Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statistical models for capital models of insurance companies
Švagerková, Lýdia ; Šimurda, Miroslav (vedoucí práce) ; Mazurová, Lucie (oponent)
V tejto práci sa zaoberáme modelovaním miery storna v životnom poistení. K tomu predkladáme teoretický základ lineárnych regresných modelov a ich rozšírenia, zovšeobecnených lineárnych modelov. V teoretickej časti taktiež popisujeme výber modelu a spôsob jeho testovania. V druhej časti práce popisujeme závislosť miery storna na individuálnych a makroekonomických parametroch, tak ako boli skúmané vo svete. V poslednej časti aplikujeme teoretické znalosti zovšeobecnených lineárnych modelov. Dáta analyzujeme v štatistickom programe R a vysvetľujeme proces hľadania modelu, ktorý ich najlepšie popisuje. Interpretujeme výstupy z R a odhady získané z výsledného modelu porovnávame s pomerovou analýzou dát.
Agresivita a šikana u žáku na vybrané základní škole
Semerádová, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je složena z úvodu do problematiky rizikového chování, agrese a šikany. V této části je také definován problém deviace. V praktické části je formou dotazníku zjištěn výskyt šikany v 7. třídách na vybrané základní škole. Poté se provedlo porovnání výsledků mezi sedmými třídami a byl uskutečněn rozhovor s metodičkou prevence pro 2. stupeň vybrané základní školy. Tímto rozhovorem jsem zjistila, zda je problematika šikany na této škole rozšířená a případně jaké mají preventivní opatření, která zamezí výskytu tohoto rizikového chování. V dotazníkovém šetření je mojí hlavní výzkumnou otázkou, zda se v 7. třídách vyskytuje šikana. Z výsledného šetření, mi vyšel velmi pozitivní výsledek, tj. 2/3 žáků se s šikanou nesetkalo a zbytek (1/3) žáků viděla na někom páchat šikanu, nebo se stali sami obětmi. Druhá výzkumná otázka je zaměřena na rozdíly v provádění šikany. Opět mi 2/3 žáků uvedlo, že je horší psychická šikana nežli fyzická. Závěrem této práce je vytvoření doporučení pro případ vyskytující se šikany. KLÍČOVÁ SLOVA: Agresivita, agrese, šikana, agresor, oběť, škola, rodina, deviace
Statistical models for capital models of insurance companies
Švagerková, Lýdia ; Šimurda, Miroslav (vedoucí práce) ; Mazurová, Lucie (oponent)
V tejto práci sa zaoberáme modelovaním miery storna v životnom poistení. K tomu predkladáme teoretický základ lineárnych regresných modelov a ich rozšírenia, zovšeobecnených lineárnych modelov. V teoretickej časti taktiež popisujeme výber modelu a spôsob jeho testovania. V druhej časti práce popisujeme závislosť miery storna na individuálnych a makroekonomických parametroch, tak ako boli skúmané vo svete. V poslednej časti aplikujeme teoretické znalosti zovšeobecnených lineárnych modelov. Dáta analyzujeme v štatistickom programe R a vysvetľujeme proces hľadania modelu, ktorý ich najlepšie popisuje. Interpretujeme výstupy z R a odhady získané z výsledného modelu porovnávame s pomerovou analýzou dát.
Psychické poruchy a jejich vliv na páchání trestných činů.
VEVERKOVÁ, Simona
Práce čerpá a dokumentuje informace získané v oblastech psychologických odvětví (psychologie, kriminální psychologie, policejní psychologie a forenzní psychologie), a má poskytovat pohled na problematiku lidské osobnosti, její skladby, psychických poruch a poruch osobnosti. V jednotlivých kapitolách se práce postupně zabývá psychologickým pohledem na osobnost člověka, strukturou osobnosti, poruchami osobnosti a kriminálním jednáním konaným jedincem v souvislosti s psychickou poruchou. V další fázi jsou postupně popisovány specifické poruchy osobnosti, zejména schizofrenie, paranoia, histrionská a antisociální porucha. Práce se rovněž věnuje návykovým a impulsivním poruchám a posledních dvou kapitolách obětem trestných činů a léčebným postupům, které se při léčbě psychických poruch používají. V pracovním textu jsou zahrnuty kazuistiky a grafy, které dokreslují danou problematiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.