Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava a hodnocení odrůdových destilátů z hroznů
Šimek, Fabián
Cílem práce bylo zpracovat hrozny několika odrůd révy vinné dvěma různými výrobními postupy a připravit mikrovzorky destilátů. Pomocí chemických, fyzikálních a senzorických metod zhodnotit a porovnat použité odrůdy, technologii výroby destilátů a vybrané jakostní parametry. Diplomová práce byla vypracována v letech 2018 – 2020 na Ústavu posklizňové technologie zahradnických produktů, na Zahradnické fakultě v Lednici Mendelovy univerzity v Brně. Práce popisuje technologii výroby, jakostní parametry a právní předpisy destilátů z hroznu a vín. Experimentální část práce se věnuje výrobě těchto destilátů a porovnává dvě metody zpracování hroznů pro destilaci. První metodou byl tradiční způsob výroby vínovice, při němž se hrozny zpracovávají do formy prokvašeného vína, jež je následně destilováno. Druhým způsobem byl alternativní přístup zpracování hroznů obdobně jako ovocné destiláty, kdy hrozny nejsou lisovány a kvasí na slupkách, s nimiž jsou i destilovány.
Fenomén baru a barmana za socialismu
Kreuzerová, Barbora ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Franc, Martin (oponent)
Práce pojednává o profesi barmana mezi lety 1958 a 1988 v socialistickém Československu. Věnuje se rozvoji mixologického řemesla po druhé světové válce a úskalí, kterými musel obor v období socialismu projít až do konce osmdesátých let. Prostřednictvím rozhovorů s pamětníky autorka zkoumá nešvary, které se za barovými pulty v tehdejším Československu děly. Popisuje, které druhy alkoholu i nealkoholických nápojů na tuzemském trhu chyběly a jak si s tím barmani dokázali poradit. Autorka se zaměřila i na barmany jako překupníky valut. Rozebírá zákony, které o alkoholu v těchto letech vyšly a krátkou charakteristikou se věnuje nejzajímavějším a nejnavštěvovanějším barům v Praze.
Zahraniční obchod s tuzemskými destiláty
Dolanský, Matěj ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Dědina, Daniel (oponent)
Dovoz nebo vývoz zboží do zahraničí se může zdát jako jednoduchá záležitost. Tyto formy zahraničního obchodu však závisí na množství okolností, za kterými stojí celá řada průzkumů a analýz. Cílem práce je vytvoření a zhodnocení obchodního případu dané komodity do vybrané země. Vlastní část práce využívá zejména metody sběru dat prostřednictvím nestandardizovaných rozhovorů s osobami, které se tématem zabývají. Kromě této metody bylo využito také sběru dat z odborné literatury, odborných článků zabývajících se problematikou a internetových zdrojů relevantních institucí. Výsledkem práce je přehled faktorů, které je zapotřebí zohlednit při vstupu na zahraniční trh. Mezi tyto faktory patří například výběr vhodného produktu a země, do které export proběhne, právní úprava této země, informace o možné konkurenci, znalost distribučních kanálů, zvolení vyhovujícího marketingu a jiné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.