Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj paralelních aplikací s Intel Threading Tools
Vadkerti, Ladislav ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Dvořák, Václav (vedoucí práce)
Dnešním trendem v návrhu mikroprocesorů je zvyšování počtu výkonných jader na jednom čipu. Zvyšování taktovací frekvence dosáhlo svých limitů způsobených rostoucí energetickou spotřebou. Tento trend přináší nové možnosti pro softwarové vývojáře, kteří mohou využít skutečného paralelizmu ve vykonávání více vláken v rámci aplikace. Ale současný běh vláken také přináší nové problémy, které se při vývoji sekvenčních programů nemusely řešit. Správně navržená aplikace může použitím více vláken dosáhnout zlepšení výkonu lepším využitím hardwarových prostředků. Na druhou stranu, nesprávné použití vláken může vést k degradaci výkonu, nepředvídatelnému chování a chybovým stavům, které jsou těžko řešitelné. Z tohoto důvodu firma Intel vyvinula sadu nástrojů, které mají napomáhat vývojářům analyzovat výkon a detekovat chyby v interakci mezi vlákny. Tato práce se zaměřuje na možnosti použití těchto nástrojů při vývoji vícevláknových aplikací.
Podpora vývoje .NET aplikací na operačním systému GNU/Linux
SOCHACKÝ, Josef
Tato bakalářská práce zkoumá podporu a reálnou použitelnost vývojové platformy .NET na operačním systému GNU/Linux. Úvod popisuje samotnou platformu .NET, její vlastnosti a architekturu. Poté následuje popis operačního systému GNU/Linux. Prostor je poté věnován různým implementacím platformy .NET, jejich historii a specifickým vlastnostem. Je zde také zmíněn problém softwarových patentů. Dále je zkoumána rozšířenost .NET platformy na operačním systému GNU/Linux, včetně přehledu několika aplikací postavených na této platformě. Následuje přehled vývojářských nástrojů, jejich vlastností a funkcí včetně jejich srovnání. Další část je věnována jednomu z největších problémů .NET platformy na operačním systému GNU/Linux, a to problému vývoje grafických uživatelských rozhraní. V závěru práce je zdokumentována příprava vývojového prostředí včetně popisu procesu vývoje ukázkové aplikace.
Podpora návrhových vzorů ve vývojových prostředích
Šindelář, Štěpán ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Stárka, Jakub (oponent)
Návrhový vzor je popis komunikujících objektů a tříd, které jsou přizpůsobeny tak, aby řešily obecný návrhový problém v konkrétním kontextu. Hlavním cílem návrhových vzorů je dosáhnout znovu použitelnosti a flexibility návrhu. Této flexibility je ovšem většinou dosaženo pomocí tvorby nových tříd. Členové vývojového týmu často nemají dost času pro tvorbu klasické textové dokumentace, a tedy vazba mezi třídami a návrhovým vzorem, který implementují, je ztracena. Navíc nesprávné pochopení podstaty návrhového vzoru může způsobit komunikační chyby mezi programátory nebo dokonce chyby v softwaru. V této práci je představena sada nástrojů nazvaná Patters4Net určená pro platformu .NET. Programátoři mohou za pomoci Patters4Net označit návrhové vzory ve svém kódu pomocí speciálních atributů. Tato dokumentace může být následně využita pro verifikaci správné implementace některých vzorů a ke generování interaktivních diagramů podobných UML třídním diagramům, které ale zohledňují vazbu mezi třídami a implementovanými vzory.
Interaktivní fikce s využitím multimédií
Zenkovič, Lukáš ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na typ počítačových her zvaných interaktivní fikce a multimédia, které je možné k nim zakomponovat. V první části se práce zaměřuje na vymezení interaktivních fikcí a jejich jednotlivých vlastností. Mezi tyto vlastnosti patří příběh, interaktivita a multimédia. Dále je interaktivní fikce charakterizovaná z pohledu jejího ovládání a struktury příběhu. Následně je uvedené využití interaktivních fikcí ve vzdělávání jak z pohledu učitele, tak i studenta. V poslední části jsou zanalyzované různé nástroje, pomocí kterých je možné vytvářet tento typ počítačových her.
