Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití přírodovědných muzeí a přírodovědných sbírek ve výuce
Jandová, Jana ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
V současné době se ve výuce odstupuje od klasické frontální výuky, učitelé se snaží žáky nabádat k tomu, aby si oni sami zjišťovali informace a tím rozšiřovali své znalosti. Proto učitelé mimo jiné využívají muzejních sbírek k výuce a snaží se svým žákům ukázat život v minulosti a současnosti zábavnější formou. Vše, co se žák naučí vlastní zkušeností, si lépe zapamatuje a využije v nových zkušenostech. Cílem této diplomové práce je vytvořit návrh exkurze do čtyř vybraných muzeí. K exkurzi sestavit pracovní listy a následně vyzkoušet exkurzi v praxi. Závěrem této diplomové práce je, že se muzea snaží nalákat školy na různé výukové programy a přednášky, případně exkurze do okolí. Bohužel se tyto programy týkají převážně společenskovědných předmětů. Výukových programů, které se zabývají pouze vzděláváním v přírodopisu nebo biologii či jiné přírodovědné oblasti, je zatím málo, ale učitelé biologie mohou velkou měrou využít široké nabídky exponátů a sbírek muzeí a utvářet u žáků mezipředmětové vztahy. Klíčová slova: exkurze, výukový program, pracovní list, muzeum, dětské muzeum
Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.
Rozvoj výchovně vzdělávací instituce pomocí strukturálních fondů
HUMLEROVÁ, Veronika
Tato práce vznikla, aby představila projekt vznikajícího Dětského muzea v Českých Budějovicích. Dětské muzeum, jak už bylo napsáno na začátku, je vzdělávací instituce. Tím se zásadně liší od jiných muzeí, jejichž primární náplní bývá uchovávání a rozmnožování sbírek. Dětská muzea jsou naproti tomu svým zaměřením na děti orientována na budoucnost. Dětská muzea jsou tvořivá dynamická až strhující místa určená k uspokojování potřeb a zájmů dětí prostřednictvím výstav a programů stimulujících zvídavost a motivujících k poznání. Klíčovým prvkem je možnost si poznávané vyzkoušet či osahat nebo se jinak aktivně zapojit. Náplň výstav a jejich zaměření se obecně mezi jednotlivými muzei liší. Všechna však vycházejí z předpokladu, že děti se nejlépe učí aktivním zapojením a experimentováním, a také že nejzákladnější formou, jakou se obzvlášť malé děti učí, je hra. Dětská muzea jsou tak současným praktickým vyjádřením Komenského zásady ?Škola hrou.? Dětské muzeum Hrát2Objevovat (H2O) je navrženo jako dynamický, nový prostor pro interaktivní vzdělávání a hru, určený pro děti od 1 do 18 let věku, jejich rodiče a učitele. H2O bude kvalitní muzeum na úrovni srovnatelné s nejlepšími světovými dětskými muzei: velké co do náplně, nápaditosti a zábavy, s moderními exponáty, programy a technologiemi. Hlavním tématem této práce je připravení business plánu pro tuto instituci, najít možnost financování ze strukturálních fondů, připravit projekt a zpracovat ho ve webové aplikaci Benefit 7.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.