reprezentačního, architektonického, sociálního i demografického. I důvody, proč se bez ohledu na růst města s cca pěti tisíci obyvateli v době postavení měšťanského divadla (1885) obloukem po roce 1990 vrátilo řadou rekonstrukcí k původnímu objektu, tedy v době, kdy je metropolí téměř stotisícovou. Práce na základě rešerše dobových pramenů, především novinových a tiskových zpráv, nabízí mozaiku informací o vývoji tohoto festivalu. Zabývá se jeho kvalitativními a kvantitativními proměnami, vedle hlavního programu i zrodem a vývojem tzv. Open Air Programu, představuje povahu názorů kritiků i laické ohlasy. Zabývá se také mnohokrát zpochybňovaným užíváním přívlastku ?Český Avignon?, který je spojován s královéhradeckým festivalem a pokouší se ho zařadit a specifikovat z hlediska obsahu i charakteru akce. V samostatných kapitolách jsou zpracovány některé manažerské otázky festivalu a práci doplňují soupisy inscenací uvedených v hlavním programu i v Open Air Programu v letech 1995-2009.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.