Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Silová duktilita asfaltových pojiv
Smolka, Zdeněk ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou popsány laboratorní vlastnosti asfaltových pojiv. Bude zde popsán princip a výsledky laboratorních zkoušek penetrace jehlou, bod měknutí metodou kroužek a kulička a silová duktilita. Zkoušky budou provedeny na vzorcích asfaltového pojiva s různým stupněm modifikace.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - čelní střety
Mikulášková, Lucie ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V této práci je řešena problematika nárazových zkoušek. Zaměřuje se především na čelní střety s plným či částečným překrytím. V úvodu jsou popsány nejznámější metody využívané v soudně - inženýrské praxi pro stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES). Přesně specifikované nárazové zkoušky, které patří do oblasti pasivní bezpečnosti, se věnuje několik organizací ve světě. V praktické části této diplomové práce jsou řešeny čtyři čelní nárazové zkoušky, které byly zdokumentovány za účasti Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny za účelem pořízení dat a jejich analyzování s výsledným získáním hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidla. Následně byly stanoveny parametry EES pro každé vozidlo.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek
Klein, Martin ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek, se zaměřením na boční nárazy. V úvodu práce jsou uvedeny všechny, dnes běžně ve světě prováděné, nárazové zkoušky vozidel a jejich vzájemné porovnání na základě střetových parametrů. Následně jsou v práci analyzovány 4 provedené boční nárazové zkoušky. Při jednotlivých nárazových zkouškách se jednalo vždy o střet dvou vozidel, z nichž vždy jedno vozidlo naráželo přední částí s plným překrytím do boční části vozidla druhého. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny k pořízení dat pro praktické užívání při analýze dopravních nehod. Tato experimentálně naměřená data byla analyzována za účelem získání hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Ze získaných hodnot deformačních energií byly získány hodnoty EES (energetické ekvivalentní rychlosti) pro jednotlivá vozidla. V závěru byly porovnány získané hodnoty EES pro obdobná vozidla mezi jednotlivými nárazovými zkouškami.
Testing of HPD model of dissipated energy of hard rubbers at torsional finite Deformations and temperatures
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Šnábl, Pavel
This paper deals with the temperature dependence of hard rubber behavior on torsional harmonic loading. This behavior was described by dissipated and deformation energy of the rubber. This knowledge was used to test the validity of the hyperelastic proportional damping (HPD) in dependence on temperature and finite deformations. From the experiments, the dissipated energy was obtained from the hysteresis loop in one period of harmonic load, depending on the temperature for the given frequency. The deformation energy was determined from the shear stress analysis on the surface of the cylinder considering hyperelasticity. The constants of these models were obtained by optimizing the stress-strain curve from the shear analysis on the cylinder surface. With this optimization, the Yeoh hyperelastic model was chosen.
Deformation energy of Yeoh hyperelastic model and constant hyperelastic proportional damping
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Košina, Jan ; Cibulka, Jan
The paper deals with a proposal of the dissipated energy of hard rubbers as a function of the deformation energy expressed by the Yeoh hyperelastic model. Then the deformation energy may be dependent only on the first invariant of deformation. Based on the experiment, a “hyperelastic proportional damping” (HPD) is proposed for hard rubbers under finite strains. It is analogical to the model of proportional damping in the elastic theory, i.e. the dissipated energy is proportional to the deformation energy multiplied by the frequency of dynamic harmonic loading. The Yeoh model is chosen since the deformation function is dependent only on the first strain invariant for a description of the simple shear of a surface cylinder. The constants are used to an enumeration of the deformation energy of the Yeoh model for the specific cases of tested rubbers. The coefficients of hyperelastic proportional damping are evaluated on the basis of experimental results,too.
Proposal of hyperelastic proportional damping as dissipated energy model of hard rubbers
Šulc, Petr ; Pešek, Luděk ; Bula, Vítězslav ; Košina, Jan ; Cibulka, Jan
The paper deals with a stress analysis of hard rubber under large torsion deformations. This study was motivated by effort to find the dependency the dissipated energy on the deformation energy. Based on the results of an experiment, a function of dissipation energy of hard rubbers for finite strains using the theory hyperelasticity was proposed herein analogically as a proportional damping for elastic theory. Samples of hard rubber of different hardness (EPDM, Silicone) were dynamically tested on the developed torsional test-rig at different frequencies, amplitudes. First the Mooney Rivlin model (MRM) for a shear case of loading was analytically developed and then MRM constants were attained by fitting of the MRM to the experimental torsion-deformation curve. These constants were used to obtain the deformation energy of the MRM models. The coefficients of hyperelastic proportional damping relating a dissipated energy to a strain energy were evaluated for tested rubbers on the basis of experimental results.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - čelní střety
Mikulášková, Lucie ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V této práci je řešena problematika nárazových zkoušek. Zaměřuje se především na čelní střety s plným či částečným překrytím. V úvodu jsou popsány nejznámější metody využívané v soudně - inženýrské praxi pro stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES). Přesně specifikované nárazové zkoušky, které patří do oblasti pasivní bezpečnosti, se věnuje několik organizací ve světě. V praktické části této diplomové práce jsou řešeny čtyři čelní nárazové zkoušky, které byly zdokumentovány za účasti Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny za účelem pořízení dat a jejich analyzování s výsledným získáním hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidla. Následně byly stanoveny parametry EES pro každé vozidlo.
Silová duktilita asfaltových pojiv
Smolka, Zdeněk ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou popsány laboratorní vlastnosti asfaltových pojiv. Bude zde popsán princip a výsledky laboratorních zkoušek penetrace jehlou, bod měknutí metodou kroužek a kulička a silová duktilita. Zkoušky budou provedeny na vzorcích asfaltového pojiva s různým stupněm modifikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.