Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ
Žáková, Barbora ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kubátová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce na téma "Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ" se zabývá analýzou efektu polytechnické výchovy pro rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je přiblížit polytechnickou výchovu mateřským školám, které mají možnosti ji zprostředkovat již dětem v takto raném věku, a pro které může být zvláště velkým přínosem. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku předškolního dítěte, na vymezení pojmu hra a pojmu tvořivost, na objasnění hlavních idejí polytechnické výchovy v předškolním vzdělávání. Práce též poukazuje na specifické znaky, formy a metody polytechnické výchovy a uvádí její souvislosti s přírodovědnou gramotností a environmentální výchovou. Druhá část bakalářské práce se věnuje části praktické, která obsahuje zpracované výsledky polostrukturovaného interview s učitelkami vybraných mateřských škol a pozorování dětí předškolního věku při tvořivé hře v rámci polytechnických činností. Cílem výzkumu je sledovat psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v mateřské škole, zjistit význam tvořivé hry v polytechnické výchově pro děti předškolního věku, její přínosy, dále využitelnost programu Tvořivá hra a postoj k tvořivé hře i k polytechnické výchově, který zastávají učitelky mateřských škol. V praktické části se objevuje seznámení s programem...
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Tvořivá hra v mateřské škole
KLEJDUSOVÁ, Jana
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zabývala tvořivou hrou v mateřské škole, vymezením pojmů hra, znaky, etapy hry, tvořivost, znaky tvůrčího žáka a jaký by měl být pedagog podporující tvořivost žáka. V praktické části jsem pozorovala skupinu dětí v mateřské škole při tvořivých hrách, projevy tvořivosti u dětí a pedagoga, zda děti v tvořivosti podporuje a vhodně motivuje. Dále jsem sledovala, zda pedagog děti nekritizuje za jejich práci a výtvory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.