Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku
HRACHOVCOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku" se zabývá poznáváním tradic pomocí tvořivých činností dětí mladšího školního věku ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě základní části, na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je popsat zvolené tradice a přiblížit je dětem mladšího školního věku za pomoci tvořivých činností. V teoretické části práce je věnován prostor klasifikaci klíčových pojmů, jako je volný čas, mladší školní věk, tvořivost a tradice. Takto definovaná struktura je v další části práce rozšířena o informace ke zvoleným tradicím. Praktická část obsahuje vypracované pracovní listy, které jsou k dispozici dětem, a metodické pokyny k vytvořeným tvořivým činnostem pro děti mladšího školního věku. Metodika činností je vytvořena s ohledem na její využitelnost pedagogy volného času v družině. V rámci praktické části byla naplánovaná realizace zvolených aktivit s dětmi ve školní družině. Bohužel z technických důvodů byly aktivity realizovány mimo školní družinu ve volném čase malé skupiny dětí. V práci je čerpáno z literatury týkající se pedagogiky, psychologie, tvořivosti a tradic.
Využití kreativních technik v ergoterapii
Fürstenzellerová, Anna Kristina ; Sýkorová, Jitka (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Kristina Fürstenzellerová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jitka Sýkorová Název bakalářské práce: Využití kreativních technik v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání kreativních technik v ergoterapii. Kreativní techniky jsou s ergoterapií spojeny již od vzniku profese. Umělecké a řemeslné činnosti byly jedny z prvních smysluplných činností, které terapeuti ve své práci využívali. Jednalo se také o první aktivity, u kterých ergoterapeuti začali využívat odbornou analýzu činnosti. S vývojem profese a společnosti se však postavení kreativních technik v ergoterapii proměnilo. Dnes je zařazování tvořivých činností do terapie tématem, které ergoterapeuty rozděluje. Někteří vnímají kreativní techniky pouze jako historickou součást profese a jako zastaralé a přežité je ve své práci odmítají. Druzí v nich vidí potenciál a hledají způsoby, jak je smysluplně začlenit do rehabilitačního plánu svých pacientů. Bakalářská práce poskytuje pohled na kreativní techniky jako na terapeutický prostředek. Všímá si zapojení těchto činností v oboru v minulosti, snaží se popsat současnou situaci a pojmenovat problémy, které ergoterapeuti při zařazování těchto činností do terapie vnímají. Cílem práce bylo popsat prevalenci kreativních technik a...
Průmyslová práva k výsledkům tvůrčí činnosti a jejich ochrana
Raisová, Hana ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou Průmyslová práva k výsledkům tvůrčí činnosti a jejich ochrana. Tato práce přináší zamyšlení nad ochranou průmyslového vlastnictví jakožto součástí moderního právního systému, jež je stále více důležitá v právním systému všech států. Ochrana tvůrčích činností i veškerých průmyslových práv jako takových se stala v dnešní době již nedílnou součástí právního systému každého vyspělého státu. Ve své práci jsem popisovala širokou škálu českých právních předpisů, jimiž se řídí tvůrčí činnosti v oblasti průmyslového vlastnictví. Intenzivní vědeckotechnický rozvoj posledních desetiletí vedl k velmi rychlému nárůstu významu průmyslových práv. Ochrana průmyslového vlastnictví vytváří velmi důležitý rámec pro zavádění inovací, jež povzbuzují výzkum a vývoj a pomáhá přenosu znalostí z laboratoří na trh. Je zřejmé, že se tato oblast hospodářského života těší značné pozornosti nejen ve vnitrostátním právu, ale i v právu mezinárodním. Ochrana průmyslových práv je důležitá pro rozvoj ekonomiky jak na poli domácím, tak i v případě mezinárodního obchodu, díky čemuž byla úspěšně vytvořena právní ochrana obsažená v zákonných normách jednotlivých států, stejně tak i v mezinárodních úmluvách. Zatímco vnitrostátní a mezinárodní právní úprava stihla pojmout všechny oblasti tvůrčích činností...
