Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv problémové rodiny na školní úspěšnost středoškoláka
Přikrylová, Natálie
Bakalářská práce je svým obsahem zaměřena na školní úspěšnost žáka v návaznosti na problémové rodinné prostředí. Cílem práce je zjistit, jak ovlivňuje problémová rodina školní úspěšnost žáka. V teoretické části definuji školní úspěšnost a pojmy, které se školní úspěšností úzce souvisí. Dále charakterizuji jednotlivé vlivy, které školní úspěšnost značně ovlivňují. Následující část bakalářské práce je věnována rodině a rodinnému prostředí. Každý jedinec během života vstupuje do různých prostředí, které ho následně svým způsobem ovlivňují i v jeho školní úspěšnosti. Z tohoto důvodu jsem do své práce začlenila i jednotlivé typy prostředí. Jelikož je moje práce zaměřena na období studia žáka střední školy, věnuji se ve své práci charakteristice období dospívání. Závěrečná kapitola teoretické části je zaměřena na jednotlivé funkce rodin a problémově zatížené rodiny. Empirická část bakalářské práce odkazuje na mé výsledky získané z průzkumného šetření. Data potřebná k výzkumu jsem získala pomocí kvalitativní metody. Použila jsem formu polostrukturovaného rozhovoru. Jednotlivá data jsem následně analyzovala pomocí otevřeného kódování a tím jsem získala potřebné výsledky, které jsou součástí empirické části.
Postava apoštola Petra v kanonických evangeliích
Štemberková, Marie ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Postava apoštola Petra v kanonických evangeliích se zaměřuje na zobrazení předního Ježíšova učedníka, o němž pojednávají všechna evangelia a který je z Ježíšových učedníků nejčastěji zmiňován. Všechna kanonická evangelia vznikla s určitým časovým odstupem od líčených událostí, takže je třeba brát v úvahu pozdější reflexi jeho autentického životního příběhu. První kapitola shrnuje základní fakta o Petrově původu a jeho společenském zařazení, pozornost je věnována rovněž užívání jeho rodného jména Šimon ve srovnání s přijatým jménem Petr, jímž vstoupil do dějin církve. Kapitola uvádí přehled všech petrovských perikop, veršů i pouhých stručných zmínek. Druhá kapitola rozebírá perikopy a verše společné alespoň dvěma evangeliím, všímá si jejich shod i rozdílů. Třetí kapitola se soustřeďuje na perikopy zvláštní, zaznamenané pouze jedním z evangelistů, kteří v těchto případech čerpali ze zvláštních tradic. Šimon Petr byl povolán Ježíšem k následování mezi prvními učedníky, od počátku hrál mezi nimi vůdčí roli, profiloval se jako jejich mluvčí. Třebaže pisatelé evangelií obdařili Petra individuálními charakterovými rysy, často měl v jejich pojetí představovat typického Ježíšova učedníka, se všemi klady a zápory. Odlišnosti v jeho zobrazení souvisí s potřebami, zaměřením a akcenty...
Nebojte se! Téma strachu v synoptických evangeliích
Samec, Pavel ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Scarano, Angelo (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA KATOLICKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA Katedra biblických věd Pavel Samec Nebojte se! Téma strachu v synoptických evangeliích Diplomová práce Vedoucí práce: doc. PhDr. Mireia Ryšková, Dr. theol. Praha 2019 2 Anotace Diplomová práce pojednává o tématu strachu v synoptických evangeliích. Strach je fenomén, který se dotýká každého člověka a je předmětem zájmu řady vědeckých disciplín. V této práci je pozornost zaměřena na strach jako emoci. Vychází se z evangelijních úryvků, jejichž výběr je zúžen na ty, v kterých je obsažena výzva k překonání strachu. Tematicky jsou perikopy rozděleny podle situací a důsledků, které strach vyvolávají: strach z budoucnosti, z lidí a z obtížnosti úkolů, dále strach při zázračných zjeveních, strach ze smrti a z apokalyptických hrůz. Posledním tématem jsou obecné výzvy k překonání strachu. Reakce aktérů biblických příběhů jsou rozličné a mohou být nahlíženy jako modelové postoje inspirující člověka dnešní doby. V úvodu práce je téma strachu stručně charakterizováno pohledem psychologie, filozofie a teologie. Těžištěm práce jsou exegeze vybraných perikop tematicky seřazených do sedmi kapitol zakončené krátkými rekapitulacemi hlavních myšlenek. Po závěrečném zobecňujícím pohledu je u některých témat naznačen spirituální přesah do duchovního života.
