Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce mrkání a rozpoznávání podle mrkání očí
Tesárek, Viktor ; Míča, Ivan (oponent) ; Vlach, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním mrknutí oka a jejím hlavním úkolem je rozbor algoritmů zabývajících se detekcí lidí s jejich následným využitím ve vlastním programu na detekci mrknutí. Rozborem algoritmů, které se používají pro aplikace tohoto typu se zabývá první část této práce. V druhé části je popsán návrh samotného programu. Návrh programu je založen na metodě detekce pohybu pomocí akumulovaných diferencí snímků, které pomáhají určit pozice očí. Po zjištění pozic očí se provádí detekce mrknutí, která spočívá na porovnávání prahovaných šablon obou očí vyjmutých z předešlého snímku a šablonami očí vyjmutých z aktuálního snímku. Na základě shody předešlých a aktuálních šablon je vyhodnoceno, zda došlo k mrknutí. Program je přizpůsoben k sledování sedícího člověka, který se mírně pohybuje před pozadím, které také může být do jisté míry pohyblivé. Jako testovací vzorek bylo zvoleno průměrně kvalitní video s moderátorem a nestálým pozadím. Vlastnosti programu lze přizpůsobit na určitou scénu nebo na rozsah pohybu sledovaného člověka nastavením parametrů. Například zmenšením délky segmentu videa docílíme toho, že akumulační rámec nebude přesycený pohybem a bude jednodušší určit pozici očí.
Uživatelské rozhraní s využitím mobilního zařízení a kamery
Rajca, Tomáš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje vývoj uživatelského rozhraní využívajícího kameru. Pomocí mrknutí pravého nebo levého oka umožňuje emulovat dvě klávesy. Pro zpracování videa využívá knihovnu OpenCV. Uživatelské prostředí je vytvořené pomocí knihovny Qt. Práce obsahuje vysvětlení základních vlastností videa, vysvětlení principů zpracování videa, přehled existujících softwarů, samotný návrh a implementaci aplikace. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky a popsán případný další vývoj.
Uživatelské rozhraní s využitím mobilního zařízení a kamery
Rajca, Tomáš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje vývoj uživatelského rozhraní využívajícího kameru. Pomocí mrknutí pravého nebo levého oka umožňuje emulovat dvě klávesy. Pro zpracování videa využívá knihovnu OpenCV. Uživatelské prostředí je vytvořené pomocí knihovny Qt. Práce obsahuje vysvětlení základních vlastností videa, vysvětlení principů zpracování videa, přehled existujících softwarů, samotný návrh a implementaci aplikace. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky a popsán případný další vývoj.
Detekce mrkání a rozpoznávání podle mrkání očí
Tesárek, Viktor ; Míča, Ivan (oponent) ; Vlach, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozpoznáváním mrknutí oka a jejím hlavním úkolem je rozbor algoritmů zabývajících se detekcí lidí s jejich následným využitím ve vlastním programu na detekci mrknutí. Rozborem algoritmů, které se používají pro aplikace tohoto typu se zabývá první část této práce. V druhé části je popsán návrh samotného programu. Návrh programu je založen na metodě detekce pohybu pomocí akumulovaných diferencí snímků, které pomáhají určit pozice očí. Po zjištění pozic očí se provádí detekce mrknutí, která spočívá na porovnávání prahovaných šablon obou očí vyjmutých z předešlého snímku a šablonami očí vyjmutých z aktuálního snímku. Na základě shody předešlých a aktuálních šablon je vyhodnoceno, zda došlo k mrknutí. Program je přizpůsoben k sledování sedícího člověka, který se mírně pohybuje před pozadím, které také může být do jisté míry pohyblivé. Jako testovací vzorek bylo zvoleno průměrně kvalitní video s moderátorem a nestálým pozadím. Vlastnosti programu lze přizpůsobit na určitou scénu nebo na rozsah pohybu sledovaného člověka nastavením parametrů. Například zmenšením délky segmentu videa docílíme toho, že akumulační rámec nebude přesycený pohybem a bude jednodušší určit pozici očí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.