Ochrana výsledků tvůrčí činnosti z pohledu teorie a praxe
Novotný, Petr ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Ochrana výsledků tvůrčí činnosti z pohledu teorie a praxe Cílem práce je analyzovat ochranu výsledků tvůrčí práce, kdy se snažím najít smysl této ochrany a podívat se na teoretickou i praktickou část tohoto odvětví práva. Práce se skládá z devíti kapitol, z nichž každá se zabývá autonomní oblastí ochrany nebo jinými aktuálními tématy. První kapitola je úvodní a definuje základní pojmy používané v práci včetně jejich systematiky. Druhá kapitola se zabývá historickým vývojem, ze třech úhlů pohledů - z obecného, mezinárodního a českého. Třetí kapitola je rozdělena do devíti částí a představuje hlavní téma - ochranu vynálezů a na ně udělených patentů. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na rozdíly mezi právní úpravou patentů a užitných vzorů. Kapitola pátá pojednává o okrajové oblasti topografií polovodičových výrobků. Šestá kapitola shrnuje hlavní charakteristiku průmyslových vzorů. Kapitola se skládá z osmi částí. Sedmá kapitola se zaměřuje na také spíše okrajové téma zlepšovacích návrhů a ochrany práv k novým odrůdám rostlin. Kapitola osmá se zabývá vynucováním práv plynoucích z ochrany výsledků tvůrčí činnosti. Poslední kapitola shrnuje novou českou legislativu v podobě občanského zákoníku a jeho potenciálního dopadu v oblasti duševního vlastnictví. V závěru své práce se zaměřuji na shrnutí uvedených...
Využití odpadového materiálu v mateřské škole při výtvarných a tvořivých činnostech
ČÍŽKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního a odpadového materiálu v mateřské škole. Poukazuje na materiály, se kterými lze v mateřské škole pracovat. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s odpadovým materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu školního vzdělávacího programu. Následuje charakteristika jednotlivých druhů odpadního materiálu a jeho dalšího využití. V praktické části uvádím výtvarné náměty, jak využít odpadový materiál v mateřské škole. Všechny činnosti byly realizovány v jednotřídní mateřské škole a přizpůsobeny tak, aby ji zvládly děti všech věkových kategorií.
Tvořivé činnosti v předškolním vzdělávání
ČÍŽKOVÁ, Helena
Práce se zabývá možností využití tvořivých činností u nejmladší věkové skupiny dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou zahrnuty psychologické základy tvůrčích aktivit a specifika tvořivosti v předškolním období. Je vymezen pojem tvořivé činnosti a jejich význam pro dítě. Následuje zmapování tvořivých činností v edukačním procesu v mateřské škole. Praktická část je věnována sestavení programu tvořivých činností na základě RVP PV. Program zohledňuje hravost, fantazii, aktivitu dětí předškolního věku a podílí se na rozvoji tvořivého přístupu k životu. Závěr bakalářské práce hodnotí realizaci navrženého programu a formuluje pedagogická opatření s cílem optimalizace programu. Práci doplňuje videonahrávka.
Aplikace výtvarných činností s přesahem do prosociální výchovy v práci s mladými dospělými ve výkonu vazby
JANSKÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné činnosti s přesahem do prosociální výchovy v oblasti sociální práce s mladými dospělými ve výkonu vazby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část vymezuje některé základní pojmy, charakteristiku cílové skupiny s důrazem na výkon vazby a aktivity realizované v této oblasti. Vymezuje také pedagogiku a pedagogické disciplíny, které se vztahují k penitenciárnímu prostředí. V teoretické části dále definuje pojmy související s výtvarnými činnostmi, uměním a prosociálností a jejich význam v lidském životě. Praktická část je realizována ve Vazební věznice v Českých Budějovicích se zaměřením na cílovou skupinu mladých dospělých ve výkonu vazby. Poznatky z teoretické části jsou zde aplikovány na základě výtvarných činností prostřednictvím vlastního projektu s názvem ?Putování Malého prince?, který je zaměřen na rozvoj kreativity a spolupráce v rámci prosociálnosti. Nabízí nám pohled na jednu z možností smysluplného využívání volného času u obviněných osob.
Využití přírodních materiálů pro tvořivou činnost dětí v mateřské škole
ŠAFRÁNKOVÁ, Helena
Cílem této práce je připomenout čtenáři důležitý význam využívání přírodních materiálů při tvoření a hrách v mateřské škole. Právě jejich prostřednictvím totiž nejsnadněji přivedeme děti k empirickému poznávání jejich zdrojů i prostředí, ve kterém se vyskytují, a tím k vytváření kladného vztahu k přírodě a životnímu prostředí, chápání souvislostí v něm a nutnosti jeho ochrany. Je zde proto uvedeno mnoho možností využití přírodních materiálů vhodných pro předškolní děti, popis praktických realizací některých z nich, jejich příprava i následné vyhodnocení.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.