Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji.
HÁNOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dostupných terapií pro děti s dětskou mozkovou obrnou ve vybraných speciálních mateřských školách, které pracují po vzoru koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaké terapie jsou danou speciální mateřskou školou nabízené a jak fungují. V teoretické části se zabývám definováním jedince s postižením, zejména pak jedince s dětskou mozkovou obrnou a dále systémem koordinované rehabilitace. V Praktické části jsou popsaná zařízení, tedy Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s. a Mateřská škola a SPC Jihlava, p.o., výzkumný soubor a využívané terapie. Při výzkumu jsem využila metodu pozorování a polostrukturovaný rozhovor s rodiči vybraných dětí, terapeuty a pedagogy ze speciálních mateřských škol. Výsledky práce nastiňují možnosti terapií využívaných dětmi s DMO a fungování těchto terapií v Mateřské škole při centru ARPIDA, o.p.s. a v Mateřské škole a SPC Jihlava, p.o..
Sanace rodin s předškolními dětmi - případové studie
ŠILHÁNKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce na téma "Sanace rodin s předškolními dětmi případové studie" je zaměřena na sanaci rodiny. Pojednává o způsobu práce s rodinou, jejíž rodinné i sociální podmínky jsou nevyhovující. Tento moderní způsob sociální práce s rodinou a ohroženým dítětem se snaží o odstranění nežádoucích problémů. Cílem této práce je seznámení s nestátní a neziskovou organizací DOMUS, jež se věnuje sanaci rodin, a s metodickými postupy, které tato organizace při sanaci využívá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje definice, pojmy týkající se rodiny a ohroženého dítěte. Popsány jsou zde typy a funkce rodiny. Dále je popsána sanace rodin, kdo je klientem, jaké jsou podmínky a možnosti pro sanaci. V praktické části budou uvedeny příklady z praxe v podobě případových studií z nestátní a neziskové organizace DOMUS v Plzni.
Význam pěstounské péče v sociálně-právní ochraně dětí
HORALOVÁ, Nela
Tématem mé diplomové práce je význam pěstounské péče v sociálně-právní ochraně dětí. Práce se zabývá problematikou pěstounské péče, pěstounské péče na přechodnou dobu a také reformou systému péče o ohrožené děti. Cílem práce je popsat změny v pěstounské péči, které přinesla novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí, a přijetí nového občanského zákoníku. Dalším cílem práce je zjistit, zda má posílení institutu pěstounské péče na přechodnou dobu vliv na počet dětí umísťovaných do ústavní péče. Na začátku práce jsou charakterizovány základní pojmy, jako je rodina, sociálně-právní ochrana dětí, náhradní rodinná péče a její konkrétní formy, například pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu a osvojení. Další část práce se zabývá novelou zákona o sociálně-právní ochraně dětí a nového občanského zákoníku. V této části práce popisuji nejdůležitější změny, které přinesla novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí a také změny které přinesl nový občanský zákoník. S přijetím novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí došlo k řadě změn v činnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí a ve výkonu sociálně-právní ochrany dětí obecně. Poslední kapitola se věnuje statistikám pěstounské péče. V této části práce porovnávám počty dětí umístěných v pěstounské péči na přechodnou dobu s počtem dětí v ústavní péči.
Možnosti diagnostiky v mateřské škole
KAŠPÍRKOVÁ, Hana
V této bakalářské práci na téma Možnosti diagnostiky v mateřské škole, jsem se v teoretické části nejprve zabývala definicí pedagogicko-psychologické diagnostiky a pojmy s tím souvisejícími. Dále jsem zde uvedla jednotlivá vývojová období dítěte předškolního věku, nastínila funkci mateřské školy a následně jsem se zaměřila na jednotlivé diagnostické metody, které mohou běžně používat učitelky mateřských škol. V praktické části jsem se zabývala pozorováním dětí v mateřské škole, zejména dětí předškolního věku. Pozorování jsem doplnila diagnostickými testy a projektivními metodami, které jsem v konečné fázi vyhodnotila. Dále jsem uplatnila metodu rozhovoru, který jsem vedla s jednotlivými dětmi. Na závěr praktické části jsem zařadila přehled diagnostických metod, které se v mateřské škole používají nejčastěji.
Spontánní činnosti dětí v mateřské škole a školní družině
PETŘÍČKOVÁ, Marie
ANOTACE Cílem mé práce je porovnat rozdíly mezi spontánními činnostmi dětí před nástupem do základní školy a po zahájení školní docházky. V teoretické části práce vysvětluji pojem hra, historie hry, dělení her, klasifikace principu her a objasňuji osobnost učitelky a vychovatelky ve vztahu ke spontánním hrám předškolního a školního věku. V praktické části provádím výzkum volné hry v mateřské škole a ve školní družině. Výzkum probíhá formou dotazníku pro učitelky základní školy i mateřské školy a dotazováním předškolních a školních dětí. Na závěr provádím výzkum her v mateřské škole a školní družině. Bakalářská práce je doplněna o tabulky a grafy.
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.