Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny užití sociálních sítí u teenagerů
Karasová, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce zjišťuje souvislost mezi preferovanou formou komunikace a psychickým vývojem adolescentů. Práce ověřuje předpoklad existence souvislosti mezi oblíbeným způsobem komunikace, se zvláštním zaměřením na sociální sítě, a vývojovým stádiem, tedy věkem, ve kterém se adolescent nachází. Pomocí dotazníku a následné kvantitativní analýzy dat práce zjišťuje důvody této preferované formy komunikace a pocity adolescentů při jejím využívání. Práce dále zjišťuje, které sociální sítě jsou mezi adolescenty oblíbené a z jakého důvodu. Výsledky tohoto výzkumu naznačují, že mezi preferencí formy komunikace a věkem adolescenta existuje souvislost. Nejistota adolescentů dle výsledků vede k vyššímu užívání sociálních sítí.
Specifická práce s projevy ADHD u dětí na 1.stupni ZŠ
MUSILOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou práci učitele na 1.stupni ZŠ v souvislosti s projevy chování, které jsou typické pro děti s ADHD. Teoretická část přibližuje 1. stupeň ZŠ, dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, dále se věnuje vymezení pojmu ADHD, výskytu ADHD, příčinám vzniku a projevům ADHD. Praktická část dipolomové práce analyzuje rozhovory s pedagogy, kteří se setkali s dítětem s ADHD během své pedagogické praxe. Dochází zde ke zjišťování způsobu práce pedagoga s projevy této poruchy ve školním prostředí 1. stupně ZŠ.
Krize dětského výtvarného projevu a možnosti jejího překonávání.
FLAŠKOVÁ, Eliška
Práce se zaměřuje na poznání výtvarné krize, hledá její příčiny a možnosti, jak jí preventivně předcházet. Teoretická část přibližuje výtvarný projev žáka středního školního věku. Informuje, k jakým změnám v myšlení u něj dochází, když ztvárňuje skutečnost na dvourozměrném médiu. Získané poznatky vedou k vysvětlení, proč je patrný častý výskyt krizových jevů v tvorbě žáka právě tohoto věku. Následující návrhy od Zdeňka Hosmana, Věry Roeselové a dalších autorů doplňují práci, jak lze výtvarné krizi předejít. Praktická část se odvíjí od zkoumání snahy žáka přiblížit se svou výtvarnou studií viděné skutečnosti. Cílem metodické řady ?Zobrazení trojrozměrnosti? je rozvíjet u dítěte zájem i schopnost skutečnost studovat, dovést jej k vnímání podstatných znaků pro správné výtvarné řešení objektů. Soubor vybraných aktivit si klade za cíl inspirovat pedagogy k dalším možným aktivitám směřujícím k eliminaci krizových jevů v žákově výtvarném vyjadřování.
OČEKÁVÁNÍ ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
BURGSTALLEROVÁ, Kateřina
V teoretické části zmapuji na základě práce s odbornou literaturou problematiku školní docházky, popíšu dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, zmíním možné adaptační potíže. Dále se pokusím vymezit rozdíly mezi primárním a preprimárním vzděláváním, jejich pojetím v kurikulárních dokumentech. V praktické části se pokusím pomocí kvalitativních rozhovorů zjistit, jaká jsou očekávání budoucích prvňáčků a jejich rodičů od zahájení školní docházky, první třídy a školy vůbec.
Praktické využití arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se zabývá využíváním arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách. Teoretická část práce je věnována všem pojmům, které se týkají a jsou významné pro tuto práci. Dále pak významnému momentu shrnutí a objasnění vztahu mezi arteterapií a artefiletikou a ozřejmění jejich společných stránek a také znaků rozdílnosti. Též se zde ukazuje na reálnou možnost aplikování obou oborů do volnočasových i jiných typů zařízení. Praktická část se zaměřuje na náhled do využívání arteterapie a artefiletiky u dětí, kde jsou ukázány i různé metody a techniky práce. Dále práce ukazuje přímou práci s dětmi v keramickém kroužku, kde shrnuje průběh a okolnosti přímé tvorby a dokládá ji doloženými fotografiemi dětských artefaktů, které jsou následně zhodnoceny v rámci ontogenetické výmluvnosti. Celkově si práce klade za cíl doložit a potvrdit reálnost a prospěšnost využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách a také to, že promyšlené a cílené praktikování obou oborů ve volnočasové sféře je prospěšné, jak pro děti, tak i přínosem pro práci pedagoga volného času.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.