Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění vybrané slovní zásobě u žáků 1. stupně základních škol (Na materiále pořadu Zprávičky)
Blahnová, Barbora ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje porozumění vybrané slovní zásobě u dětí mladšího školního věku. V úvodu předkládá základní charakteristiku dětí tohoto vývojového období. Dále se zabývá tím, jaké místo má průřezové téma Mediální výchova v současných vzdělávacích programech pro základní školy i v rodině dětí. Protože bylo zkoumané lexikum vybráno z dětského zpravodajského pořadu České televize Zprávičky, věnuje se práce také zpravodajskému žánru a charakteristice pořadu, a to zejména charakteristice jeho jazykové stránky z hlediska přizpůsobení jazyka dětskému divákovi. Výzkumná část vychází z materiálu získaného prostřednictvím kvalitativní analýzy individuálních rozhovorů s dětmi a zjišťuje, jak žáci první a páté třídy 1. stupně základní školy rozumí lexiku vybranému ze dvou reportáží pořadu Zprávičky. Cílem výzkumu je ověřit, zda děti vybrané slovní zásobě plně rozumí, a zjistit, zda jsou testovaná slova součástí aktivní či pasivní slovní zásoby dětí. Výzkum dále sleduje rozdíly v porozumění mezi oběma věkovými skupinami dětí. U vybraných polysémních slov ověřuje také znalost jednotlivých významů. Navíc se zabývá tím, do jaké míry neznalost konkrétního slova může narušit celkové porozumění obsahu sdělení. Klíčová slova děti mladšího školního věku, porozumění slovní zásobě, významy slov, aktivní a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.