Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza výskytu dopravních nehod v okolí dálničních nájezdů a sjezdů na rychlostní silnici R10 v závislosti na charakteru odbočovacího pruhu
Dobošová, Iva ; Šebková, Marika (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit výskyt dopravních nehod na rychlostní silnici R10, od 1. 1. 2016 přejmenována na dálnici D10, která vede z Prahy do Turnova. Zabývám se zde nehodami za rok 2013, které se udály v blízkosti dálničních nájezdů a sjezdů. Pro řešení úlohy jsem využila geografický informační systém ArcGIS, ve kterém jsem přesně zobrazila analyzovanou rychlostní silnici a výskyt nehod. Použitá data o dopravních nehodách jsem získala ze zdrojů Policie České republiky. Z těchto dat jsem vybrala pouze ty nehody, které se vztahují k jednotlivým nájezdům či sjezdům. Vytvořením analýzy jsem získala odpověď na to, jaký vliv má délka nájezdu či sjezdu na nehodovost v těchto oblastech silniční komunikace. Zjištěná fakta mohou pomoci při projektování nových nájezdů a sjezdů u dálnic, případně při úpravách již stávajících.
Analýza výskytu dopravních nehod v okolí dálničních nájezdů a sjezdů na dálnici D1 ve Středočeském kraji v závislosti na charakteru odbočovacího pruhu
Máčalíková, Markéta ; Šebková, Marika (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Tato práce je zaměřena na dopravní nehodovost České republiky v roce 2013. V teoretické části jsou za pomocí zákonů a norem popsány pojmy týkající se provozu na pozemních komunikacích. Řešenou problematikou jsou dopravní nehody vyskytující se v okolí dálničních nájezdů a sjezdů v úseku dálnice D1 na území Středočeského kraje. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je dopravní nehodovost ovlivněna délkou odbočovacího nebo připojovacího pruhu. Data dopravních nehod byla získána z databáze Policie České republiky a délky přerušovaných čar odbočovacích a připojovacích pruhů byly změřeny v programu ArcGIS. Pro zjištění, zda jsou nehody ovlivněny charakterem nájezdu nebo sjezdu, došlo k rozdělení nájezdů a sjezdů dle jejich typu. K analýze bylo použito celkem 73 nájezdů a sjezdů a 199 dopravních nehod. Úmyslem analýzy bylo poukázat na fakt, že ke snížení dopravní nehodovosti by bylo možné přispět nejen upravením stavu dopravní sítě, ale i upravením parametrů na dálnicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.