Postava apoštola Petra v kanonických evangeliích
Štemberková, Marie ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Brož, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Postava apoštola Petra v kanonických evangeliích se zaměřuje na zobrazení předního Ježíšova učedníka, o němž pojednávají všechna evangelia a který je z Ježíšových učedníků nejčastěji zmiňován. Všechna kanonická evangelia vznikla s určitým časovým odstupem od líčených událostí, takže je třeba brát v úvahu pozdější reflexi jeho autentického životního příběhu. První kapitola shrnuje základní fakta o Petrově původu a jeho společenském zařazení, pozornost je věnována rovněž užívání jeho rodného jména Šimon ve srovnání s přijatým jménem Petr, jímž vstoupil do dějin církve. Kapitola uvádí přehled všech petrovských perikop, veršů i pouhých stručných zmínek. Druhá kapitola rozebírá perikopy a verše společné alespoň dvěma evangeliím, všímá si jejich shod i rozdílů. Třetí kapitola se soustřeďuje na perikopy zvláštní, zaznamenané pouze jedním z evangelistů, kteří v těchto případech čerpali ze zvláštních tradic. Šimon Petr byl povolán Ježíšem k následování mezi prvními učedníky, od počátku hrál mezi nimi vůdčí roli, profiloval se jako jejich mluvčí. Třebaže pisatelé evangelií obdařili Petra individuálními charakterovými rysy, často měl v jejich pojetí představovat typického Ježíšova učedníka, se všemi klady a zápory. Odlišnosti v jeho zobrazení souvisí s potřebami, zaměřením a akcenty...
ADHD z pohledu učitele 1. stupně ZŠ
LUKEŠOVÁ, Andrea
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury a je zaměřena na problematiku jedné ze specifických poruch chování ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). V empirické části je proveden kvantitativní výzkum. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření. Dotazováni jsou učitelé vybraných základních škol Jihočeského kraje. Cílem práce je zjistit, zda a jak jsou učitelé obeznámeni s problematikou ADHD a jakým způsobem případně s žáky s touto specifickou vzdělávací potřebou pracují.
Cechy oděvních a textilních řemesel v Krupce
Flaková, Nikola ; Ebelová, Ivana (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce s názvem "Cechy oděvních a textilních řemesel v Krupce" si klade za cíl přiblížit a osvětlit fungování jednotlivých textilních a oděvních cechů v Krupce - cechu krejčích, punčochářů, výrobců lněného a kartounového zboží a koželuhů. Práce reflektuje časové rozmezí 1589-1859 a přináší informace o počtu přijatých učňů, získání mistrovského práva a fungování jednotlivých cechů na základě dochovaných cechovních státut a cechovních knih. Práce je rozdělena do několika kapitol. Kapitola Prameny a literatura obsahuje informace o pramenech, ze kterých tato práce vychází, a také o literatuře která byla pro tuto práci použita nebo se týká tématu cechů. Následující kapitola přináší stručný vývoj cechovních organizací v českých zemích. Jádrem práce je kapitola popisující podrobně fungování jednotlivých textilních a oděvních cechů v Krupce. Pro doplnění informací slouží přílohy, které obsahují jmenné soupisy přijatých učňů a, držitelů mistrovského práva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.