Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivační potenciál práce s reáliemi ve výuce německého jazyka na gymnáziích
Špásová, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výuce reálií německy mluvících zemí a jejich motivačnímu potenciálu ve výuce německého jazyka na čtyřletých gymnáziích. Teoretická část pojednává nejprve o problematice motivace ve výuce. Vymezuje termíny související s motivací a zabývá se negativními činiteli působícími ve výuce a rolí vyučujícího ve vztahu k motivaci žáků. Tato část také nastiňuje vztah motivace a efektivity výuky a popisuje úlohu motivace při vyučování cizího jazyka. Posléze se práce zaměřuje obecně na německý jazyk a na cíle a didaktické zásady výuky cizího jazyka. Následuje kapitola věnující se reáliím, která se nejprve soustředí na definování pojmu reálie a různé přístupy k výuce reálií a neopomíná ani pojednání o reáliích v klíčových dokumentech vztahujících se k výuce reálií. Následně je přiblížena samotná práce s reáliemi ve výuce cizího jazyka. V praktické části je analyzováno zpracování reálií ve vybraných učebnicových souborech používaných na čtyřletých gymnáziích. Cílem analýzy je posoudit zastoupení reálií a jejich zpracování v učebnicích a také možný vliv pojetí a zpracování reálií na motivaci žáků. Tato analýza je doplněna výzkumným šetřením týkajícím se jak pohledu žáků, tak pohledu vyučujících na zpracování reálií v učebnicových souborech, na výuku reálií obecně i z hlediska jejího...
Novodobé olympijské hry a jejich odraz v učebnicích francouzštiny
Honzíčková, Lucie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Práce se zabývá významem novodobých olympijských her pro francouzskou kulturu a užitím tohoto fenoménu při výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Podává stručný přehled historie olympijských her, blíže se věnuje postavě Pierra de Coubertina. Snaží se vystihnout roli francouzského jazyka na olympijských hrách v souvislosti s rostoucím vlivem angličtiny, představit postavení Francie k dané problematice a nastínit možný budoucí vývoj. K tomu využívá dostupných knižních publikací, databází a dokumentů vydaných Mezinárodním olympijským výborem a Olympijským muzeem v Lausanne. Práce zároveň sleduje odraz tohoto fenoménu v učebnicích francouzštiny pro základní a střední školy. Analyzuje také výskyt tématu u státní maturitní zkoušky z francouzského jazyka. Hodnotí didaktický potenciál tématu olympijských her a může sloužit jako podklad pro jeho další využití v hodinách francouzštiny. Klíčová slova: olympijské hry, učebnice, Coubertin, reálie, francouzština
Má "hospodská kultura" mladé dospělosti vliv na religiozitu?
ODEHNALOVÁ, Barbora
Práce se zabývá otázkou, zda mladí lidé navštěvující hospodská zařízení, nacházejí religiozitu. Jestli je nějaký způsob, který by ukázal na religiózní projevy při těchto návštěvách. Práce se také ptá na to, zda v těchto návštěvách hospod se religiozita projevuje. Teoretická část obsahuje informace a fakta známá od autorů zabývajícími se jednotlivými odvětvími související mi s tématem práce. Tedy s projevy religiozity ve společnosti, charakteristikou mladé dospělosti, definováním kultury a subkultury v dějinách a dnes. Jak vypadá hospodská kultura taktéž v dějinách a dnes. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu založenému na polostrukturovaném rozhovoru. Dále obsahuje charakteristiku respondentů, analýzu získaných dat a interpretaci získaných dat. To vše je konfrontováno s informacemi získanými od autorů z teoretické části.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.