Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce rodiny a školy u znevýdněných žáků
Kristlová, Karolína ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na sledování kvality spolupráce rodiny a školy u znevýhodněných žáků. Ze strany rodičů je zkoumán zájem o vzdělání a péči u svého dítěte. U učitelů se sleduje míra komunikace a podpora k rodičům žáků. Celý výzkum se odehrává v Ústeckém kraji, zejména ve vyloučených lokalitách. Výzkum je realizován pomocí metod dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Výstup použitých metod poskytuje zajímavý vhled na míru informovanosti rodičů, žijících ve vyloučených lokalitách, o výuce jejich dětí a na míru vzájemné spolupráce rodiče a školy s cílem obohatit a vzdělat mladší generace. Pro rozvoj dítěte je nutné vytvořit bezpečný prostor, jehož základem je synchronizace zájmů rodičů, pedagogů a vyučovacích metod. Vzájemná spolupráce mezi rodiči a pedagogy je základem pro úspěch ve vzdělávání dítěte. Z toho vyplývá závěr celé práce, který je souhrnem krátkých doporučení v tzv. desateru. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, komunikace, rodina, škola, rodiče, vztahy mezi účastníky, Rodiče vítáni, znevýhodněný žák
Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny
Pejclová, Simona ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny je zaměřena na problematiku přijímání role žáka u dětí z dětských domovů integrovaných do běžných základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část se věnuje rodině, školním socializačním rolím a dlouholetým výzkumům Matějčka a Langmeiera v oblasti psychické deprivace a subdeprivace. Metodická část obsahuje cíle diplomové práce a strukturu výzkumného projektu. Praktická část zkoumá pomocí pozorovací, dotazníkové a sociometrické metody rozdíly v pojetí role žáka dětí z dětských domovů a dětí z rodinné péče a ověřuje, zda sledovaní žáci z dětského domova mají obtíže se sociálním začleněním do třídní skupiny. Klíčová slova: školní socializace, žák z DD, znevýhodněný žák, deprivace, subdeprivace, rodina
Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny
Pejclová, Simona ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny je zaměřena na problematiku přijímání role žáka u dětí z dětských domovů integrovaných do běžných základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část se věnuje rodině, školním socializačním rolím a dlouholetým výzkumům Matějčka a Langmeiera v oblasti psychické deprivace a subdeprivace. Metodická část obsahuje cíle diplomové práce a strukturu výzkumného projektu. Praktická část zkoumá pomocí pozorovací, dotazníkové a sociometrické metody rozdíly v pojetí role žáka dětí z dětských domovů a dětí z rodinné péče a ověřuje, zda sledovaní žáci z dětského domova mají obtíže se sociálním začleněním do třídní skupiny. Klíčová slova: školní socializace, žák z DD, znevýhodněný žák, deprivace, subdeprivace, rodina

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.