Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analysis of fatigue damage accumulation of test specimens made from S690 and S960
Al Khazali, Mohammad ; Malíková, Lucie (oponent) ; Seitl, Stanislav (vedoucí práce)
This thesis study and examines the behavior of high strength steels (HSS) during fatigue utilizing S-N curves of models based on the Palmgren-Miner Rule and some invented hypotheses, such as Haibach's model, Corten-Dolan's model and Serensen-Kogajev model. Firstly, a detailed mechanical testing will be done and discussed to ensure creating a proper understanding of the two types of steel that will be the focal point of the research. The curves created are interpolated using measured data form cyclically loaded of the steel to create the relation between the number of cycles the material can withstand before reaching failure state and the level of stress applied on a variety of specimens with different homogenizes but similar characteristics. The accuracy of each model is determined for each grade of steel, the S690 and the S960. Then we will conclude by the end of the work which can be considered suitable and which not of each model and an explanation of the reasoning behind the results achieved to ensure better outcome in future related work.
Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů
Křístek, V. ; Kunrt, J. ; Škaloud, Miroslav ; Urushadze, Shota
Problematika lamelových pásnic nabývá v poslední době důležitosti mezi konstruktéry ocelových mostních konstrukcí, zejména proto, že umožňuje vyhnout se při návrhu velmi silným přírubovým deskám. Tento názor je založen na předpokladu, že lamely jsou dokonale rovinné a jsou v dokonalém vzájemném kontaktu v celé své ploše, což znamená, že zatížení se přenáší prostým tlakem a že plné spolupůsobení obou lamel je plně realizováno smykovým tokem v obvodových koutových svarech, spojujících obě lamely. Ve skutečnosti však tento předpoklad není nikdy dodržen: není v možnostech reálné výroby ocelových konstrukcí zajistit, aby lamely (jako ocelové desky) byly perfektně rovinné; jsou vždy počátečně zakřiveny a potom vždy dochází k zatlačování vrchní lamely do mezery, jež vzniká kombinací nevyhnutelných počátečních zakřivení obou lamel. Potom pod mnohonásobně opakovaným zatížením vozidly, dochází k mnohonásobně opakovanému ohybu zatlačované lamely ( můžeme říci, že lamela "dýchá"), tedy ke kumulaci poškození. Tento příspěvek popisuje výsledky výzkumu prokazujícího, že jev dýchání lamel může výrazně omezit životnost konstrukce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.