| |
| |
| |
|
Relaxace smykového napětí asfaltových pojiv v DSR
Musil, Vladimír ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem relaxačních vlastností asfaltových pojiv zjišťovaných dynamickým smykovým reometrem (DSR). Pro srovnání byl vybrán silniční asfalt, polymerem modifikovaný asfalt (PmB) a asfalt modifikovaný pryžovým granulátem (CRmB). Aby bylo možné popsat vliv stárnutí asfaltových pojiv na relaxační vlastnosti, byla provedena laboratorní simulace stárnutí metodou RTFOT a zároveň modifikovanou metodou 3xRTFOT. U jednotlivých pojiv byly zároveň provedeny zkoušky penetrace jehlou, bod měknutí a vratná duktilita. Vybrané asfaltové pojivo bylo použito pro výrobu asfaltové směsi, na které byla provedena zkouška nízkoteplotních vlastností (TSRST), kdy byly výsledky srovnány s relaxačními vlastnostmi z DSR.
|
|
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
|
|
Uplatnění pryžového granulátu v asfaltových pojivech a hutněných asfaltových směsích
Dašek, Ondřej ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Vacín,, Otakar (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá možností využití pryžového granulátu získaného zpracováním odpadních pneumatik pro modifikaci silničního asfaltu. Vzniklý asfalt modifikovaný pryžovým granulátem se používá jako alternativa polymerem modifikovaného asfaltu v hutněných asfaltových směsích. V teoretické části jsou popsány reologické vlastnosti asfaltových pojiv a historie a současný stav řešené problematiky ve světě a v ČR. Praktická část práce obsahuje popis vlastností vybraných pryžových granulátů a vyrobených asfaltů modifikovaných pryžovými granuláty s důrazem na jejich reologické vlastnosti a změnu těchto vlastností způsobenou stárnutím při vysoké teplotě. Dále jsou popsány empirické i funkční vlastnosti asfaltových směsí s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem. Laboratorní vlastnosti asfaltových směsí byly ověřeny v reálných podmínkách provozu na 32 pokusných úsecích. Na základě výsledků disertační práce bylo umožněno vytvoření předběžných technických podmínek Ministerstva dopravy (TP 148) a později jejich revidování. V závěru jsou provedené práce shrnuty a zdůrazněny výsledky disertační práce.
|
| |
|
Asfaltová směs pro obrusné vrstvy se zvýšeným obsahem R-materiálu
Spies, Karel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu s vysokým obsahem R-materiálu (množství 50 %) a použitím asfaltového pojiva modifikovaného pryžovým granulátem (CRMB) bez užití rejuvenátorů či jiných změkčujících přísad. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních zkoušek dle normy ČSN EN 12697 (736160) Asfaltové směsi - Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka, a porovnat její vlastnosti s minimálními požadavky na asfaltový beton pro obrusnou vrstvu (ACO 11 +) dle normy ČSN EN 13108-1 ed. 2 (736140) Asfaltové směsi - Specifikace pro materiály - Část 1: Asfaltový beton. Dalším cílem této práce je poukázat na možnost využití vyšších množství R-materiálu v asfaltových směsích.
|
|
Asfaltová směs pro obrusné vrstvy se zvýšeným obsahem R-materiálu
Spies, Karel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu s vysokým obsahem R-materiálu (množství 50 %) a použitím asfaltového pojiva modifikovaného pryžovým granulátem (CRMB) bez užití rejuvenátorů či jiných změkčujících přísad. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních zkoušek dle normy ČSN EN 12697 (736160) Asfaltové směsi - Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka, a porovnat její vlastnosti s minimálními požadavky na asfaltový beton pro obrusnou vrstvu (ACO 11 +) dle normy ČSN EN 13108-1 ed. 2 (736140) Asfaltové směsi - Specifikace pro materiály - Část 1: Asfaltový beton. Dalším cílem této práce je poukázat na možnost využití vyšších množství R-materiálu v asfaltových směsích.
|
|
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
|