Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Argumentieren und Debattieren als Mittel der Entwicklung der kommunikativen Kompetenz
Špaček, Ondřej ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá tématem argumentace a debatování ve výuce němčiny jako cizího jazyka na středních školách a gymnáziích. Ve své teoretické části zkoumá pomocí dotazníkové metody a metody osobních rozhovorů postoj českých žáků a učitelů k přínosu a smyslu výuky argumentace na těchto školách. Autor rovněž analyzuje zprostředkovávání komunikativních kompetencí, zejména argumentace, v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Výzkumy a analýzy ukazují, že jak učitelé, tak žáci vidí ve výuce argumentace smysl nejen pro školu, ale i pro "praktický" život. Zároveň se ukazuje, že zmiňované učebnice vykazují při zprostředkovávání komunikativních kompetencí nedostatky, zejména co se pragmatických kompetencí týká. Mimo to práce představuje dva projekty, které u žáků ve velké míře podporují rozvoj komunikativních kompetencí. Jedná se o projekt "Jugend debattiert international" (mezinárodní debaty mládeže), který žáky učí umění debaty, a jazykovou zkoušku DSD II, která ověřuje jazykové kompetence žáků na úrovni B2/C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. V praktické části autor představuje některé metody a některá cvičení, které/která lze dobře použít pro přípravu žáků na výše zmíněné projekty a k intenzivnějšímu rozvoji jejich komunikativních schopností a dovedností....
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.