Nástroje pro tvorbu chování virtuálních agentu v POSHi
Havlíček, Jan ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Komenda, Antonín (oponent)
Cílem práce je vylepšit plánovač SPOSH a jeho vývojové nástroje. SPOSH je reaktivní plánovač virtuálních agentů založený na behavior trees, který je používán v prostředí platformy pro vývoj agentů Pogamut. SPOSH trpí několika neduhy, zejména se jedná o zbytečnou duplikaci primitiv (akcí a sensů) a o nevhodný model vykonávání primitiv. Tato práce upravuje SPOSH s cílem tyto neduhy odstranit. Většina plánovačů behavior trees je vyvíjena interně a vývojové nástroje plánů nejsou obvykle k dispozici. Nepřítomnost vývojových nástrojů, zejména debuggeru, je závažnou přepážkou používání plánovače uživateli. Součástí této práce jsou také nástroje pro pohodlné vytváření a ladění plánů. Vytvořené nástroje jsou předvedeny na příkladu implementace agenta pro počítačovou hru Unreal Tournament 2004.
Podpora návrhových vzorů ve vývojových prostředích
Šindelář, Štěpán ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Stárka, Jakub (oponent)
Návrhový vzor je popis komunikujících objektů a tříd, které jsou přizpůsobeny tak, aby řešily obecný návrhový problém v konkrétním kontextu. Hlavním cílem návrhových vzorů je dosáhnout znovu použitelnosti a flexibility návrhu. Této flexibility je ovšem většinou dosaženo pomocí tvorby nových tříd. Členové vývojového týmu často nemají dost času pro tvorbu klasické textové dokumentace, a tedy vazba mezi třídami a návrhovým vzorem, který implementují, je ztracena. Navíc nesprávné pochopení podstaty návrhového vzoru může způsobit komunikační chyby mezi programátory nebo dokonce chyby v softwaru. V této práci je představena sada nástrojů nazvaná Patters4Net určená pro platformu .NET. Programátoři mohou za pomoci Patters4Net označit návrhové vzory ve svém kódu pomocí speciálních atributů. Tato dokumentace může být následně využita pro verifikaci správné implementace některých vzorů a ke generování interaktivních diagramů podobných UML třídním diagramům, které ale zohledňují vazbu mezi třídami a implementovanými vzory.
Vývoj paralelních aplikací s Intel Threading Tools
Vadkerti, Ladislav ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Dvořák, Václav (vedoucí práce)
Dnešním trendem v návrhu mikroprocesorů je zvyšování počtu výkonných jader na jednom čipu. Zvyšování taktovací frekvence dosáhlo svých limitů způsobených rostoucí energetickou spotřebou. Tento trend přináší nové možnosti pro softwarové vývojáře, kteří mohou využít skutečného paralelizmu ve vykonávání více vláken v rámci aplikace. Ale současný běh vláken také přináší nové problémy, které se při vývoji sekvenčních programů nemusely řešit. Správně navržená aplikace může použitím více vláken dosáhnout zlepšení výkonu lepším využitím hardwarových prostředků. Na druhou stranu, nesprávné použití vláken může vést k degradaci výkonu, nepředvídatelnému chování a chybovým stavům, které jsou těžko řešitelné. Z tohoto důvodu firma Intel vyvinula sadu nástrojů, které mají napomáhat vývojářům analyzovat výkon a detekovat chyby v interakci mezi vlákny. Tato práce se zaměřuje na možnosti použití těchto nástrojů při vývoji vícevláknových aplikací.
Mentoring jako nástroj rozvoje lidského kapitálu ve firmě
Vostrá, Helena ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vinšová, Tereza (oponent)
Cílem práce je v teoretické části vymezit základní pojmy a souvislosti mentoringu v kontextu nástrojů rozvoje lidského kapitálu. Práce se zaměřuje na mentoring ve firmě XY. Práce zjišťuje motivy a efekty mentoringu, porovnává očekávání všech zainteresovaných stran (zaměstnanci - mentoři a mentee, zaměstnavatel) s reálnými výsledky využití tohoto nástroje. Práce navrhuje kritéria, podle kterých je možné efekty mentoringu zhodnotit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.