Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Smlouvy uzavírané prostředky komunikace na dálku - úprava tzv. distančních smluv
Jozová, Hana ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Smlouvy uzavírané na dálku (tzv. distanční smlouvy) jsou jedním ze dvou typů spotřebitelských smluv výslovně upravených občanským zákoníkem (druhým typem jsou smlouvy sjednávané mimo provozovnu, tzv. podomní obchody). Spotřebitelské smlouvy nejsou novým smluvním typem, jedná se pouze o speciální pojmenování klasických smluv (např. o koupi, o dílo), pro něž je charakteristické, že jsou uzavírány mezi spotřebitelem a dodavatelem. Pro účely spotřebitelských smluv je dodavatelem osoba jednající v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti, naproti tomu spotřebitelem se rozumí osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci obchodní nebo podnikatelské činnosti. Právě potřeba chránit ve zvýšené míře spotřebitele, jakožto slabší stranu smluvního vztahu, vedla k zařazení dosud neznámého institutu spotřebitelských smluv do právní úpravy. To bylo realizováno zákonem č. 367/2000 Sb., jehož prostřednictvím se do našeho právního řádu promítly 3 směrnice ES, a to směrnice Rady 93/13/EHS o nepřiměřených podmínkách ve spotřebitelských smlouvách, směrnice Rady 85/577/EHS o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených mimo obchodní prostory a směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku. Distančními smlouvami jsou spotřebitelské smlouvy,...
Práva a povinnosti stran spotřebitelských smluv se zaměřením na smlouvy uzavírané distančním způsobem
Vacková, Kristýna ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá právy a povinnostmi stran spotřebitelských smluv, kdy na jedné straně stojí spotřebitel a na straně druhé podnikatel. Práce je zaměřena na spotřebitelské smlouvy uzavírané distančním způsobem. Podstatou právní úpravy je zde ochrana spotřebitele jakožto slabší smluvní strany, a tak je právními předpisy postavení spotřebitele posilováno, u smluv uzavíraných distančním způsobem je tato tendence ještě významnější vzhledem k tomu, že distanční charakter uzavírání smluv může ještě více znevýhodňovat spotřebitele. Práce je rozdělena do třech tematických okruhů, kterým předchází definice pojmů, které jsou stěžejní pro zvolené téma práce. Jednotlivými tematickými okruhy práce následně jsou: informační povinnosti podnikatelů, odstoupení od smlouvy a práva z vadného plnění. První okruh se zabývá jednotlivými informačními povinnostmi podnikatele s rozdělením na informační povinnosti vyplývající z občanského zákoníku a pak z jiných právních předpisů. Ve shrnutí této části je pak jednoduchý výčet povinně sdělovaných informací na modelovém případu. Druhý okruh je věnován rozboru specifického institutu pro spotřebitelské smlouvy uzavírané distančním způsobem, a to odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve čtrnáctidenní lhůtě. Třetí okruh pak vymezuje práva z vadného plnění, a to jednak v rámci...
Slevové portály
BAGOVÁ, Veronika
Téma své bakalářské práce jsem si zvolila slevové portály. Cílem práce je definovat a analyzovat jednotlivé právní vztahy, které se uskutečňují v průběhu nakupování prostřednictvím slevových portálů. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretický základ, kde se popisuje, na základě jakých smluv může vztah na slevovém portálu vzniknout. Práce se podrobněji zabývá kupní a zprostředkovatelskou smlouvou a všemi jejich náležitostmi. Poté následuje obecná charakteristika slevových portálů. Druhá, praktická část, se zabývá vlastním výzkumem. Výzkum je založen na porovnání obchodních podmínek třech vybraných slevových portálů, které operují na území České republiky, a to Slevomat.cz, Pepa.cz a Hyperslevy.cz. Druhou částí výzkumu je popsání mé vlastní zkušenosti s vybranými slevovými portály.
Smlouvy uzavírané prostředky komunikace na dálku - úprava tzv. distančních smluv
Jozová, Hana ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Smlouvy uzavírané na dálku (tzv. distanční smlouvy) jsou jedním ze dvou typů spotřebitelských smluv výslovně upravených občanským zákoníkem (druhým typem jsou smlouvy sjednávané mimo provozovnu, tzv. podomní obchody). Spotřebitelské smlouvy nejsou novým smluvním typem, jedná se pouze o speciální pojmenování klasických smluv (např. o koupi, o dílo), pro něž je charakteristické, že jsou uzavírány mezi spotřebitelem a dodavatelem. Pro účely spotřebitelských smluv je dodavatelem osoba jednající v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti, naproti tomu spotřebitelem se rozumí osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci obchodní nebo podnikatelské činnosti. Právě potřeba chránit ve zvýšené míře spotřebitele, jakožto slabší stranu smluvního vztahu, vedla k zařazení dosud neznámého institutu spotřebitelských smluv do právní úpravy. To bylo realizováno zákonem č. 367/2000 Sb., jehož prostřednictvím se do našeho právního řádu promítly 3 směrnice ES, a to směrnice Rady 93/13/EHS o nepřiměřených podmínkách ve spotřebitelských smlouvách, směrnice Rady 85/577/EHS o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených mimo obchodní prostory a směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku. Distančními smlouvami jsou spotřebitelské smlouvy,...
Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv
Kakáčková, Tereza ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce - Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv - vznikla za účelem analýzy právní úpravy ochrany spotřebitele na národní i evropské úrovni. Práce pojednává o ochraně spotřebitele při uzavírání spotřebitelských smluv v České republice a to s bližším zaměřením na smlouvy uzavírané distančním způsobem a smlouvy uzavírané mimo prostory obvyké pro podnikatelovo podnikání. Obecná část práce podává souhrnný náhled na soukromoprávní, veřejnoprávní i evropskou úpravu práva na ochranu spotřebitele, dále jsou vymezeny základní pojmy a podrobně rozebrány smlouvy uzavírané se spotřebiteli. Dvě kapitoly obecné části jsou věnovány smlouvám distančním a smlouvám uzaváraným mimo obchodní prostory. Analytická část práce je zpracovaná na základě provedeného kvantitativního výzkumu, jehož výsledky jsou srovnány s výsledky dvou celoevropských průzkumů (Eurobarometrů). Cílem výzkumu bylo zjistit vztah českých spotřebitelů k míře ochrany spotřebitelů v ČR, úroveň jejich znalostí v oblasti ochrany spotřebitele a také jejich přístup k uzavírání spotřebitelských smluv distančním způsobem.
Komparace právní úpravy spotřebitelských smluv v ČR a ve Španělsku
Karpetová, Andrea ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent)
Spotřebitelské právo je harmonizováno na úrovni Evropské unie, avšak i přesto se stále objevují rozdíly v právních úpravách jednotlivých států. Cílem této práce je popsat a porovnat českou a španělskou právní úpravu týkající se spotřebitelských smluv uzavřených distančně a mimo obchodní prostory. Práce se proto rozděluje do čtyř kapitol, které rozebírají danou problematiku nejprve v obou zemích zvlášť a poté poskytují dílčí srovnání. Práce se zabývá přehledem pramenů spotřebitelského práva, institucemi a organizacemi v oblasti spotřebitelského práva, definicemi základních pojmů vztahujících se ke spotřebitelským smlouvám, všeobecnými pravidly týkajícími se všech spotřebitelských smluv a na závěr specifickými podmínkami, které je nutno dodržovat při uzavírání smluv distančním způsobem a mimo obchodní prostory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.