Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Jednonosníkový mostový jeřáb MV 6,3/9
Čížek, Ondřej ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá jednonosníkovým mostovým jeřábem s podvěsnou kočkou o nosnosti 6,3t. Cílem je návrh hlavních nosných prvků, který jsem rozdělil do tří hlavních částí. První se zabývá návrhem mostu jeřábu, druhá návrhem příčníku a třetí je návrh šroubových spojů. Při výpočtech a návrzích jsem vycházel z norem ČSN a literatury zabývající se výpočty jeřábů a jejich částí. Tato bakalářská práce vznikla ve spolupráci s firmou Iteco s.r.o.
Návrh dvounosníkového jeřábového mostu 50 t
Matěja, Josef ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dvounosníkového jeřábového mostu o nosnosti 50 tun. Postup je rozdělen celkem do osmi částí. První z nich obsahuje předběžný návrh celé konstrukce a návrh hlavních parametrů. Druhá část obsahuje výpočet předběžného zatížení nosníku, určení jeho hlavních rozměrů a výpočet maximálního ohybového momentu. Další části zahrnují výpočty a konstrukční řešení jednotlivých hlavních částí a příslušenství jako jsou jeřábový nosník, příčník, kola, kolejnice, pohon a brzda. Bakalářská práce je zpracována s použitím příslušné odborné literatury a norem, které obsahují postupy a doporučení pro výpočet a konstrukci jeřábových mostů.
Návrh dvounosníkového jeřábového mostu 50 t
Matěja, Josef ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dvounosníkového jeřábového mostu o nosnosti 50 tun. Postup je rozdělen celkem do osmi částí. První z nich obsahuje předběžný návrh celé konstrukce a návrh hlavních parametrů. Druhá část obsahuje výpočet předběžného zatížení nosníku, určení jeho hlavních rozměrů a výpočet maximálního ohybového momentu. Další části zahrnují výpočty a konstrukční řešení jednotlivých hlavních částí a příslušenství jako jsou jeřábový nosník, příčník, kola, kolejnice, pohon a brzda. Bakalářská práce je zpracována s použitím příslušné odborné literatury a norem, které obsahují postupy a doporučení pro výpočet a konstrukci jeřábových mostů.
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Jednonosníkový mostový jeřáb MV 6,3/9
Čížek, Ondřej ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá jednonosníkovým mostovým jeřábem s podvěsnou kočkou o nosnosti 6,3t. Cílem je návrh hlavních nosných prvků, který jsem rozdělil do tří hlavních částí. První se zabývá návrhem mostu jeřábu, druhá návrhem příčníku a třetí je návrh šroubových spojů. Při výpočtech a návrzích jsem vycházel z norem ČSN a literatury zabývající se výpočty jeřábů a jejich částí. Tato bakalářská práce vznikla ve spolupráci s firmou Iteco s.r.o.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.